Gravatar

#31 tranberg 16 år siden

Brian: Oh my God, Stephen King!
(Hits him with a car, King goes flying in the air)
Stephen King (while flying): Hey, this will make a neat story!
(Flies for two seconds while writing)
Stephen King (after landing): DONE!

Family Guy :)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#32 elwood 16 år siden

hehe 8-)

Prøvede desperart og finde mit klip på youtube og andre steder, men Fox og SNL er nogen bæster til det med og fjerne indhold på nettet af deres.

fandt den dog på spansk, meen nej.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 wimmie 16 år siden

Hehe :D

Så må jeg jo se om jeg kan skaffe Duma Key - er bare bange for at jeg ikke når at læse den inden. Synes ikke jeg har tid nok og er allrede igang med In Cold Blood af Truman capote - og den er altså for spændende til at vente med ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#34 Riqon 16 år siden

tranberg (27) skrev:
Duma Key er absolut fantastisk. King vender tilbage til sine rødder, som The Shining og Misery og Duma Key er også een af de allerbedste personskildringer fra King jeg længe har læst. Hovedpersonen har mistet en arm, og man skulle tro King havde skåret sin egen af i research sådan som han er i stand til at sætte sig ind i den indædte vrede og fortvivlelse - fremragende!
Derudover er der garanteret en utrolig spændende historie og man bliver helt tryllebundet af hans fortælleteknik; som om man lever med hovedpersonen på en paradisø.

Hvornår læste du sidst The Shining da? Jeg sidder med den lige nu, og jeg er bestemt ikke imponeret (har tidligere læst IT, Cell, On Writing og nogle noveller). Det fremgår tydeligt af sprog og struktur, at det var en af mandens første bøger. Især hans portræt af den 5-årige dreng, Danny, fremstår som overvejende utroværdigt - en kunst han til gengæld mestrer perfekt i IT.

wimmie (24) skrev:
Generelt vil jeg gerne se hans bøger filmatiseret - men på en ordentlig måde! Ikke flere af de dér B-miniserier.

... som pudsigt nok er de serier, han selv producerer og skriver manuskript til :-)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#35 wimmie 16 år siden

Ja...han skal bare holde sig til at skrive bøgerne - ikke filmene og slet ikke instruere dem. Det kan han lade Frank Darabont om ;)
Gravatar

#36 Riqon 16 år siden

#35 -

Baseret på Shawshank Redemption og The Green Mile vil jeg give dig ret. Baseret på The Mist vil jeg nok være meget tøvende.

Jeg gad for resten også godt se hans lille bog, Cell (på dansk: Puls), blive filmatiseret. På et tidspunkt ved jeg, at Eli Roth var udset til tjansen, men det lader heldigvis til, at han har sluppet den igen. Jeg ved, at Weinstein Company sidder med rettighederne.
Gravatar

#37 tranberg 16 år siden

riqon (34) skrev:
Hvornår læste du sidst The Shining da? Jeg sidder med den lige nu, og jeg er bestemt ikke imponeret (har tidligere læst IT, Cell, On Writing og nogle noveller). Det fremgår tydeligt af sprog og struktur, at det var en af mandens første bøger. Især hans portræt af den 5-årige dreng, Danny, fremstår som overvejende utroværdigt - en kunst han til gengæld mestrer perfekt i IT.

Jeg læste The Shining for halvandet år siden.
Jeg er enig med dig i struktur og helt klart også i plot, at manden har udviklet sig siden.

Men hvornår læste du sidst Duma Key?
For tog du tid til at læse den, ville du kunne se hvor meget han selv har udviklet sig som forfatter.
Jeg vil påstå at sige, at dybden af personerne i Duma Key er den allerbedste ting.

Når jeg siger han vender tilbage til sine rødder mener jeg, at strukturen af historien, personerne og fortællingen minder mest om hans ældste værker - såsom The Shining.
Gravatar

#38 Riqon 16 år siden

tranberg (37) skrev:
Men hvornår læste du sidst Duma Key?
For tog du tid til at læse den, ville du kunne se hvor meget han selv har udviklet sig som forfatter.
Jeg vil påstå at sige, at dybden af personerne i Duma Key er den allerbedste ting.

Jeg stod med den i hånden i Stansted Lufthavn og tænkte "skal, skal ikke..." - og så endte jeg med at købe The Shining i stedet, fordi det virkede som et mere sikkert valg med en klassiker. Men min næste Stephen King-bog blir helt klart én af nyere dato.
Gravatar

#39 tranberg 16 år siden

Jeg kan kun anbefale den, især hvis du har en interesse i Kings værker.
Gravatar

#40 wimmie 16 år siden

Jeg har Cell/Puls stående på hylden - fik den i gave. Er der nogen der kan anbefale den?

Skriv ny kommentar: