Jeg har ikke set denne film, da det ikke er en genre, der interesserer mig. Jeg har dog set den allerførste film i serien (som jeg vil kommentere lidt længere nede) og også nr. 2 og 3.
59. Face Off
Denne film har jeg aldrig fået set i sammenhæng. Én gang så jeg de første 30 minutter af den; en anden gang så jeg de sidste 15-20 minutter af den. Mit foreløbige indtryk af den er forholdsvis negativt, noget med en karakter på 2/6 eller 3/6. ... Men jeg mangler som sagt resten af filmen, og den altid velspillende Joan Allen er jo med i den, så nu må vi se, om dette kan trække op. Under alle omstændigheder er det mest fair at se filmen i dens fulde længde og i sammenhæng.
58. The Breakfast Club - Karakter: 6/6
Verdens bedste ungdomsfilm, som også er at finde på min egen topliste.
57. Passion of the Christ - 3/6
Stilistisk er denne film perfekt. Den er velspillet, har en flot billedside og den er fuldstændig tro mod den bog, den er baseret på (nemlig Bibelen), med sin detaljerede gengivelse af mishandlingen og torturen mod ham, samt de dele af dialogen, som er taget med. Men filmens ensidige fokus på volden trækker ned. Jeg mangler noget mere fordybelse i eller kendskab til personerne og mere baggrund for de ting, der sker. ... Bibelske film bliver nok bare aldrig min kop te.
56. Child’s Play
Så er vi igen ovre i en genre, jeg ikke bryder mig om. Jeg HAR dog set det meste af denne film, og det jeg så, var sådan rimeligt okay. Men jeg kan ikke vurdere filmen som helhed betragtet.
55. El Laberinto Del Fauno af Guillermo Del Toro - 4/6 eller 6/6
Her har vi så en film, som jeg tror, jeg kommer til at revurdere, når jeg i nærmeste fremtid skal gense den. (Har kun set den én gang.) Jeg elsker dens visuelle stil og hele dens atmosfære. Min tidligere anke gik på slutningen. Men da det jo ER en slags eventyr blandet op med realisme, er slutningen måske ikke så tosset endda.
Vi fik jo også allerede fra starten af at vide, at hun ville dø, ligesom faunen fortalte, at hendes belønning ville være at blive prinsesse i en anden verden.
54. Gran Torino
Den har jeg ikke set.
53. A Nightmare on Elm Street (1984) - 2/6
Jeg følte mig godt underholdt af denne film, da jeg var teenager tilbage i 1980'erne. Figuren Freddy Krueger var en man kunne grine af som følge af dens morbide humor, og stemningen/uhyggen var velfungerende - dengang. Idag virker filmen som ren kitch på mig, og slasher-genren forekommer mig ufrivilligt komisk, men først og fremmest hamrende uinteressant.
52. Secret Window 51. Kærlighed på Film
Disse to film har jeg ikke set.
50. Sleepy Hollow - 2/3 eller 3/6
En Tim Burton-film, der simpelthen bare ikke fængede mig med sin historie, selvom Johnny Depps karakter var herligt nørdet og filmens gotiske univers var virkelig gennemført.
49. The Dark Crystal 48. The Libertine
47. Bride of Chucky - 1/6
Efterfølgeren til 'Child's Play'. Den her har jeg set fra ende til anden, og jeg fandt den b-filmsagtig, skabet og umorsom. Så havde den første film da i det mindste gode skuespillere og en god opbygning af plottet.
46. Fight Club - 2/6
Jeg fandt denne gamle kommentar frem, som jeg skrev for 3 år siden:
Ih hvor dybsindigt at smadre kæben på andre! Og sandelig om ikke vores hovedperson bare viser sig at have
to personligheder, så vi alle sammen blev narret til at tro, at Brad Pitt var med i filmen! Hvilket enestående twist i handlingen! :-)
45. Blow
Den har jeg ikke set.
44. Batman Returns - 5/6
Tim Burton når han er bedst. En herligt eventyrlig og skæv stemning med ligeså skæve figurer. Michelle Pfeiffer er fantastisk som Selena Kyle/Catwoman, og det er især hende der trækker karakteren op. Scenerne mellem Batman og Catwoman (Keaton og Pfeiffer) er virkelig gode. Og Danny Devito er herligt ulækker som the Penguin.
43. The Dark Knight - 6/6
Den ultimative superhelte-film og samtidig den mest komplekse.
42. Ed Wood - 4/6
En fin, lille film med en morsom Johnny Depp som lalleglad, ukritisk instruktør af b-film.
41. Disney’s Pinocchio - 4/6
Flot og underholdende tegnefilms-klassiker
40. Night of the Living Dead - 2/6
Ikke min kop te. B-film og andenrangs skuespil. Stemningen er dog ganske gennemført, men zombier er bare ikke uhyggelige. De er snarere komiske.
39. Wall-E - 4/6
En god film, men ikke det helt store. Ideen er god, og der er da en del pudsige ting at grine af. Men jeg savner den magi, der kendetegner Pixars allerbedste, Toy Story, The Incredibles, Up og Ratatouille.
38. Vredens dag af Carl Th. Dreyer
Har glemt den. Det er mange år siden jeg så den. Årtier, faktisk.
37. Big Fish - 6/6
En fremragende Tim Burton-film, som var med i den første udgave af min Top 200, men som røg ud i anden udgave. Den ville dog være med på min Top 250, hvis jeg skulle lave sådan en.
36. Jaws
Det er simpelthen for længe siden jeg har set den. Men den må da ligge på minimum 4/6.
Forklaringen er, at jeg som minimum vil give Del Toros film 4/6, samtidig med at jeg er sikker på, at jeg vil give den 6/6, hvis også slutningen (som jeg tidligere har kritiseret) holder ved et gensyn.
Vippede også imod 2/6, men tænkte at jeg måtte tænke karakteren indenfor genren, og den seneste rom-comedy jeg så før denne var "Letters to Juliet" som jeg gav 2/6, og da den klart var værre, tænkte jeg at 3 måtte være passende for Polly. Måske skulle Letters have haft 1 og Polly 2, men sådan blev det ikke :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Ikke set 56. Child’s Play 52. Secret Window 51. Kærlighed på Film 48. The Libertine 47. Bride of Chucky 40. Night of the Living Dead 36. Jaws
Har set den, men husker dem ikke rigtig 60. Wes Craven’s New Nightmare 53. A Nightmare on Elm Street (1984) 44. Batman Returns 41. Disney’s Pinocchio
10/10 55. El Laberinto Del Fauno af Guillermo Del Toro, Nr. 1 på min egen liste...total faovritfilm, der
9/10 58. The Breakfast Club, Et af højdepunkterne i 80'ere. Det bliver ikke bedre indenfor teenage/high school-film
57. Passion of the Christ , Første gang jeg så den, synes jeg den var ret så kedelig. Men 2. gang fik jeg en helt anden æstetisk oplevelse ud af det, og blevet draget helt ind i filmen.
35. Black Swan, Aronofsky har gjort det igen!
54. Gran Torino, Clinten på sine gamle dage. Hans rolle er en god opsummering af hans tidligere karakterer.
42. Ed Wood, En perle af en film. Og ja, har set 5 Ed Wood-film :)
39. Wall-E, En af de absolut bedste animationer fra USA
7/10 45. Blow, Narko, Depp og lidt humor. Ganske underholdende.
43. The Dark Knight, Var ret begejstret første gang, men den daler mere og mere ved gensyn.
38. Vredens dag, Ikke Dreyers bedste, men han har et suverænt højt niveau
50. Sleepy Hollow, Tim Burton er mester i stemning, men han formår aldrig rigtig at ramme mig med hans historier
6/10 49. The Dark Crystal, Håber virkelig Labyrinten kommer højere oppe :), men The Dark Crystal er også en ganske fin film.
46. Fight Club, Har nogen gode ideer, godt skuespil, men kan ikke blive helt begejstret for den.
5/10 59. Face Off, En af de bedste 90'er actionfilm, men det er en genre, der aldrig kommer til at fange mig helt.
4/10 Husker den ikke så godt, men genren er slet ikke mig.
#171 BN 13 år siden
60. Wes Craven’s New Nightmare
Jeg har ikke set denne film, da det ikke er en genre, der interesserer mig. Jeg har dog set den allerførste film i serien (som jeg vil kommentere lidt længere nede) og også nr. 2 og 3.
59. Face Off
Denne film har jeg aldrig fået set i sammenhæng. Én gang så jeg de første 30 minutter af den; en anden gang så jeg de sidste 15-20 minutter af den. Mit foreløbige indtryk af den er forholdsvis negativt, noget med en karakter på 2/6 eller 3/6. ... Men jeg mangler som sagt resten af filmen, og den altid velspillende Joan Allen er jo med i den, så nu må vi se, om dette kan trække op. Under alle omstændigheder er det mest fair at se filmen i dens fulde længde og i sammenhæng.
58. The Breakfast Club - Karakter: 6/6
Verdens bedste ungdomsfilm, som også er at finde på min egen topliste.
57. Passion of the Christ - 3/6
Stilistisk er denne film perfekt. Den er velspillet, har en flot billedside og den er fuldstændig tro mod den bog, den er baseret på (nemlig Bibelen), med sin detaljerede gengivelse af mishandlingen og torturen mod ham, samt de dele af dialogen, som er taget med. Men filmens ensidige fokus på volden trækker ned. Jeg mangler noget mere fordybelse i eller kendskab til personerne og mere baggrund for de ting, der sker. ... Bibelske film bliver nok bare aldrig min kop te.
56. Child’s Play
Så er vi igen ovre i en genre, jeg ikke bryder mig om. Jeg HAR dog set det meste af denne film, og det jeg så, var sådan rimeligt okay. Men jeg kan ikke vurdere filmen som helhed betragtet.
55. El Laberinto Del Fauno af Guillermo Del Toro - 4/6 eller 6/6
Her har vi så en film, som jeg tror, jeg kommer til at revurdere, når jeg i nærmeste fremtid skal gense den. (Har kun set den én gang.) Jeg elsker dens visuelle stil og hele dens atmosfære. Min tidligere anke gik på slutningen. Men da det jo ER en slags eventyr blandet op med realisme, er slutningen måske ikke så tosset endda.
54. Gran Torino
Den har jeg ikke set.
53. A Nightmare on Elm Street (1984) - 2/6
Jeg følte mig godt underholdt af denne film, da jeg var teenager tilbage i 1980'erne. Figuren Freddy Krueger var en man kunne grine af som følge af dens morbide humor, og stemningen/uhyggen var velfungerende - dengang. Idag virker filmen som ren kitch på mig, og slasher-genren forekommer mig ufrivilligt komisk, men først og fremmest hamrende uinteressant.
52. Secret Window
51. Kærlighed på Film
50. Sleepy Hollow - 2/3 eller 3/6
En Tim Burton-film, der simpelthen bare ikke fængede mig med sin historie, selvom Johnny Depps karakter var herligt nørdet og filmens gotiske univers var virkelig gennemført.
49. The Dark Crystal
48. The Libertine
47. Bride of Chucky - 1/6
Efterfølgeren til 'Child's Play'. Den her har jeg set fra ende til anden, og jeg fandt den b-filmsagtig, skabet og umorsom. Så havde den første film da i det mindste gode skuespillere og en god opbygning af plottet.
46. Fight Club - 2/6
Jeg fandt denne gamle kommentar frem, som jeg skrev for 3 år siden:
Ih hvor dybsindigt at smadre kæben på andre! Og sandelig om ikke vores hovedperson bare viser sig at have
45. Blow
Den har jeg ikke set.
44. Batman Returns - 5/6
Tim Burton når han er bedst. En herligt eventyrlig og skæv stemning med ligeså skæve figurer. Michelle Pfeiffer er fantastisk som Selena Kyle/Catwoman, og det er især hende der trækker karakteren op. Scenerne mellem Batman og Catwoman (Keaton og Pfeiffer) er virkelig gode. Og Danny Devito er herligt ulækker som the Penguin.
43. The Dark Knight - 6/6
Den ultimative superhelte-film og samtidig den mest komplekse.
42. Ed Wood - 4/6
En fin, lille film med en morsom Johnny Depp som lalleglad, ukritisk instruktør af b-film.
41. Disney’s Pinocchio - 4/6
Flot og underholdende tegnefilms-klassiker
40. Night of the Living Dead - 2/6
Ikke min kop te. B-film og andenrangs skuespil. Stemningen er dog ganske gennemført, men zombier er bare ikke uhyggelige. De er snarere komiske.
39. Wall-E - 4/6
En god film, men ikke det helt store. Ideen er god, og der er da en del pudsige ting at grine af. Men jeg savner den magi, der kendetegner Pixars allerbedste, Toy Story, The Incredibles, Up og Ratatouille.
38. Vredens dag af Carl Th. Dreyer
Har glemt den. Det er mange år siden jeg så den. Årtier, faktisk.
37. Big Fish - 6/6
En fremragende Tim Burton-film, som var med i den første udgave af min Top 200, men som røg ud i anden udgave. Den ville dog være med på min Top 250, hvis jeg skulle lave sådan en.
36. Jaws
Det er simpelthen for længe siden jeg har set den. Men den må da ligge på minimum 4/6.
35. Black Swan
Den har jeg ikke set.
#172 MMB 13 år siden
Det med karakterer kan være en svær ting. ^
#173 Collateral 13 år siden
http://www.bdlive.dk/blu-ray-anmeldelse/367-the-si...
#174 BN 13 år siden
Joh. ;-)
Forklaringen er, at jeg som minimum vil give Del Toros film 4/6, samtidig med at jeg er sikker på, at jeg vil give den 6/6, hvis også slutningen (som jeg tidligere har kritiseret) holder ved et gensyn.
#175 Collateral 13 år siden
#176 Collateral 13 år siden
#177 BN 13 år siden
En kanongod anmeldelse, Collateral. Det er yderst velformuleret og professionelt skrevet, og der er både god sammenhæng i det og en logisk rækkefølge.
Bliv endelig ved sådan! :-)
(Og i øvrigt er jeg enig med dig angående selve filmen, som jeg også vil give 3/6, eller måske endda kun 2/6.)
#178 Collateral 13 år siden
Vippede også imod 2/6, men tænkte at jeg måtte tænke karakteren indenfor genren, og den seneste rom-comedy jeg så før denne var "Letters to Juliet" som jeg gav 2/6, og da den klart var værre, tænkte jeg at 3 måtte være passende for Polly. Måske skulle Letters have haft 1 og Polly 2, men sådan blev det ikke :)
#179 Collateral 13 år siden
Ray
#180 Skeloboy 13 år siden
56. Child’s Play
52. Secret Window
51. Kærlighed på Film
48. The Libertine
47. Bride of Chucky
40. Night of the Living Dead
36. Jaws
Har set den, men husker dem ikke rigtig
60. Wes Craven’s New Nightmare
53. A Nightmare on Elm Street (1984)
44. Batman Returns
41. Disney’s Pinocchio
10/10
55. El Laberinto Del Fauno af Guillermo Del Toro,
Nr. 1 på min egen liste...total faovritfilm, der
9/10
58. The Breakfast Club,
Et af højdepunkterne i 80'ere. Det bliver ikke bedre indenfor teenage/high school-film
57. Passion of the Christ ,
Første gang jeg så den, synes jeg den var ret så kedelig. Men 2. gang fik jeg en helt anden æstetisk oplevelse ud af det, og blevet draget helt ind i filmen.
35. Black Swan,
Aronofsky har gjort det igen!
54. Gran Torino,
Clinten på sine gamle dage. Hans rolle er en god opsummering af hans tidligere karakterer.
42. Ed Wood,
En perle af en film. Og ja, har set 5 Ed Wood-film :)
39. Wall-E,
En af de absolut bedste animationer fra USA
7/10
45. Blow,
Narko, Depp og lidt humor. Ganske underholdende.
43. The Dark Knight,
Var ret begejstret første gang, men den daler mere og mere ved gensyn.
38. Vredens dag,
Ikke Dreyers bedste, men han har et suverænt højt niveau
50. Sleepy Hollow,
Tim Burton er mester i stemning, men han formår aldrig rigtig at ramme mig med hans historier
6/10
49. The Dark Crystal,
Håber virkelig Labyrinten kommer højere oppe :), men The Dark Crystal er også en ganske fin film.
46. Fight Club,
Har nogen gode ideer, godt skuespil, men kan ikke blive helt begejstret for den.
5/10
59. Face Off,
En af de bedste 90'er actionfilm, men det er en genre, der aldrig kommer til at fange mig helt.
4/10
Husker den ikke så godt, men genren er slet ikke mig.
3/10
37. Big Fish,
Synes den var røvkedelig