Gravatar

#1041 Skeloboy 15 år siden

Jeg lavede den uden løg og champignon, fordi jeg ikke gad til at købe det...:)

1 svinemørbrad
1 rød peberfrugt
2 hakkede fed hvidløg
1 pakke cocktailspølser
1 pakke bacon
1 ds hakkede tomater
1/4 l piske fløde
1 tsk Sød chili
2 spsk Paprika
Salt og peber
Vand
Jævning

Steg bacon i ovn(kan også gøres i gryden, hvor man vil lave maden)

Puds mørbraden og skær den i tynde skiver.

Brun kødet, og når det er næsten færdig, tilsæt chili og paprika og hvidløgene. Når det er godt brunet igennem, tilsæt tomat og vand indtil det hele er dækket til.

Simr i 30-40 minutter

Tilsæt fløde, peberfrugt og cocktailspølser, og lad det simre i 10-20 minutter mere. Smag til med salt og peber og jævn det derefter.

Smid den forstegte bacon i til sidst.

Ris til.
Gravatar

#1042 jessup 15 år siden

Ud fra den opskrift ville jeg være bekymret for at mørbraden ville blive tør, men det gjorde den vel ikke?
This is just until June
Gravatar

#1043 Skeloboy 15 år siden

Nej, det skal brunes ved meget højt varme.

Men jeg tror måske også, jeg gav det mindre kogetid
Gravatar

#1044 davenport 15 år siden

Jeg er så vokset op med mos til den slags sammenkogte retter. Som jeg elsker, og som Obersten hader. And since she´s a vegetarian, it pretty much makes me a vegetarian. But I love the taste of a good hamburger....
Sjovt nok spiser hun det med velbehag når det serveres, så det er vidst mere tanken om kød og sovs... Jeg burde egentlig lade hånden opdrage her!!!
Nu er hun så gravid, med en konstant kvalme, hvilket betyder at jeg helst ikke må stege eller bruge ovnen... :/

Til aften grillspid og nye kartofler med smørsovs og salt.
Hun fik yoghurt.. Pære/banan... Gæt hvad DKSBF så ville have??
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1045 Skeloboy 15 år siden

#1044 - mos er bestemt også godt til. Men havde ikke lige nogen kartofler til :)
Gravatar

#1046 davenport 15 år siden

Ris (som jeg nok før har ytret) regner jeg på lige fod med kold hundebræk med sårskorper, så det er ikke noget der bliver serveret her i hytten mere end 2 gange om året, hvor jeg skal have min apati bekræftet..
Gravatar

#1047 filmz-jonasgr 15 år siden

Mos kan jeg bestemt heller ikke lide, men det er også lige så meget konsistensen. Det er ligesom babymad.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1048 Skeloboy 15 år siden

#1047 - tjo, hvis det er ligesom babymad, så er det nok ikke lavet rigtigt :)
Gravatar

#1049 jessup 15 år siden

Grydestegt kylling med nye kartofler og salat - simpelt og lækkert - sovsen er fantastisk.
This is just until June
Gravatar

#1050 davenport 15 år siden

Fik et flûte fra svigermor på en halv meter, så det blev proppet med 2 slags ost, salami, hamborgryg, cherrytomater, smør og ketchup og så i ovnen. Et sundt og nærende måltid!

Skriv ny kommentar: