#1 21 år siden

Så er det tid....

vi har haft EM diskussioner, Joachim og Alex skilsmisse diskussioner og nu er det tid til Bush og Kerry diskussion...

hvem ser I helst/tror I vinder valget i år....

min favorit er Kerry...
han virker bare mere intelligent (ok, heller ikke svært når man tager modstanderen i betragtning) når man har set ham i debatterne, hvor Bush bare har kørt rundt i de samme ligegyldige argumenter, hvor Kerry derimod har vist politisk overlbik såvel indenrigs som udenrigs....

og så er han logisk nok til at se at man bør ændre strategi i henhold til Irak... det er ikke at ændre mening at ligge en ny taktik for sejr....
Gravatar

#2 Martindan 21 år siden

er 100% enig med #1....

helt klart Kerry...

Bush er utroværdig, han står og lyver os og den amerikanske befolkning i ansigtet når han siger han aldrig har sagt at han har taget øjenne fra Osama (Fahrenheit hvor han stolt står overfor pressen og siger at han ikke ved hvor Osama er og at han ikke bekymrer sig om ham) hvad sker der her??? manden var bagmand for at smadre World Trade og så er Huseein den vigtigste.. hvad sker der...

og som Kerry pointeterer.. Iran og Nordkorea har midler og er ved at blive en atom magt, men det er jo vigtigere med Irak... hvad sker der...

Er også enig i at Kerry er mere intelligent end Bush... manden har større politisk viden, han har en bedre politik såvel udenrigs som indenrigs, og ja han er bare bedre..

han har kunnet argumentere for sine synspunkter på både godt og ondt i tv debatterne, og han har bare overblikket lige meget hvor meget pres Bush lagde på ham...

kryder fingre for Kerry... håber virkelig at han vinder...

hvorfor har vi ikke en som Kerry herhjemme.. er Lykketoft virkelig det alternativ??? men nu må vi se når der kommer valgkamp herhjemme...

synes også i starten at Kerry (selvom jeg er demokrat og stadigvæk håbede på ham) at han virkede lidt tør, men manden er jo en kanon politiker... så måske kan Lykketoft også overraske på samme måde...

og så er den propaganda vist fyret af
for cryin' out loud......
Gravatar

#3 chronaden 21 år siden

Kerry her også, bush er simpelthen for stupid at have som verdens mest magtfulde mand og intet kan retfærdigøre hva han har gjort i Irak...
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#4 filmz-female cenobite 21 år siden

Håber Kerry vinder, men ville ikke have noget problem hvis Bush vandt. Det ville heller ikke overraske mig på nogen måder, hvis han blev valgt ind igen. Især pga at vane og familiæritet spiller store roller her.
Dette valg kommer til at minde mere om 2000 valget end mange vil tro. Florida bliver et problem igen. Det er sjovt at amerikanerne kalder deres demokrati for "demokrati", da, iforhold til f.eks Danmark, er de håbløst underlegne.

Og, jeg tror desuden også at Bush kommer til at vinde, selvom jeg er blevet lidt mere i tvivl pt, men tror stadig han bliver valgt ind. Et trist valg for den amrikanske befolkning, men Osama Bin Laden må da være ekstatisk over, at det bliver Bush igen.
Det værste der kan ske for terroristerne er at en fornuftig mand som Kerry bliver valgt ind.

Btw, så synes jeg at det snart er på tide folk udenfor USA, kan give sin stemme på det amerikanske præsident valg, siden valget af selvsamme kan have konsekvenser verden over, og ikke kun begrænset indenfor USAs 4 vægge.

Nå ja og lige en sidste ting, nogen der ser "Danes for Bush"? Jeg er glad for det ikke er den generele mentalitet vi har her i Danmark, og de er da de værste repræsentanter for danskernes generele mentalitet. Men meget underholdende.

#2 Er du amerikaner?
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#5 filmz-Daedalos 21 år siden

Jeg kan ikke outright lide nogen af dem, men man kan sige jeg kan lide Kerry bedst, så håber da han vinder

#6 filmz-712 21 år siden

Tror Kerry snupper den, specielt hvis Fahrenheit 9/11 bliver sendt på nationalt tv.

Personligt holder jeg med Kerry, selvom det ligner at han har en hudfarvet Scream maske på. ;)
Gravatar

#7 chronaden 21 år siden

#6 den bliver sendt på PayPerView, tvivler også stærkt på at regereningen vil give den lov til at blive vist på nationalt tv :)

er bare lidt bange for det er for sent at vise den..
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#8 filmz-derb 21 år siden

Når der nu ikke er et alternativ må det jo blive Kerry. Bush er simpelthen for dum til at kunne styre et land - eller overhovedet til at styre noget som helst.
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#9 The Insider 21 år siden

Efter Kerrys udtalelser om Israel mm. er jeg ikke længere den store fan af ham. Men han er da bestemt 'the lesser of two evils'.
War. War never changes.
Gravatar

#10 ks 21 år siden

#7 - Selvfølgelig kan den blive vist på nationalt tv, medierne derovre har deres frihed. Regeringen kan ikke gøre en skid hvis de vil vise den.

Skriv ny kommentar: