Gravatar

#1281 Kochie 14 år siden

Står op?

Jeg forsøger at dyrke motion tre gange om ugen, og de dage er der ikke rigtig tid til at lave mad. Så i går forberedte jeg mig på at lave tomatsuppe. I køleskabet ligger der løg, hvidløg, porrer og tomater, der er skåret i grove stykker.

De skal en tur i gryden med olie, timian og basilikum + et skvæt vand. Herligheden får lov at simre, mens jeg løber, hvorefter jeg agter at blende det til ukendelighed og spise med noget lækkert brød, Fakta sælger for tiden.

Det skal nok blive festligt.
Gravatar

#1282 dyg 14 år siden

#1281 - Jeg elsker tomatsuppe og laver det også jævnligt. Normalt ynder jeg at spæde det op med masser af chili, i hvert fald, når det kun er til mig selv.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1283 davenport 14 år siden

Ja, middagssøvn. Den ene er jo 2, den anden er gravid :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1284 Kochie 14 år siden

#1282:
Jeg har desværre ingen frisk chili på lager, men da jeg er glad for det stærke, tror jeg, at jeg vil spæde til med lidt pulver.
#1283: Ah. Jeg troede først, at du havde mistet tidsopfattelsen : D
Gravatar

#1285 Skeloboy 14 år siden

#1284 - jeg plejer at bruge knoldselleri og gulerødder også. Laver ofte tomatsuppe, selvom det nok mere er en grøntsagssuppe.

Svitser først chili, lød, hvidløg. Derefter kommer jeg knoldselleri, gulerødder og porre i, og dækker til med hønsebouillon og lader det koge i 15 minutters tid. Tomater kommer i, og de koger med også. Derefter blender jeg det hele, tilbage i gryden, en anelse sukker og så smage til med salt og peber. Nogen gange kommer jeg også en lille dåsetomatpure i.

Og så bare pasta til, og hvis jeg flotter mig, bacon-drys :)
Gravatar

#1286 davenport 14 år siden

B
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1287 filmz-jonasgr 14 år siden

At læse denne tråd når man er sulten er ikke en god ide.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1288 dyg 14 år siden

#1284 - Pulver kan gå, men intet slår et par friske habaneroer.
#1285 - Ja, gulerødder bruger jeg normalt også.
Gravatar

#1289 chronaden 14 år siden

Er ved at lave en gang "Sweet Condensed Milk" til en Key Lime Pie jeg vil lave imorgen.

Kæft det er en gang sød mælk (bemærk ikke sødmælk) :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1290 dyg 14 år siden

Jeg købte en basilikumsplante i sidste uge, og håbede at den kunne give frisk basilikum i evigheder, men jeg tror desværre ikke, at den får sol og varme nok i mit køkken, så her til aften vil jeg lave en god omgang lækker pesto af resterne, mmmm!

#1289 - I'll be there! Er i gang med at se Dexter, og han har lige jagtet en oldschool Key Lime Pie :)

Skriv ny kommentar: