Gravatar

#21 Spanner 16 år siden

Lee Childs "Reacher" bøger er alle oplagte til at blive filmatiseret. Det største problem vil nok være at finde en overbevisende skuespiller til hovedrollen.

Peter F. Hamiltons "Night's Dawn" trilogi eller "Commonwealth" serien bøgerne kunne være fede at se omsat til film. Dog vil det enorme omfang nok kræve, et TV serie format, hvor man bedre kan introducere og håndtere et kæmpe persongalleri og komme rundt i krogene i Hamiltons universer.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#22 Batsy 16 år siden

#6 ja og den var rent faktisk underholdene
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#23 dolphinfriendly 16 år siden

Nå ja - og nogle bedre H.P. Lovecraft filmatiseringer. Jeg håber stadig at Del Toro har tænkt sig at gå efter guldet efter "Hobitten". Derudover kunne jeg godt tænkte mig at se Brian Lumleys "Necroscope" serie på film, særligt da de er så velegnet ( http://en.wikipedia.org/wiki/Necroscope_(series) ).

Gravatar

#24 wimmie 16 år siden

tranberg (18) skrev:

Derudover ville jeg gerne se Stephen Kings Duma Key.

Det er en af de få King-bøger jeg endnu ikke har fået læst. Jeg gætter på at den er værd at skaffe så?

Generelt vil jeg gerne se hans bøger filmatiseret - men på en ordentlig måde! Ikke flere af de dér B-miniserier.

Derudover en stak bøger af Dean Koontz - men igen....på en ordentlig måde. Der har desværre ikke været mange gode Koontz-filmatiseringer.
Vil især gerne se Odd Thomas-bøgerne og Twillight-eyes filmatiseret. Sidstenævnte med et stort budget til effekterne og så ellers gerne i stil med HBO's Carnivale *mums*
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#25 davenport 16 år siden

Jeg synes King er faldet en smule af på den. Jeg kæmpede, men kunne simpelthen ikke komme igennem Liseys Story. Den var direkte kedelig.
Savner noget sci/fi fra hans side, gerne med rumskibe og invasioner og et dybt persongalleri, i en 1000+ siders brick!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#26 wimmie 16 år siden

Hehe...jeg kan nu bedst lide hans gyserfortællinger frem for sci-fi/invasion
Bøger som Ondskabens Hotel, Misery osv. med masser af psykopater og onde ting ;p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#27 tranberg 16 år siden

wimmie (24) skrev:
Det er en af de få King-bøger jeg endnu ikke har fået læst. Jeg gætter på at den er værd at skaffe så?

Duma Key er absolut fantastisk. King vender tilbage til sine rødder, som The Shining og Misery og Duma Key er også een af de allerbedste personskildringer fra King jeg længe har læst. Hovedpersonen har mistet en arm, og man skulle tro King havde skåret sin egen af i research sådan som han er i stand til at sætte sig ind i den indædte vrede og fortvivlelse - fremragende!
Derudover er der garanteret en utrolig spændende historie og man bliver helt tryllebundet af hans fortælleteknik; som om man lever med hovedpersonen på en paradisø.

Absolut anbefalingsværdi og perfekt til de varme sommeraftener!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#28 elwood 16 år siden

Stephen King: Now for my 300th novel, a couple... uh... is attacked... by a giant... uh... (looks at a desk) lamp monster! Oooooooo!
Editor: You're not even trying anymore are you Stephen?
Stephen King: (waving a desk lamp) Rawr! Rawr!
Editor: (sigh) When can I have it?

Family Guy
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 tranberg 16 år siden

Og jeg læste lige i en anden tråd at du skulle til Florida om en måned og Duma Key er jo Kings imaginære ø blandt Florida Keys, så hvilken bedre anledning :)!
Gravatar

#30 tranberg 16 år siden

davenport (25) skrev:
Savner noget sci/fi fra hans side, gerne med rumskibe og invasioner og et dybt persongalleri, i en 1000+ siders brick!

På nær rumskibe matcher din beskrivelse Duma Key, især når det kommer til dybt persongalleri.

Skriv ny kommentar: