Gravatar

#741 NightHawk 13 år siden

Collateral (740) skrev:
Jeg håber ikke det generer for meget at jeg sådan reklamere for mine øvrige skrivemæssige gøremål i denne top 60 tråd.

Jeg har bestemt intet imod, at du gør reklame for de andre blogs. Og da det er din tråd, så må du for min skyld gøre lige præcis, hvad du har lyst til. :)

Bliver spændende at læse din nye "Night of The Living Dead" anmeldelse, og så skal jeg også lige have læst de andres anmeldelser selvfølgelig. :)

Jeg har i øvrigt lige bestilt tre film af Abel Ferrara, som jeg mangler at se : "Cat Chaser", "Dangerous Game" og "The Blackout". Grunden til det er at jeg planlægger at lave en samlet anmeldelse af alle hans film, hvor der også vil være en kort intro om instruktøren og hans gennemgående temaer. Ligeså snart jeg er færdig med de sidste film på min top liste, så går jeg i gang med Abel Ferrara projektet. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#742 Collateral 13 år siden

NightHawk (741) skrev:
Jeg har i øvrigt lige bestilt tre film af Abel Ferrara, som jeg mangler at se : "Cat Chaser", "Dangerous Game" og "The Blackout". Grunden til det er at jeg planlægger at lave en samlet anmeldelse af alle hans film, hvor der også vil være en kort intro om instruktøren og hans gennemgående temaer. Ligeså snart jeg er færdig med de sidste film på min top liste, så går jeg i gang med Abel Ferrara projektet. :)

Det lyder spændende! Jeg læser gerne med, og håber så at jeg i mellem tiden når at få set nogle flere film fra Ferrara.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#743 NightHawk 13 år siden

Du kan få næsten alle hans film fra Amazon.UK eller Amazon.Com, selv om du nok skal forvente, at det mest bliver via deres marketplace ordning.

"The Addiction" DVD'en kan du få fat på via den tyske Amazon, hvilket er ret fedt da det i lang tid har været en titel, der har været svær at opdrive. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#744 Collateral 13 år siden

NightHawk (743) skrev:
Du kan få næsten alle hans film fra Amazon.UK eller Amazon.Com, selv om du nok skal forvente, at det mest bliver via deres marketplace ordning.

"The Addiction" DVD'en kan du få fat på via den tyske Amazon, hvilket er ret fedt da det i lang tid har været en titel, der har været svær at opdrive. :)

Skal nok skrive det bag øret, men forsøger at holde igen med indkøb. Selvom det ikke går lige godt hele tiden :D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#745 Collateral 13 år siden

Nyeste BDlive anmeldelser:

Blitz
X-men: First Class
Gravatar

#746 MOVIE1000 13 år siden

Ligesom Collateral nævner kort i sin Dead Man anmeldelse så er jeg også selv begyndt at finde de film med Johnny Depp som jeg endnu ikke har fået set. Igår fik jeg så set Dead Man og jeg er fuldstændig enig i din anmeldelse, man kommer i en slags trance og lige pludselig er filmen slut, den har en herlig mørk og dyster stemning men jeg var især vild med Niel Youngs musik i filmen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#747 BN 13 år siden

Collateral (732) skrev:
[u]19. Leaving Las Vegas af Mike Figgis:

Jeg har kun set denne film én gang, og det er et sted mellem 10 og 15 år siden. Men hvis der er noget jeg husker den for, er det, at Nicolas Cage her demonstrerer, at han faktisk er en ret god skuespiller - blot han får de rigtige roller i de rigtige film. Ligeledes husker jeg Elisabeth Shue i hvad der vist må være en af hendes bedste præstationer.

En film der skal genses ved lejlighed.

Tak for interessant, appetitvækkende læsning i din anmeldelse.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#748 Collateral 13 år siden

MOVIE1000 (746) skrev:
Ligesom Collateral nævner kort i sin Dead Man anmeldelse så er jeg også selv begyndt at finde de film med Johnny Depp som jeg endnu ikke har fået set. Igår fik jeg så set Dead Man og jeg er fuldstændig enig i din anmeldelse, man kommer i en slags trance og lige pludselig er filmen slut, den har en herlig mørk og dyster stemning men jeg var især vild med Niel Youngs musik i filmen.

Depp var faktisk i høj grad udgangspunktet for min filminteresse, eller i hvert fald for at den voksede. Gennem Depp fik jeg øjnene op for Burton, Stone og gyset (gennem "A Nightmare on Elm Street, som Depp jo medvirker i både første og sidste/næstsidste kapitel af) men også mange andre, og så leder trådene ellers i høj grad ud derfra. Så jeg arbejder også på at samle alle de film han har medvirket i. Indtil videre har jeg 28 and counting (har bestilt nogle stykker her i weekenden i en boks). Selv den meget klodsede "The Tourist" kommer jeg formentlig til at have stående some day.

BN (747) skrev:
Tak for interessant, appetitvækkende læsning i din anmeldelse.

#747: Velbekomme BN, godt at du kunne bruge det.

- - - -

...og til sidst en gammel nyhed, som jeg nu lige har formuleret lidt grundigere.
Gravatar

#749 MOVIE1000 13 år siden

The Tourist købte jeg for et par uger siden, den var da underholdene nok.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#750 Collateral 13 år siden

MOVIE1000 (749) skrev:
The Tourist købte jeg for et par uger siden, den var da underholdene nok.

Ja, men hold op en fjollet og forceret slutning. Depp var da det mest underholdende i den omgang.

Skriv ny kommentar: