Gravatar

#591 MMB 13 år siden

Den er jeg med på. Jeg fremlagde bare min version af, hvordan jeg synes karaktergivning bør foregå. :)
Gravatar

#592 Collateral 13 år siden

#591: Jamen det er fair nok, og jeg er i princippet enig med dig :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#593 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg synes, du skal tage en snak med BDlive. Jeg tror ikke, der er mange, der kan forstå sammensætningen af "Alt i alt ikke nogen videre anbefalelsesværdig udgivelse" og karakteren 4/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#594 Collateral 13 år siden

#593: Nu understreger jeg jo i teksten at udgivelsen er teknisk vellykket, og det er jo i sidste ende årsagen til den får 4/6. Således er udgivelsen jo anbefalelsesværdig HVIS man synes godt om filmen. Det gør jeg ikke selv, men gjorde man det, ville pengene ikke være spildt på udgivelsen. Men er den vigtigste karakter i sidste ende ikke også den filmen får, hvis den man er interesseret i at læse om?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#595 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jo netop! Og derfor bør konklusionens karakter også afspejle sig hovedsageligt af filmens karakter. Foeller har fat i noget af det rigtige, men jeg ville ikke udregne det i procenter, da det er meget individuelt fra udgivelse til udgivelse. Som jeg var inde på før, kan en film hives op eller ned af karakterskalaen blot pga. billedkvaliteten, lydkvaliteten og/eller ekstramaterialet... men den kan også være fuldstændig uberørt af dette. Hvis f.eks. ekstramaterialet ikke bidrager til filmen eller kvaliteten af lyd og billede ikke hæver helhedsindtrykket af udgivelsen, bør konklusionens karakter heller ikke hæves. Det kan dog hænde, at ekstramaterialet netop giver en et indblik i filmen, som pludselig hæver helhedsindtrykket, og gør en dårlig film tålelig, og her bør konklusionens karakter også afspejle dette. Jeg ved godt det er smule flueknepperi, men jeg føler at det er meget gammeldaws, misforstået og dovent at lade konklusionens karakter være et gennemsnit af de øvrige karakterer, for som helhed giver du jo netop ikke udgivelsen 4/6 i dette tilfælde, da du netop siger at du ikke vil anbefale den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#596 Collateral 13 år siden

#595: At det skulle være dovent bliver jeg en smule fornærmet over. Jeg ligger meget lang tid i at skrive disse anmeldelser, og gør mig yderst umage i arbejdet med dem. Jeg kan godt prøve at undersøge om den konkrete films overordnede karakter kan sænkes til 3/6, for det ville jeg sådan set synes var fint. Dog vil jeg godt lige understrege at billed, lyd og ekstramateriale er mere tekniske af art, og derfor er den overordnede karakter gældende for udgivelsen og ikke filmen. Så det er ikke det kreative arbejde der bedømmes med i billed- og lydanmeldelserne.
Gravatar

#597 Lord Beef Jerky 13 år siden

Det var nu ikke ment fornærmende, men jeg står fast ved udtalelsen. Konklusionen skal afspejle helhedsindtrykket, og helhedsindtrykket er en afgørelse man skal gøre op med sig selv, når man hiver fat i udgivelsens mange aspekter. Det er ikke det skrevne, jeg er efter, for det finder jeg skam ikke dovent, det er karaktergivningen af konklusionen.... og det har du vel netop ikke lagt lang tid i. Det bør ethvert medie dog gøre, og det er også noget som langt de fleste gør efterhånden. Blot at overlade det til procentregning, skaber nemlig misforståelser, som f.eks. her hvor man ikke anbefaler en given udgivelse, men ender med en 4/6'er i konklusionen.
Gravatar

#598 Collateral 13 år siden

#597: Fornemmer at du overså en del af mit forrige indlæg:

Collateral (596) skrev:
Jeg kan godt prøve at undersøge om den konkrete films overordnede karakter kan sænkes til 3/6, for det ville jeg sådan set synes var fint.

Så har sådan set givet dig ret :)
Gravatar

#599 Lord Beef Jerky 13 år siden

Nej nej, jeg så det! Men måtte lige sætte det på plads, at jeg ikke finder din anmeldelse doven!
Gravatar

#600 Collateral 13 år siden

#599: Det sætter jeg pris på.

Skriv ny kommentar: