Gravatar

#1291 lagoni 14 år siden

Jeg prøvede at lave en 'curry' for første gang. Jeg fulgte en opskrift og det blev ikke helt vellykket - det fik en rigtig god smag, men blev alt for flydende og slet ikke cremet. Hvordan gør I andre (nayze?) når I laver sådan noget?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1292 chronaden 14 år siden

#1290, yeah :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1293 dyg 14 år siden

#1291 - Hmm, jeg bruger ikke rigtigt nogen tricks, men jeg synes konsistensen af den "curry" jeg lavede i søndags var ganske fin.

Nu ved jeg ikke om "curry" er det rigtige udtryk at bruge om det jeg lavede og jeg er bestemt ingen stor kok, så det jeg gjorde var meget simpelt, men her er min fremgangsmåde (sådan ca.):

Jeg svitsede lidt tigerrejer på panden i en blanding af hvidløg, chili og karry. Pillede det af panden og stegte så løg og kylling i en god omgang rød karry pasta (og mere chili/hvidløg), hvorefter jeg ganske kort svitsede lidt rød peber og gulerødder også. Tilsatte kokosmælk og lod det simre sammen med lidt basilikum- og kaffir lime-blade indtil konsistensen var ved at være god, og tilsatte så rejerne igen. Til sidst smagte jeg det til med lidt fiskesauce.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1294 DarkLight 14 år siden

chronaden (1289) skrev:
Er ved at lave en gang "Sweet Condensed Milk" til en Key Lime Pie jeg vil lave imorgen.

Kæft det er en gang sød mælk (bemærk ikke sødmælk) :P

Skal der virkelig 2 trin til?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1295 chronaden 14 år siden

Well det skal stå og koge ind i en god time, gider jeg ik vente på imorgen..
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1296 HelmerJ 14 år siden

Fik en fin forloren hare med gelésovs og kartofler, dessert æblekage med flødeskum
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#1297 Kochie 14 år siden

Update:
Løg og hvidløg igennem varm olivenolie
Tomatpuré brændt af, eller hvad man siger
Tomater + porrer
Svitse, svitse, svitse
Timian, oregano, salt, peber og basilikum + tørret chili, jeg fandt bagerst i køkkenskabet.
Vand til det dækkede
Simre i en god times tid
Blendet helt i hegnet
Blev til en helt fantastisk suppe, som jeg også skal have i morgen, og som jeg ikke har lavet for sidste gang. *mums*
Gravatar

#1298 dyg 14 år siden

I aftes lavede jeg lidt basilikum-pesto af min døende basilikum-plante, og i aften tænkte jeg, at jeg hellere måtte få det brugt til noget fornuftigt.

Så jeg lavede nogle skiver bruschetta med pestoen og lidt andet fyld:
En rød peberfrugt bagt i 20 mins
Nogle cherry-tomater med olie/hvidløg/sukker bagt i 1½ time
Mozzarella
Serano skinke
Chorizo

Desværre blev de lige fede/olierede nok, men ellers smagte de ganske godt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1299 davenport 14 år siden

Coulotte og hjemmelavede kartoffelwedges.

I morgen = gammeldaws okse med det hele!!!! (Har 2½ kg. kød)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1300 HelmerJ 14 år siden

Det bliver godt at straffe lidt ko
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: