Gravatar

#141 BN 13 år siden

'Big Fish' er en rigtig god film. Selvom den er gledet ud af min Top 200 (jeg havde den med i min tidligere, ufuldendte Top 190), så ligger den kun få pladser under nr. 200.

8/10 herfra
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#142 Bruce 13 år siden

#140 God fortælling Collateral og gode pointer! Du har meget ret.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#143 Collateral 13 år siden

#141: Jeg tror mange af mine højest placerede rangerer en del lavere på din liste. Det har nok nået at gøre med at du har set en del flere film (men du har også haft længere tid til det end jeg! ;))

#142: Takker. Håber ikke det er for patetisk at læse.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#144 Bruce 13 år siden

#143 Tværtimod. Synes absolut det er en styrke at kunne være åben om det.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#145 Collateral 13 år siden

#144: Det er jeg glad for at høre :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#146 wimmie 13 år siden

Jeg har ikke lige fået kommenteret i denne tråd selvom jeg da hart fulgt med. Men det er jo rigtig dejligt at se så varierede film - og så mange skønne Burton-film på listen :)

Jeg samler lige op på listen snarest :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#147 Collateral 13 år siden

#146: Vil jeg se frem til :)
Gravatar

#148 NightHawk 13 år siden

# 140 -

Tak for en rigtig god og meget velskrevet anmeldelse, hvor jeg virkelig blev dybt rørt over den måde som du inddrager og fortæller om tabet af din far på. Det er noget der kræver stor styrke at tale med andre om, og noget som jeg virkelig tager hatten af for.

Dernæst så er jeg fuldstændig enig i de forskellige ting du har fremhævet, som bl.a. skuespilspræstationerne, der jo er særdeles fremragende og som gør det til en fornøjelse at leve sig ind i filmens fortryllende univers af magisk fortælleglæde. Ewan McGregor, som er en af mine absolutte yndlingsskuespillere, leverer atter en vidunderlig præstation, og ligeså gør Helena Bonham-Carter det på sædvanlig vis forbindtligt godt. Hvor er jeg dog i øvrigt glad for, at se dig gi’ igen på den kritik, der har været af hende. Selvfølgelig er det oplagt at anklage Tim Burton for nepotisme, når han caster hende i stort set alle sine film, men når det så er sagt, ja så kan man ikke sætte en finger på den præstation hun leverer, og det er nu engang det vigtigste at fokusere på.

“Big Fish” er helt afgjort en film som man bliver helt varmt om hjertet af, og derfor skal der naturligvis gives stor ros til Tim Burton og Danny Elfman for den overbevisende måde, hvorpå det lykkedes dem at få opbygget stemningen, hvilket jo gør de forskellige små poetiske punchlines der dukker op undervejs endnu stærkere.

Til sidst vil jeg give dig stor ros for den måde du har skrevet i din konklusion på, samt de budskaber du fremhæver både mht. anmeldelsen af filmen og livet generelt. Det er super fedt at se, at du ikke er nervøs for at få sat ord på de tanker, som du har gjort dig. Og jeg er helt enig med Bruce her i, at der på ingen måde er noget som helst patetisk over de ting du kar skrevet. Tværtimod så er det kun noget der skal sættes stor pris på, når nogen har modet og lysten til at fortælle om noget så personligt, som du her har gjort.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#149 Collateral 13 år siden

#148: Dejligt at det bliver positivt taget imod. Jeg var meget nervøs for at komme til at lyde bedrevidende, eller opmærksomhedskrævende, men dejligt at i kan se at det ikke er det der har været mit formål.

Det er dog gået op for mig at jeg fuldstændig har glemt at arbejde videre på min top 60 liste, eller anmeldelserne på den. Så jeg skal lige til og i gang, så i kan få den næste placering inden alt for længe.
Gravatar

#150 Collateral 13 år siden

http://www.bdlive.dk/blu-ray-anmeldelse/340-farewe...

Så er man blevet lidt mere officiel anmelder.

Skriv ny kommentar: