Gravatar

#121 Collateral 13 år siden

#120: Jeanne D'arc, Ordet, Gertrud. Jeanne D'arc kræver dog nok endnu et gensyn før jeg kommer til at få hele indtrykket med. De andre har jeg set flere gange, og ejer jeg også :) Casper Thybjergs kommentarspor på "Vredens dag" er også virkelig interessant. Der har jeg faktisk også lært rigtig meget.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#122 Antlion 13 år siden

#121:

"Mikaël" og "Vampyr" bør i så fald være næste stop. "Mikaël" er faktisk en af mine favoritter af Dreyer, selvom dens popularitet er svært begrænset. Begge findes i fremragende udgivelser fra MoC. "Vampyr" er efter min mening bedre i udgivelsen fra MoC end den fra Criterion, da sidstnævnte har fjernet for mange (guld)korn og "fejl".

"Die Gezeichneten", "Glomdalsbruden", "Två människor" og "Vandet på landet" er de eneste Dreyer-film, som ikke kan skaffes på DVD. DFI, NFI, SFI m.fl. har faktisk kopier af dem, men de kan fortsat kun skaffes i elendig kvalitet i form af DVD-R eller download.
Gravatar

#123 Benway 13 år siden

Dejligt at se mere om Dreyer. :)

#122 Jeg talte med Ronen Thalmay, da hans spillede klaver til "Jeanne d'Arcs lidelse og død" i Cinemateket (han har også stået for musikken til dvd-udgivelsen af "Blade af Satans Bog") og han nævnte, at der muligvis skulle være nogle danske dvd og måske endda blu-ray-udgivelser af nogle af de manglende film undervejs. Jeg har dog intet hørt siden, men jeg krydser fingre for, at det bliver til noget.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#124 Antlion 13 år siden

#123:

Det ville i særdeleshed være lækkert med en kvalitetsudgivelse af "Die Gezeichneten". Dette rip er bestemt ikke godt:

Billede 1
Billede 2
Billede 3
Billede 4
Billede 5
Billede 6

Ej heller er "Glomdalsbruden":

Billede 1
Billede 2
Billede 3

Og slet ikke "Två människor":

Billede 1
Billede 2
Billede 3

"Vandet på landet" kan i øvrigt ses her.
Gravatar

#125 Collateral 13 år siden

#122: "Vampyr" havde jeg faktisk liggende på dvd (havde lånt den på biblioteket), men den var simpelthen i så elendig stand at den nærmest var uafspillelig.

#123: BD kunne være helt vildt :D Selvom DVD naturligvis også ville være tilstrækkeligt. Men det er faktisk ærgeligt at hans film ikke bliver værdsat nok til at der findes ordentlige danske udgivelser. Især når man tænker på hvorledes diverse Morten Korch film er blevet restaureret og genudgivet. Burde en af vores mest respekterede filmskabere ikke være vigtigere (eller i hvert fald mindst ligeså vigtig) som familiehyggelige Morten Korch film?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#126 Antlion 13 år siden

Nja, jeg vil til en hver hellere have en BFI, Criterion eller MoC udgivelse end dem fra DFI. Men ja, det er tankevækkende, at de danske distributører ikke i det mindste udgiver en almen tilgængelig Dreyer boks.
Gravatar

#127 Collateral 13 år siden

#126: Ja det er mest bare princippet i at man ingengang forsøger at udgive noget.
Gravatar

#128 Benway 13 år siden

Nej, danske udgivelser er desværre som regel ikke prangende. Selv udgaven af en dansk klassiker som "Ditte Menneskebarn" er skuffende. Jeg ville dog være glad for i det hele taget at få "Die Gezeichneten", "Glomdalsbruden" eller "Två människor" udgivet, så de kan ses. Det er nok alligevel meget usikkert om de kommer til at tiltrække de helt store Criterion eller MoC restaureringer.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#129 Collateral 13 år siden

#120: Casper Thybjerg forklarer i øvrigt også forklarer betydningen af korset med og uden tag.
Gravatar

#130 MMB 13 år siden

Tror grunden til den manglende Dreyer-boks kan forklares med den almene danskers manglende kenskab til Dreyer. Jeg må faktisk indrømme, at jeg ikke havde hørt om ham, indtil jeg blev medlem herinde.

Skriv ny kommentar: