Gravatar

#661 Collateral 13 år siden

#660: Jeg må kigge på det igen senere på ugen så :) Og ja Newman er ret underholdende, særligt når han og Seinfeld er i scener sammen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#662 NightHawk 13 år siden

Collateral (653) skrev:
Hermed et nyt indlæg på "Komedie og Kant" bloggen, denne gang om: "Seinfeld"

Jeg ved at dette er en serie der betyder meget for mange, og jeg har forsøgt at afdække seriens mange fine facetter efter bedste evne. Jeg hører fortsat gerne forslag til forbedringer af design eller andet.

Fremragende anmeldelse du har skrevet!

Det er lidt svært at tilføje noget ekstra, da du jo meget fornemt har fået beskrevet alle de mange facetter rigtig godt, som gør "Seinfeld" til en af de bedste komedieserier, der nogensinde er lavet.

Kontinuiteten som du omtaler er f.eks. ret imponerende udført, hvilket vel egenlig kommer bedst til udtryk gennem George og Elaine, der grundet deres forskellige perioder med hhv. arbejdsløshed og skiftende chefer får påvirket deres liv gennem serien og dermed bliver en rød tråd for Jerry og Kramers historier at læne sig op af med jævne mellemrum.

Og så er en af seriens absolutte styrker, (som du også skriver), dens evne til at tage selv de mindste trivialiteter fra hverdagen og forvandle dem til absurde situationer, enten i sin small talk eller den mere fysiske slapstick, som de i virkeligheden alle sammen kan levere, men hvor det selvfølgelig er Kramer der gør sig mest synlig på den front.

Elsker også de mange bi-karakterer som Jerry og Georges forældre, Onkel Leo, J. Peterman og så selvfølgelig verdens mest luddovne postbud Newman, (der af princip aldrig kører ud i regnvejr :P). Jeg er stort set flad af grin i samtlige scener, hvor Jerry Stiller og Wayne Knight optræder. :D

Mht. til bloggens design er jeg enig med Muldgraver i, at man får lidt ondt i øjnene, de steder hvor der kun er sort baggrund. Hvis du kan få ændret det, vil det klart gøre læseoplevelsen endnu bedre. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#663 Collateral 13 år siden

#662: Jeg siger mange tak for ordene, og byder dine tilføjelser og uddybninger meget velkomne, er enig hele vejen rundt. Med hensyn til designet, vil jeg meget gerne høre om udseendet nu er bedre, eller mønstret er generende. Hvis ikke det fungerer har jeg tænkt mig at ændre det til en ren farve på baggrunden, altså helt uden mønster eller nogen form for billede. Hvilken farve det skal være må jeg så lige eksperimentere med.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#664 NightHawk 13 år siden

Collateral (663) skrev:
#662: Jeg siger mange tak for ordene, og byder dine tilføjelser og uddybninger meget velkomne, er enig hele vejen rundt.

Det var så lidt. :)

Med hensyn til designet, vil jeg meget gerne høre om udseendet nu er bedre, eller mønstret er generende. Hvis ikke det fungerer har jeg tænkt mig at ændre det til en ren farve på baggrunden, altså helt uden mønster eller nogen form for billede. Hvilken farve det skal være må jeg så lige eksperimentere med.

Jeg synes faktisk kun, at det blev værre med den nye baggrund. Teksten og mønstret bagved kommer til at flyde ind i hinanden. Jeg tror du skal forsøge at satse på en enkelt baggrundsfarve i stedet, hvis jeg skulle komme med et godt råd. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#665 Collateral 13 år siden

Jeg har opdateret det igen, men er ikke helt tilfreds med de grå farver. Synes det bliver lidt kedeligt at se på: http://komedieogkant.blogspot.com/
Gravatar

#666 NightHawk 13 år siden

Som indramning af selve teksten synes jeg den grå farve passer rigtig godt og virker behagelig for øjnene. Prøv at lade den være som den er, og så kombiner det med et design på den tilbageværende hvide baggrundsflade, hvis det kan lade sig gøre.
Gravatar

#667 Collateral 13 år siden

NightHawk (666) skrev:
Som indramning af selve teksten synes jeg den grå farve passer rigtig godt og virker behagelig for øjnene. Prøv at lade den være som den er, og så kombiner det med et design på den tilbageværende hvide baggrundsflade, hvis det kan lade sig gøre.

Altså et eller andet form for mønster eller billede bag ved de grå "kasser"?
Gravatar

#668 NightHawk 13 år siden

Ja, det var lige præcis det jeg havde i tankerne. Måske et billede ville være den bedste løsning, men ellers så bare prøv dig lidt frem med enten et mønster eller billede. :)
Gravatar

#669 Collateral 13 år siden

Nu tror jeg måske jeg har (gen)fundet noget! Problemet med mønstret tidligere, var selvfølgelig at der ikke var noget til at skille tekst fra baggrund. Nu har jeg lavet et blåt tema, hvor der er en ren farve bag teksten, men et mønster på den øvrige blok. Således
Gravatar

#670 NightHawk 13 år siden

Det ser faktisk rigtig godt ud, sådan som du har sammensat det nu. Det hele virker på en eller anden måde bare meget mere hyggeligt og indbydende, sådan som bloggen fremstår under de nye farver. Det får thumbs up herfra. :)

Skriv ny kommentar: