Det er en b-film, og skal ses med det i tankerne... den er dog fyldt med fine ideer og en meget sær stemning. Han var sgu meget sjov i starten ham Emmerich, og selvom jeg også har det helt fint med Independence Day og The Day After Tomorrow, så ville jeg nok have foretrukket, at han havde fortsat med et lidt lavere budget.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#570: Uden at være helt sikker, tror jeg nu bestemt også det er hans nyere film jeg kritiserer. "The Day After Tomorrow" og "2012" særligt. De øvrige af hans film har jeg ikke set, så dem kan jeg ikke udtale mig om.
#572: Men hvad du så end putter af labels på "2012", om du kalder den b-film eller ej, er den stadig dybt dybt elendig på alle kanter. De eneste lyspunkter er jazzmakkerparret og Woody Harrelson imo. Bortset fra det er den plat, og hvad er næsten endnu værre for genren, ikke underholdende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#573 2012 er bestemt ikke en b-film, og den brød jeg mig heller ikke synderligt om. Den var da ufrivillig morsom meget af tiden, og den første køretur imens verden falder sammen, fandt jeg forholdsvis intens... derudover er der nogle glimrende effekter, og så ikke meget mere at holde af... lander nok på 4/10 for den.
Det var denne sætning, jeg studsede over mht. tidligere film fra manden, men kan godt se nu, at den kan læses begge veje:
"Svagheder er filmen imidlertid også i besiddelse af, og hvor de positive elementer adskiller sig fra tidligere film af instruktøren, er visse af fejlene mere genkendelige"
For en god orden skyld:
Moon 44 - 7/10 Universal Soldier - 9/10 Stargate - 7/10 Independence Day - 6/10 Godzilla - 2/10 Patriot Games - 5/10 The Day After Tomorrow - 6/10 10,000 BC - 3/10 2012 - 4/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Angående kvaliteten af de Roland Emmerich, jeg har set:
Universal Soldier - 2/10 Stargate - 3/10 Independence Day - 5/10 The Day After Tomorrow - 5/10 The Patriot - 10/10
Hvor den sidste klart er den bedste og mest helstøbte film, er de andre i bedste fald middelmådige og i værste fald (de to førstnævnte) ekstremt dårligt skrevne og dårligt spillede, ja, en pinlig affære.
#571 Åkepool 13 år siden
"Moon 44" har jeg stående på hylden, men har ikke fået set den.
#572 Lord Beef Jerky 13 år siden
#573 Collateral 13 år siden
#570: Uden at være helt sikker, tror jeg nu bestemt også det er hans nyere film jeg kritiserer. "The Day After Tomorrow" og "2012" særligt. De øvrige af hans film har jeg ikke set, så dem kan jeg ikke udtale mig om.
#572: Men hvad du så end putter af labels på "2012", om du kalder den b-film eller ej, er den stadig dybt dybt elendig på alle kanter. De eneste lyspunkter er jazzmakkerparret og Woody Harrelson imo. Bortset fra det er den plat, og hvad er næsten endnu værre for genren, ikke underholdende.
#574 Lord Beef Jerky 13 år siden
Det var denne sætning, jeg studsede over mht. tidligere film fra manden, men kan godt se nu, at den kan læses begge veje:
"Svagheder er filmen imidlertid også i besiddelse af, og hvor de positive elementer adskiller sig fra tidligere film af instruktøren, er visse af fejlene mere genkendelige"
For en god orden skyld:
Moon 44 - 7/10
Universal Soldier - 9/10
Stargate - 7/10
Independence Day - 6/10
Godzilla - 2/10
Patriot Games - 5/10
The Day After Tomorrow - 6/10
10,000 BC - 3/10
2012 - 4/10
#575 BN 13 år siden
Universal Soldier - 2/10
Stargate - 3/10
Independence Day - 5/10
The Day After Tomorrow - 5/10
The Patriot - 10/10
Hvor den sidste klart er den bedste og mest helstøbte film, er de andre i bedste fald middelmådige og i værste fald (de to førstnævnte) ekstremt dårligt skrevne og dårligt spillede, ja, en pinlig affære.
#576 Lord Beef Jerky 13 år siden
#577 Lord Beef Jerky 13 år siden
#578 Collateral 13 år siden
#579 Åkepool 13 år siden
Tror det var "Moon 44" han snakkede om ;)
Hvad!!!
Seek help Harry.
#580 BN 13 år siden
Nå, er der da en eller flere af disse film, som er blandt dine favoritter?