Jeg ved ikke noget om ost - jeg tænker bare at det er en af smagsgiverne. Jeg laver aldrig selv lasagne jeg fik det i store mængder fra en italiensk restaurant, der var tilknyttet min arbejdslads for år tilbage.
Der skal ofte en del friske krydderurter til og det smager lidt anderledes end den lidt "the" agtige tørrede version. Hvis man har haft en krydder plante der er død ved man hvor lille en mængdedet bliver til tørret.
Det du gør, er at tilsætte meget tørret oregano og hvidløgspulver. Det giver det den der italienske füll, og brug mere olie end du normalt ville bruge til at stege i. Det er federe ja, men det smager rigtigt. Rund af med sukker, der fremhæver alle smagene. Jeg bruger ligeledes bullion (grøntsags), både i sovsen og i bækamelen..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1074 lyder noget som Gordon Ramsey, kunne have sagt i Cook along :P
hver gang jeg laver ostesovs, ødelægger jeg den, på en eller anden mærkelig måde, den ser fin ud inden den kommer i ovnen, men efter smager sovsen ikke af noget og det øverste er blevet til et lag gummi.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Ostesovs skal ligge nede i retten, ikke ovenpå, for så bliver den hård og crispy. Drys i stedet rasp ovenpå. Og smag den til med bullion. Det hjælper helt vildt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1078 ok, jeg har sådan ca. prøvet mig frem indtil videre og den bedste kombination jeg har fundet er paprika og karry (Det virker stort set til alt hvad jeg har prøvet at eksperementere med) men bulloin skriver jeg lige ned, det kunne godt gå hen og blive bedre :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det blev en rigtig god bechamel med ost...fandt ud af, at parmesan er rigtig godt at bruge, så brugte næsten en halv pakke...eller Gran Padano var det nu.
Kødsaucen blev dog stadig lidt kedelig...jeg mangler at få den "rigtige" lasagne smag frem...måske jeg skulle have brugt merian
#1071 jessup 15 år siden
#1072 Skeloboy 15 år siden
Generelt er jeg ikke god til at bruge friske krydderurter, synes aldrig det kommer til at smage af noget
#1073 jessup 15 år siden
Jeg laver aldrig selv lasagne jeg fik det i store mængder fra en italiensk restaurant, der var tilknyttet min arbejdslads for år tilbage.
Der skal ofte en del friske krydderurter til og det smager lidt anderledes end den lidt "the" agtige tørrede version. Hvis man har haft en krydder plante der er død ved man hvor lille en mængdedet bliver til tørret.
#1074 davenport 15 år siden
Rund af med sukker, der fremhæver alle smagene.
Jeg bruger ligeledes bullion (grøntsags), både i sovsen og i bækamelen..
#1075 MOVIE1000 15 år siden
hver gang jeg laver ostesovs, ødelægger jeg den, på en eller anden mærkelig måde, den ser fin ud inden den kommer i ovnen, men efter smager sovsen ikke af noget og det øverste er blevet til et lag gummi.
#1076 davenport 15 år siden
#1077 MOVIE1000 15 år siden
#1078 davenport 15 år siden
#1079 MOVIE1000 15 år siden
#1080 Skeloboy 15 år siden
www.skeloboy.dk/lasagne
Det blev en rigtig god bechamel med ost...fandt ud af, at parmesan er rigtig godt at bruge, så brugte næsten en halv pakke...eller Gran Padano var det nu.
Kødsaucen blev dog stadig lidt kedelig...jeg mangler at få den "rigtige" lasagne smag frem...måske jeg skulle have brugt merian