Popcornsfilm: næsten synonym med en blockbuster, men dog ofte med masser af CGI og action.
Cafe Latte: art-house film
Fanboy: det eneste af de tre begreber, der er decideret negativt. Der er selvfølgelig ikke noget i vejen med at være fan af noget, men en fanboy er en, der ikke vil se kritik i øjnene, konstant forsvarer, selvom modargumenterne er gode og måske endda også er tilbøjelig til at se igennem fingre med store fejl. Ofte er en fanboy aggressiv i sit forsvar af en film.
Kom gerne med jeres bud på, hvordan I definerer disse begreber - og andre.
Fanboy(/girl) synes jeg kan defineres på to måder. Den ene som du skriver og den anden mindre negativt, hvor fanen (ikke det nemmeste ord at bruge på dansk...) ser alt af/med en bestemt person selv om det er elendigt og stadig holder på at engang skal det hele nok blive godt igen. Kevin Smith er nok det bedste eksempel på en filmperson her. Jeg er selv stor fan og skal da også have set Cop Out, selv om den virkelig ser dårlig ud. Jeg tror på ham, men indrømmer gerne det er meget lang tid siden han har brillieret.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Nja, det kan man nok godt kalde stor/dedikeret fan, jeg synes bare fanboy passer så godt :) Når man som fan stadig forsvarer en filmperson efter mange, mange år uden noget godt og egentlig uden håb om det, vil jeg kalde det en fanboy.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Hehe det minder mig om Robot Chicken Star Wars, der er et indslag, med ham deres Super nørd (ham med brillerne og de store tænder), der møder george Lucas i en elevator, og viser hans Tauntaun costume, samt hans ehmm ja parrings kald, George Lucas er lidt skræmt og trækker sig tilbage, men blir så mødt af en hel folk nørder på en Sci-Fi Conf. han prøver at flygte og Super fan'en får ham til og sætte sig på hans ryg, mens han har sit Tauntaun costume på, og så flygter de fra fans'ne.
Det hele slutter med, at George Lucas Ender op på en scene, til SW Conf. sammen med super nørden, hvor George Lucas udbrøder "and I thought they smell'ed bad on the inside"
Herefter skifter man til nutiden, hvor man ser at det var en fortælling superfan'en fortalte sin søn.
Supernørd'en And that was the best day of my life!
Sønnen What about the day I was born?
Supernørd'en Not even close!
Det er deffinationen på en fanboy 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Art house begrebet er jo ikke just kun positivt, hvis vedkommende kun dyrker den slags, og intet andet, og ofte kritiserer alt andet. Det finder jeg firkantet og ensidigt, og vil i min bog ikke være en person, jeg tog for gode vare, når jeg læste anmeldelser.
popcorns film er nok de mest let tilgængelige, ofte uden indhold og mange CGI, men heldigvis har vi også de mere kvalitative blockbusters.
Jeg vil vært fald høre til, Batman fan boy er jeg jo og det ikke en stor overaskkelse d: og Popcorn da jeg ikke kræver så meget af action film, jeg kunne lide transformeres 2 og The A-Team og der rimlig mange herinde der syndes de var noget bæ.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Art house begrebet er jo ikke just kun positivt, hvis vedkommende kun dyrker den slags, og intet andet, og ofte kritiserer alt andet. Det finder jeg firkantet og ensidigt, og vil i min bog ikke være en person, jeg tog for gode vare, når jeg læste anmeldelser.
Så længe kritikken er velargumenteret, ser jeg nu intet problem i det. Selv er jeg begyndt at vende blikket væk fra mainstreamfilmenes trivialiteter, og der har Cafe Latte "genren" til tider et forfriskende pust af noget nyt og den slags film er ofte også præget af mere tyngde. Jeg ved dog ikke helt, hvornår man klart og tydeligt bevæger sig ind i Cafe Latte verdenen. Umiddelbart vil jeg tro, jeg for tiden befinder mig i gråzonen mellem latte og popcorn.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
En god anmelder (i min bog) må gerne rumme det hele, og ikke kun én ting eller "enten eller". Dømt ud fra den filmliste du lavede for noget tid siden, så er filmene i høj grad mainstream, blot over i den bedre ende. Mainstream forbindes ikke kun med fordummende blockbusters uden sjæl. Og så kan mainstream også indimellem komme med forfriskende pust af noget nyt :-) Du er selv meget vild med Jesse James, men jeg er ked af at skuffe dig, det er altså ingen art-house film, eller caffe latte..
#1 Skeloboy 14 år siden
Jeg definerer det selv nogenlunde sådan her:
Popcornsfilm: næsten synonym med en blockbuster, men dog ofte med masser af CGI og action.
Cafe Latte: art-house film
Fanboy: det eneste af de tre begreber, der er decideret negativt. Der er selvfølgelig ikke noget i vejen med at være fan af noget, men en fanboy er en, der ikke vil se kritik i øjnene, konstant forsvarer, selvom modargumenterne er gode og måske endda også er tilbøjelig til at se igennem fingre med store fejl. Ofte er en fanboy aggressiv i sit forsvar af en film.
Kom gerne med jeres bud på, hvordan I definerer disse begreber - og andre.
#2 lagoni 14 år siden
#3 Skeloboy 14 år siden
#4 lagoni 14 år siden
#5 elwood 14 år siden
Det hele slutter med, at George Lucas Ender op på en scene, til SW Conf. sammen med super nørden, hvor George Lucas udbrøder "and I thought they smell'ed bad on the inside"
Herefter skifter man til nutiden, hvor man ser at det var en fortælling superfan'en fortalte sin søn.
Supernørd'en And that was the best day of my life!
Sønnen What about the day I was born?
Supernørd'en Not even close!
Det er deffinationen på en fanboy 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 Babo Rises 14 år siden
popcorns film er nok de mest let tilgængelige, ofte uden indhold og mange CGI, men heldigvis har vi også de mere kvalitative blockbusters.
#7 Petrescu 14 år siden
#8 Batsy 14 år siden
#9 neran 14 år siden
Så længe kritikken er velargumenteret, ser jeg nu intet problem i det. Selv er jeg begyndt at vende blikket væk fra mainstreamfilmenes trivialiteter, og der har Cafe Latte "genren" til tider et forfriskende pust af noget nyt og den slags film er ofte også præget af mere tyngde. Jeg ved dog ikke helt, hvornår man klart og tydeligt bevæger sig ind i Cafe Latte verdenen. Umiddelbart vil jeg tro, jeg for tiden befinder mig i gråzonen mellem latte og popcorn.
#10 Babo Rises 14 år siden
En god anmelder (i min bog) må gerne rumme det hele, og ikke kun én ting eller "enten eller". Dømt ud fra den filmliste du lavede for noget tid siden, så er filmene i høj grad mainstream, blot over i den bedre ende. Mainstream forbindes ikke kun med fordummende blockbusters uden sjæl. Og så kan mainstream også indimellem komme med forfriskende pust af noget nyt :-) Du er selv meget vild med Jesse James, men jeg er ked af at skuffe dig, det er altså ingen art-house film, eller caffe latte..