Et par ord om dit inlæg til Phone Booth. Hvad er det for en beslutning til sidst du kritiserer? Og kan du nævne de plothuller du omtaler? Ellers har filmen et par ting man kan kritisere som du også nævner. Men det har alle film ;)
Er ikke god til at forklare dem, men nogle af dem kan læses på imdb. Og selvfølgelig har de fleste film fejl, men du mener måske filmen fortjener en højere karakter?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg tænkte bare, at siden du nævner plothullerne, så kunne jeg tænke mig at høre om dem. Og det med slutningen?
Ja, jeg ligger højere end gennemsnittet, da jeg er ret begejstret for denne thriller, men jeg synes også den leverer varen fantastisk.
Eksempel på plothul:
Pizzagutten som ender med at tage Sutherlands plads, bliver slået ihjel og placeret på afsindigt kort tid hvis man tænker over at han afvises af Farrell og at Sutherland derefter højest har nogle minutter at dræbe, samt placere ham i. Det er en detalje og er ikke noget der for alvor trækker ned.
Angående slutningen generer det mig dog at Sutherlands karakter slutter af med alligevel ikke ville lade Farrells karakter gå. Hans motiv virker hele vejen igennem som værende at han ønsker at få Farrell til at gøre det han ender med rent faktisk at gøre - bekende sine synder foran hele verden. Når han så ikke lader ham gå derefter, men kører den videre, virker det på mig som noget der er gjort for at holde filmen i den klassiske thriller struktur. En helt anden ting er så at jeg gerne havde set at at Farrells "forbrydelse/synd" var større til at begynde med. Selvfølgelig kan det faktum at det lidt er en gråzone gøre filmen mere interessant, men måden Sutherland udnytter situationen på er så ekstrem at det havde virket mere logisk hvis Farrell i det mindste havde været utro.
Bortset fra det vil jeg da gerne understrege at jeg synes rigtig godt om filmen, og da også vippede mod en 5er, men de små ting nævnt herover bringer altså filmen lidt ned for mig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Tak. Det med pizzagutten kan jeg sagtens følge. Og er også en ting man kan kritisere. Men slutningen er jeg ikke helt enig i. Farrell er blot fanget i en mands syge spil. Du kan ikke tro på skurkens ord. Bemærk at sutherland hele vejen igennem tager fis på farrell. Det med Farrells "synder" er jeg til dels enig i.
#751 MOVIE1000 13 år siden
ENIG!!
#752 Collateral 13 år siden
Phone Booth
Pohwasogeuro (71: Into the Fire)
#753 Collateral 13 år siden
#754 Babo84 13 år siden
#755 Collateral 13 år siden
#756 Babo84 13 år siden
Jeg tænkte bare, at siden du nævner plothullerne, så kunne jeg tænke mig at høre om dem. Og det med slutningen?
Ja, jeg ligger højere end gennemsnittet, da jeg er ret begejstret for denne thriller, men jeg synes også den leverer varen fantastisk.
#757 Collateral 13 år siden
Eksempel på plothul:
Angående slutningen generer det mig dog at Sutherlands karakter slutter af med alligevel ikke ville lade Farrells karakter gå. Hans motiv virker hele vejen igennem som værende at han ønsker at få Farrell til at gøre det han ender med rent faktisk at gøre - bekende sine synder foran hele verden. Når han så ikke lader ham gå derefter, men kører den videre, virker det på mig som noget der er gjort for at holde filmen i den klassiske thriller struktur. En helt anden ting er så at jeg gerne havde set at at Farrells "forbrydelse/synd" var større til at begynde med. Selvfølgelig kan det faktum at det lidt er en gråzone gøre filmen mere interessant, men måden Sutherland udnytter situationen på er så ekstrem at det havde virket mere logisk hvis Farrell i det mindste havde været utro.
Bortset fra det vil jeg da gerne understrege at jeg synes rigtig godt om filmen, og da også vippede mod en 5er, men de små ting nævnt herover bringer altså filmen lidt ned for mig.
#758 Babo84 13 år siden
#759 Castanea 13 år siden
#760 Collateral 13 år siden
The Beaver
Bridesmaids