Gravatar

#191 IK 13 år siden

Ok :-) Men det er nogle virkelig gode og velformulerede anmeldelser du skriver. Keep up the good work! ;)
Gravatar

#192 Collateral 13 år siden

#191: Jeg siger mange tak :) Og det skal jeg nok. Jeg er snart færdig med min anmeldelse af "Scott Pilgrim vs. The World" - men mangler lige at hører de 4 kommentarspor.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#193 wimmie 13 år siden

BN (188) skrev:
Den karakter holder bare ikke, hvis ...

Skeloboy (180) skrev:
den daler mere og mere ved gensyn.

;-D

Det passer da fint...hvis han ikke har tænkt sig at se den flere gange ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#194 Peacemaker 13 år siden

Interessant liste!

60. Wes Craven’s New Nightmare
- Spændende idé, men ikke vanvittigt godt udført. 3/6

59. Face Off
- Underholdede action og det er en fornøjelse at se noget godt med Nicolas Cage og John Travolta - for der er begyndt at gå meget langt imellem deres gode film. 4/6

58. The Breakfast Club
- John Hughes er min gud! Stort 5/6

57. Passion of the Christ
- En film som i den grad spreder vandende. Jeg befinder mig dog på den positive side. 5/6

56. Child’s Play
- Virkelig dum og fjollet, men særdeles underholdende! 3/6

55. El Laberinto Del Fauno af Guillermo Del Toro
- Unik film! 6/6

54. Gran Torino
- Dejligt at se Clint'en vrisse igen. 5/6

53. A Nightmare on Elm Street
- Står fortjent stadig som en milepæl inde for genren. 5/6

52. Secret Window
- Meget underholdende, men stadig lidt for klodset og forudsigelig. 3/6

51. Kærlighed på Film
- Ikke alle er lige positive, men den faldt faktisk lige i min smag... 5/6

50. Sleepy Hollow
- Jeg er vokset op i Tim Burton's univers, så denne film har bestemt en stor plads i mit hjerte. 5/6

49. The Dark Crystal
- Har ikke set den.

48. The Libertine
- Har ikke set den.

47. Bride of Chucky
- Lige som Child's Play - dum og fjollet - men stadig virkelig underholdende. 3/6

46. Fight Club
- Fremragende film som også har stor værdi ved gensyn. 6/6

45. Blow
- Har ikke set den.

44. Batman Returns
- Virkelig dyster version af Batman som fungerer perfekt. 5/6

43. The Dark Knight
- Det er efterhånden blevet en kliché at påpege The Dark Knight som den bedste Batman-film, men det er ikke desto mindre rigtigt... 6/6

42. Ed Wood
- Fremragende og rørende film! Muligvis Burton's bedste. 6/6

41. Disney’s Pinocchio
- Disney klassiker. 5/6

40. Night of the Living Dead
- Ja, den er vel underholdende, men er det ikke bare fordi den er så dum og fjollet? Fyldt med utroværdige karakterer og irriterende handlinger. 3/6

39. Wall-E
- Et ægte bevis på at Pixar er de bedste inde for mediet. 6/6

38. Vredens dag af Carl Th. Dreyer
- Har endnu ikke set den.

37. Big Fish
- Selv om helt mon tjavsen til tider bliver for meget, så slugte jeg næsten det hele råt. 5/6

36. Jaws
- En milepæl inden for genren! Fantastisk! 6/6

35. Black Swan
- Fuldstændig unik - og bestemt min favorit ud af de 10 nominerede. 6/6
Gravatar

#195 BN 13 år siden

wimmie (193) skrev:
BN (188) skrev:
Den karakter holder bare ikke, hvis ...

;-D

Det passer da fint...hvis han ikke har tænkt sig at se den flere gange ;)

Hehe. Det lyder som et godt forslag til, hvordan man undgå at en film bliver dårligere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#196 Collateral 13 år siden

#194: Med hensyn til "Night of the Living Dead" så mener jeg hvert et ord der står i anmeldelsen - med andre ord nej - jeg synes ikke det er de "fjollede" ting der gør den god. Jeg synes overordnet den har en creepy stemning, og har rigtig vellavet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#197 wimmie 13 år siden

My take:

60. Wes Craven’s New Nightmare
- Den bedste opfølger i franchisen - ganske underholdende men det er dog længe siden jeg har set den. Tror den ligger på 4/6

59. Face Off
- Fed og overdrevet...og meget meget underholdende :)
4/6

58. The Breakfast Club
- Èn af de bedste ungdomsfilm ever :)
5/6

57. Passion of the Christ
- Ikke set

56. Child’s Play
- Jep, den er skam fjollet - men på den fede og creepy måde. Dog er det også en del år siden jeg så den sidst - den trænger til et gensyn.
4/6

55. El Laberinto Del Fauno
- Fantastisk flot og fængende - Guillermo Del Toro er et visuelt geni og jeg elsker hans film og det præg han sætter på dem.
6/6

54. Gran Torino
- Må indrømme at denne film skuffede mig lidt - jeg synes ellers altid om Clinten både foran og bag kameraet, men selvom historien er god og veludført, så var der et par klicheer som jeg havde lidt svært ved at sluge - og Clintens snerren og knurren gik mig lidt på.
Slutningen var dog fed og filmen spændende nok.
3/6

53. A Nightmare on Elm Street
- Stadig en fed gyser med cool effekter - en rigtig klassiker.
5/6

52. Secret Window
- Som tidligere nævnt skuffede denne film mig helt enormt. Gode skuespillere og en ok stemning opvejer ikke den dårlige slutning som er så brugt efterhånden.
2/6

51. Kærlighed på Film
- Ikke set.

50. Sleepy Hollow
- Èn af mine yndlings Burton-film; dejlig stemning og en god blanding af gys, eventyr og humor
5/6

49. The Dark Crystal
- Ikke set

48. The Libertine
- Ikke set

47. Bride of Chucky
- Sjov og spas frem for gys - ganske underholdende men mere en guilty pleasure end en god film i min verden :D
3/6

46. Fight Club
- Èn af de film jeg snart skal have set igen. Så den kort efter at den kom frem, og jeg var ikke specielt imponeret...måske var det fordi jeg havde fået slutningen at vide, men jeg var i hvert fald skuffet selvom jeg egl. var godt underholdt undervejs. Jeg har dog en fornemmelse af at jeg ville synes bedre om den i dag.
Kan ikke rigtig give en fair karakter.

45. Blow
- Ikke set.

44. Batman Returns
- Èn af de bedste Batman-film med fede skurke og en sexet Catwoman - Burtons Batman fungerer imo mindst lige så godt som Nolans - bare på en mere tegneserieagtig måde
4,5/6

43. The Dark Knight
- Rigtig fed og bedre end Batman Begins efter min mening. Flot action og sublimt skuespil.
5/6

42. Ed Wood
- Også en af Burton-favoritterne her.
5/6

41. Disney’s Pinocchio
- Har ikke set den siden jeg var barn :)

40. Night of the Living Dead
- Yes, dejlig klassisk stemningsfuld gyser - zombie-filmen over dem alle.
5/6

39. Wall-E
- Èn af de bedste af Pixars - original og smuk historie - selvom 1. halvdel er den bedste :)
5/6

38. Vredens dag af Carl Th. Dreyer
- Ikke set.

37. Big Fish
- Èn af Burtons mere "lyse" og eventyrfilm (og den bedste af disse i forhold til hans seneste). Sjov, underholdende, rørende og stadig med en Burton'sk stemning.
5/6

36. Jaws
- Fantastisk film - intet mindre :)
5/6

35. Black Swan
- Min favorit blandt årets Oscar-film. Helt fantastisk stemning og skuespil.
6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#198 Collateral 13 år siden

47. Bride of Chucky
- Sjov og spas frem for gys - ganske underholdende men mere en guilty pleasure end en god film i min verden :D
3/6

Helt enig. Filmen er en jeg holder af for hvor overdreven den er. Har allerede forklaret mig en smule i anmeldelse, men er helt enig i at det ikke som sådan er en "god film", men en stærkt underholdende en af slagsen. Også derfor den få den placering den får. Jeg er generelt en sucker for Chucky filmene. Uanset hvor datede særligt de tre første er, så synes jeg bare de har noget ingen andre gyserfilm har. Filmene er værd at se for Chucky - ikke deres historier eller æstetik som sådan.
Gravatar

#199 Collateral 13 år siden

Gravatar

#200 BN 13 år siden

Collateral (199) skrev:
http://www.bdlive.dk/blu-ray-anmeldelse/386-scott-pilgrim-vs-the-world

Endnu en fornem anmeldelse. Du kan bare det dér, Collateral. ;-)

Den eneste sætning, der måske kunne lyde lidt usmidigt formuleret, var denne her:

"Det, der er så skarpt ved Wright og Bacalls manuskript er, at det helt skarpt indrammer karaktererne ..."

Her ville jeg i stedet have skrevet enten:

"Det, der er så skarpt ved Wright og Bacalls manuskript, er dets indramning af karaktererne ..."

Eller:

"Det, der er så skarpt ved Wright og Bacalls manuskript er, at det så præcist indrammer karaktererne ..."
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: