Jeg kunne rigtig godt lide The Kings speech og synes at den fortjente den oscar for bedste film, the social network kunne jeg også rigtig godt lide. De begge står til 5/6 ifølge mig.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
For de der har vist interesse i det filmprojekt jeg har medvirket i skabelsen af, har jeg nu uploadet "Alene" til YT. Lige en disclaimer: Jeg er bevidst om at der er problemer med lyden i nogen scener (dem i toget). Bortset fra det er der naturligvis mange småfejl her og der, men overordnet er jeg alligevel nysgerrig for at høre lidt konstruktiv kritik, hvis nogle skulle ligge inde med noget sådant :) Videoen er lavet sådan at kun de med link kan se den, fordi filmen stadig har en "premiere" til gode for de udenforstående på Fredericia Gymnasium. Selvom filmen er filmet med et HD kamera, kunne jeg desværre ikke ligge den oprindelige fil op, og efter at have været igennem diverse omgange af komprimering, er kvaliteten ikke hvad den har været: [url= I[/url] [url= II[/url]
Fremtiden holder forhåbentligt et zombieprojekt, som imidlertid vil blive mere løsrevet fra skolen, men forhåbentlig stadig nyde godt af dennes udstyr osv.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Måtte lige scrolle lidt frem og tilbage her inden, at jeg fandt ud af at du havde lagt din anmeldelse af Lord of The Rings trilogien op i tråden. Synes sgu det er ret ærgeligt, at den næsten er kommet til at drukne i den lange diskussion der har været.
Hvis jeg skal komme med lidt kritik, så savner jeg at du i indledningen, hvor du laver en overgang fra Peter Jacksons gamle film "Bad Taste" og "Braindead" til "Lord of The Rings", også havde taget hhv. "The Frighteners" og "Heavenly Creatures" med som en del af Jaksons resume og trinbræt mod superligaen. De to film mener jeg nemlig klart viser, at han med stor overbevisning kunne håndtere den visuelle/effektmæssige side, samtidig med at han var i stand til at skabe en stærk og vedkommende historie.
Nå, men ellers synes jeg, at det er en rigtig god anmeldelse, som du har lavet taget i betragtning af, at det immervæk er en stor mundfuld at skulle lave én fælles anmeldelse af tre så enorme og omfattende værker. Kan godt følge kritikpunktet ang. en mere detaljeret fordybelse i karakterens ageren osv., men på den anden side så ville det nok være mere logisk at gøre, hvis du anmeldte de tre film individuelt og ikke som en samlet trilogi, for ellers ville din tekst komme til at fylde det tredobbelte af hvad den gør nu. Jeg synes faktisk, at du på glimrende vis her får lavet en god opsumering, der fungerer som en velsmagende appetitvækker, og jeg har da fået lyst til at gense hele balladen, selv om ingen af dem hører til mine favorit film.
Af de tre film kan jeg bedst lide "The Two Towers", selv om scenen med de talende træer for mit vedkommende virker provokerende langsomme. Resten er til gengæld fantastisk lavet, især det imponerende slag ved Helms port. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#496: Rigtig godt at høre du kunne lide den, og jeg tænkte godt over at inkludere Frighteners og Heavenly Creatures, men det var mest for at opstøtte min pointe om hvorfor folk ville tvivle på Jackson. Jeg er imidlertid rigtig glad for særligt Heavenly Creatures, og havde tvivlerne set den film, ville tvivlen formentlig ikke have været helt så stor. Selvom LOTR selvfølgelig stadig er noget mere omfattende.
Hvis du har lyst må du gerne tjekke indlægget #495 ud :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Hvis jeg skal starte med lidt kritik, så synes jeg underlægningsmusikken i form af rock scoret virker malplaceret i forhold til filmens generelle tone, og det ender desværre med, speciel i scenen hvor moderen og hendes søn skændes, at blive alt for over the top som understøttende effekt qua deres ophedede diskussion. Der også dele af dialogen, (dog kun i scenen hvor den anden hovedrolles moder skælder hende og søsteren ud da de er børn, samt den sidste scene i toget), hvor det lyder lidt kunstigt fremført. Dialog/replikker er i bund og grund også mega svært at få til at lyde overbevisende, men i gør noget rigtig fornuftigt i den sammenhæng ved at gøre dialogen ganske begrænset og ellers visualisere historien primært via jeres meget flotte fotografering og redigering, der således bærer handlingen frem.
Hvad selve historien angår er jeg sgu imponeret over, at i stiler så højt som i gør og ikke er bange for at bruge markant symbolik til at understrege pointerne om ensomhed og døden som, mht. skildringen af sønnens forhold til sin moder, (de to spiller i øvrigt rigtig godt), og den situation han befinder sig i qua hendes sygdom, var rigtig godt og følelsesmæssigt stærkt eksekveret. Drømmescenerne hvor sønnen mindes sin tabte barndom ved at trille bolden frem og tilbage mod sig selv som barn, og så scenerne på hospitalet hvor der fades ud og ind mellem lys og mørke, synes jeg var super fedt lavet. Og så kan jeg rigtig godt lide den spøjse dødsfigur der lurer i kulissen, og som minder en del om Robert Blackes karakter i “Lost Highway”, hvilket da også er meget passende i forhold til, at der hænger en herlig David Lych’sk stemning over det hele, hvor kontinuiteten i historien konstant nedbrydes og flyttes rundt på.
Alene - Part II :
Wow! Jeg var godt nok meget imponeret over den første scene her, hvor i lykkedes med at få dialogen, som er enkel men følelsesmæssig stærk, til at lyde yderst troværdig mellem de to søstre, hvis kemi sammen i den grad tjener til det opfølgende chok, da hun bliver kørt ned. Her foretager i igen et fornuftigt valg ved at styre udenom et større følelsesudbrud, som selv professionelle skuespillere ofte kan have svært ved at få til at virke troværdigt. I stedet springer i klogt direkte til scenen på hospitalet, hvor den førnævnte stemning af David Lynch der har præget handlingen elegant fader over i en, som jeg oplever det, Niels Malmros inspireret stil hvor alle tre skuespillere, men især hende der spiller Anna, leverer nogle meget overbevisende præstationer. Mht. selve forløsningen hvor Anna konfrontere sønnen fra del I til sidst, så fungerer det overnaturlige aspekt/hans forestillinger om sin søster glimrende i forhold til at illustrere den selvdestruktive situation han befinder sig i. Men modsat så ville denne negative energi have haft større effekt på forholdet mellem Anna og hendes søster, hvis de to f.eks. havde haft en større konflikt imellem dem, der skulle destrueres inden de fandt sammen igen.
På trods af lidt skønhedsfejl hist og pist så synes jeg samlet set, at i kan være mega stolte over jeres film “Alene”, som indeholder så mange positive ting og talent både foran og bag kameraet, at det lover rigtig godt for fremtiden, hvis det er en branche i har planer om at gøre karriere i.
Super indsats hele vejen rundt! :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#491 Collateral 13 år siden
Vil godt lige understrege at jeg også finder "The Social Network" bedre end "The King's Speech".
#492 MOVIE1000 13 år siden
#493 Babo Rises 13 år siden
#494 MOVIE1000 13 år siden
#495 Collateral 13 år siden
[url= I[/url]
[url= II[/url]
Fremtiden holder forhåbentligt et zombieprojekt, som imidlertid vil blive mere løsrevet fra skolen, men forhåbentlig stadig nyde godt af dennes udstyr osv.
#496 NightHawk 13 år siden
Hvis jeg skal komme med lidt kritik, så savner jeg at du i indledningen, hvor du laver en overgang fra Peter Jacksons gamle film "Bad Taste" og "Braindead" til "Lord of The Rings", også havde taget hhv. "The Frighteners" og "Heavenly Creatures" med som en del af Jaksons resume og trinbræt mod superligaen. De to film mener jeg nemlig klart viser, at han med stor overbevisning kunne håndtere den visuelle/effektmæssige side, samtidig med at han var i stand til at skabe en stærk og vedkommende historie.
Nå, men ellers synes jeg, at det er en rigtig god anmeldelse, som du har lavet taget i betragtning af, at det immervæk er en stor mundfuld at skulle lave én fælles anmeldelse af tre så enorme og omfattende værker. Kan godt følge kritikpunktet ang. en mere detaljeret fordybelse i karakterens ageren osv., men på den anden side så ville det nok være mere logisk at gøre, hvis du anmeldte de tre film individuelt og ikke som en samlet trilogi, for ellers ville din tekst komme til at fylde det tredobbelte af hvad den gør nu. Jeg synes faktisk, at du på glimrende vis her får lavet en god opsumering, der fungerer som en velsmagende appetitvækker, og jeg har da fået lyst til at gense hele balladen, selv om ingen af dem hører til mine favorit film.
Af de tre film kan jeg bedst lide "The Two Towers", selv om scenen med de talende træer for mit vedkommende virker provokerende langsomme. Resten er til gengæld fantastisk lavet, især det imponerende slag ved Helms port. :)
#497 Collateral 13 år siden
Hvis du har lyst må du gerne tjekke indlægget #495 ud :)
#498 NightHawk 13 år siden
Jeg vil rigtig gerne tage et kig på jeres film-projekt og komme med en bedømmelse, men det bliver nok først senere på aftenen. :)
#499 Collateral 13 år siden
#500 NightHawk 13 år siden
Alene - Part I :
Hvad selve historien angår er jeg sgu imponeret over, at i stiler så højt som i gør og ikke er bange for at bruge markant symbolik til at understrege pointerne om ensomhed og døden som, mht. skildringen af sønnens forhold til sin moder, (de to spiller i øvrigt rigtig godt), og den situation han befinder sig i qua hendes sygdom, var rigtig godt og følelsesmæssigt stærkt eksekveret. Drømmescenerne hvor sønnen mindes sin tabte barndom ved at trille bolden frem og tilbage mod sig selv som barn, og så scenerne på hospitalet hvor der fades ud og ind mellem lys og mørke, synes jeg var super fedt lavet. Og så kan jeg rigtig godt lide den spøjse dødsfigur der lurer i kulissen, og som minder en del om Robert Blackes karakter i “Lost Highway”, hvilket da også er meget passende i forhold til, at der hænger en herlig David Lych’sk stemning over det hele, hvor kontinuiteten i historien konstant nedbrydes og flyttes rundt på.
Alene - Part II :
På trods af lidt skønhedsfejl hist og pist så synes jeg samlet set, at i kan være mega stolte over jeres film “Alene”, som indeholder så mange positive ting og talent både foran og bag kameraet, at det lover rigtig godt for fremtiden, hvis det er en branche i har planer om at gøre karriere i.
Super indsats hele vejen rundt! :)