Jeg prøvede at lave en 'curry' for første gang. Jeg fulgte en opskrift og det blev ikke helt vellykket - det fik en rigtig god smag, men blev alt for flydende og slet ikke cremet. Hvordan gør I andre (nayze?) når I laver sådan noget?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#1291 - Hmm, jeg bruger ikke rigtigt nogen tricks, men jeg synes konsistensen af den "curry" jeg lavede i søndags var ganske fin.
Nu ved jeg ikke om "curry" er det rigtige udtryk at bruge om det jeg lavede og jeg er bestemt ingen stor kok, så det jeg gjorde var meget simpelt, men her er min fremgangsmåde (sådan ca.):
Jeg svitsede lidt tigerrejer på panden i en blanding af hvidløg, chili og karry. Pillede det af panden og stegte så løg og kylling i en god omgang rød karry pasta (og mere chili/hvidløg), hvorefter jeg ganske kort svitsede lidt rød peber og gulerødder også. Tilsatte kokosmælk og lod det simre sammen med lidt basilikum- og kaffir lime-blade indtil konsistensen var ved at være god, og tilsatte så rejerne igen. Til sidst smagte jeg det til med lidt fiskesauce.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Update: Løg og hvidløg igennem varm olivenolie Tomatpuré brændt af, eller hvad man siger Tomater + porrer Svitse, svitse, svitse Timian, oregano, salt, peber og basilikum + tørret chili, jeg fandt bagerst i køkkenskabet. Vand til det dækkede Simre i en god times tid Blendet helt i hegnet Blev til en helt fantastisk suppe, som jeg også skal have i morgen, og som jeg ikke har lavet for sidste gang. *mums*
I aftes lavede jeg lidt basilikum-pesto af min døende basilikum-plante, og i aften tænkte jeg, at jeg hellere måtte få det brugt til noget fornuftigt.
Så jeg lavede nogle skiver bruschetta med pestoen og lidt andet fyld: En rød peberfrugt bagt i 20 mins Nogle cherry-tomater med olie/hvidløg/sukker bagt i 1½ time Mozzarella Serano skinke Chorizo
Desværre blev de lige fede/olierede nok, men ellers smagte de ganske godt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#1291 lagoni 14 år siden
#1292 chronaden 14 år siden
#1293 dyg 14 år siden
Nu ved jeg ikke om "curry" er det rigtige udtryk at bruge om det jeg lavede og jeg er bestemt ingen stor kok, så det jeg gjorde var meget simpelt, men her er min fremgangsmåde (sådan ca.):
Jeg svitsede lidt tigerrejer på panden i en blanding af hvidløg, chili og karry. Pillede det af panden og stegte så løg og kylling i en god omgang rød karry pasta (og mere chili/hvidløg), hvorefter jeg ganske kort svitsede lidt rød peber og gulerødder også. Tilsatte kokosmælk og lod det simre sammen med lidt basilikum- og kaffir lime-blade indtil konsistensen var ved at være god, og tilsatte så rejerne igen. Til sidst smagte jeg det til med lidt fiskesauce.
#1294 DarkLight 14 år siden
Skal der virkelig 2 trin til?
#1295 chronaden 14 år siden
#1296 HelmerJ 14 år siden
#1297 Kochie 14 år siden
Løg og hvidløg igennem varm olivenolie
Tomatpuré brændt af, eller hvad man siger
Tomater + porrer
Svitse, svitse, svitse
Timian, oregano, salt, peber og basilikum + tørret chili, jeg fandt bagerst i køkkenskabet.
Vand til det dækkede
Simre i en god times tid
Blendet helt i hegnet
Blev til en helt fantastisk suppe, som jeg også skal have i morgen, og som jeg ikke har lavet for sidste gang. *mums*
#1298 dyg 14 år siden
Så jeg lavede nogle skiver bruschetta med pestoen og lidt andet fyld:
En rød peberfrugt bagt i 20 mins
Nogle cherry-tomater med olie/hvidløg/sukker bagt i 1½ time
Mozzarella
Serano skinke
Chorizo
Desværre blev de lige fede/olierede nok, men ellers smagte de ganske godt.
#1299 davenport 14 år siden
I morgen = gammeldaws okse med det hele!!!! (Har 2½ kg. kød)
#1300 HelmerJ 14 år siden
Det bliver godt at straffe lidt ko