#417 Die Hard, fik i den anmeldelse 3.5/5 i videokvalitet og det i det jeg vil kalde formatets vår, i 2007, hvor kun meget få udgivelser havde fået nye HD remasters. Die Hard er således en direkte DVD master to BD. Deraf den nærmest ikke eksisterende skarphed og udvaskede detaljer ifht. f.eks. 4'eren.
Potentialet for HD kvalitet på BD var i 2007 langt fra sit nuværende stade og hvor man stadig i bedømmelser sammenlignede med DVD kvaliteten. HighDefDigest gav 3/5 og HometheaterForum 3.5/5. Udgivelsen har ikke bedre billedkvalitet end Return of the Sith på DVD.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#422 desværre husker jeg den ikke så godt, men jeg kunne rigtig godt lide den stemning der var i bunkeren, og spændingen på hvornår zombierne mon trænger ind i bunkeren, men synes den var for lang og skuespillet ikke noget at råbe hurra for.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#424: Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige udover at jeg er uenig.
#425: Jeg fandt ligeledes stemningen i bunkeren god, men selvom særligt filmens bad guy er en smule over the top, fandt jeg det faktisk retfærdiggjort når man tager situationen i betragtning. Det er hans frygt for alt det han ikke kan styre, der driver ham til at ville kontrollere det han kan kontrollere. Tak uddybningen i hvert fald. :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Hvordan var det: Er alle dine film på BN's Top 200 en 10'er?
Alle fra og med nr. 100 og op til nr. 1 er 10'ere. Men fra 101 og ned til 200 er der både 9'ere og 10'ere.
Og for mig er en film først og fremmest en helhedsoplevelse, hvorfor jeg også giver en helhedsbedømmelse. Når jeg indimellem skal se på enkeltheder eller detaljer, kan jeg dog sommetider godt blive i tvivl om en karakter. Men dér har jeg det sådan, at hvis småfejl eller mindre irritationsmomenter fuldt ud opvejes af andre kvaliteter, så er jeg også gavmild med karakteren.
Hvis en given film efter min mening ikke har nogen som helst fejl eller svagheder, og hvis dens historie fanger mig fuldstændigt, og den er lavet på en aldeles forbilledlig måde og (set men MINE øjne) skiller sig ud fra mængden (og hvis den måske også rammer mig personligt, hvilket dog er sjældent), så er den for mig værdig til både betegnelsen 'mesterværk' og karakteren 10/10 ... jeg ved ikke, hvilke film jeg ellers skulle give topkarakter?
Men nu er der jo gennem tiderne lavet titusinder af film, ja, endnu flere, så hvorfor skulle der ikke kunne være mellem 100 og 200 (altså forholdsmæssigt få) af dem der var værdige til karakteren 10/10? ... Uanset hvilke hver enkelt af os så måtte vælge.
Jeg giver 10 til film, der er blandt mine absolutte favoritter. Nr. 100 på min eventuelle top 200 er ikke blandt dem, så derfor kan jeg simpelthen ikke give den 10/10. Jeg kan måske godt kalde den et mesterværk, men det mener jeg ikke, er ensbetydende med, at den skal få den perfekte karakter. Men jeg er nu også meget hård med karaktergivninger generelt. Jeg kan rose en film til skyerne, og give den ’’kun’’ 8/10. Jamen, det er for mig en ret stor karakter/bedømmelse. Det er yderst sjældent jeg uddeler 9-10/10, men det er jo bare mig. :)
#421 MOVIE1000 13 år siden
#422 Collateral 13 år siden
"Dawn of the Dead" & "Day of the Dead" 8-9/10
Er meget glad for de film :)
#421: Du må meget gerne uddybe din mening om filmen hvis du har lyst, er nysgerrig.
#423 Babo Rises 13 år siden
Hvordan var det: Er alle dine film på BN's Top 200 en 10'er?
#424 Bruce 13 år siden
Potentialet for HD kvalitet på BD var i 2007 langt fra sit nuværende stade og hvor man stadig i bedømmelser sammenlignede med DVD kvaliteten. HighDefDigest gav 3/5 og HometheaterForum 3.5/5. Udgivelsen har ikke bedre billedkvalitet end Return of the Sith på DVD.
#425 MOVIE1000 13 år siden
#426 Collateral 13 år siden
#425: Jeg fandt ligeledes stemningen i bunkeren god, men selvom særligt filmens bad guy er en smule over the top, fandt jeg det faktisk retfærdiggjort når man tager situationen i betragtning. Det er hans frygt for alt det han ikke kan styre, der driver ham til at ville kontrollere det han kan kontrollere. Tak uddybningen i hvert fald. :)
#427 BN 13 år siden
Alle fra og med nr. 100 og op til nr. 1 er 10'ere. Men fra 101 og ned til 200 er der både 9'ere og 10'ere.
Og for mig er en film først og fremmest en helhedsoplevelse, hvorfor jeg også giver en helhedsbedømmelse. Når jeg indimellem skal se på enkeltheder eller detaljer, kan jeg dog sommetider godt blive i tvivl om en karakter. Men dér har jeg det sådan, at hvis småfejl eller mindre irritationsmomenter fuldt ud opvejes af andre kvaliteter, så er jeg også gavmild med karakteren.
#428 Babo Rises 13 år siden
Okay. Så er jeg med. Men vildt, at du kan give så mange topkarakter. Men ja. Du vurderer det nok på din egen måde.
#429 BN 13 år siden
Hvis en given film efter min mening ikke har nogen som helst fejl eller svagheder, og hvis dens historie fanger mig fuldstændigt, og den er lavet på en aldeles forbilledlig måde og (set men MINE øjne) skiller sig ud fra mængden (og hvis den måske også rammer mig personligt, hvilket dog er sjældent), så er den for mig værdig til både betegnelsen 'mesterværk' og karakteren 10/10 ... jeg ved ikke, hvilke film jeg ellers skulle give topkarakter?
Men nu er der jo gennem tiderne lavet titusinder af film, ja, endnu flere, så hvorfor skulle der ikke kunne være mellem 100 og 200 (altså forholdsmæssigt få) af dem der var værdige til karakteren 10/10? ... Uanset hvilke hver enkelt af os så måtte vælge.
#430 IK 13 år siden