Gravatar

#131 jessup 15 år siden

#130 jeg er helt med på det med bagekartoflen:) men hvis du skulle komme hjem til nogle tosser som insistere på mirko kartofler bliver de betydeligt bedre med 45- 1 time i ovnen.

Mhs til sukker så synes jeg at det og sød frugt tager toppen af det stærke. Men det er selvfølgelig rigtigt at tør champagne og kransekage sammen gør champagnen mere tør. Samtidigt gør sødmen i stærke øl det høje IBU i visse IPA'ere tåleligt(jeg er pjattet med humlet bittre øl)
This is just until June
Gravatar

#132 Skeloboy 15 år siden

#131 - the what what in the what what?...
Gravatar

#133 jessup 15 år siden

Her :

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Bittern...

IPA(Indian Pale Ale)og så kan man også se at jeg ikke ved hvad jeg snakker om - det er malten der sænker styrken af IBU.
This is just until June
Gravatar

#134 lagoni 15 år siden

Nu I snakker madtips, er der så nogen der kan sige mig om man kan fryse de små bægre med pasteuriserede æg? Jeg får sjældent brugt alle seks.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#135 davenport 15 år siden

Ja, hvis du har en fryser..... Ved dog ikke om du kan tø dem op igen?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#136 jessup 15 år siden

Tomatsuppe til frokost (4 pæne portioner):

Svitset i smagfuld(som i smager af meget) olivenolie : 2 røde pebber, 1 løg, 1 porre(skulle af vejen)

4 hvidløg svitset alene sluttet af med en stor teske karry.

1 stor teske karry

5 teske kyllingefond, 3 teske balsamico

1 lille håndfuld salvie (den lille plante har tjent mig godt)

salt, pebber

2 dåser tomater - man kan godt få friske tomater der smager af noget(et hint af sommer kun) på nuværende årstid men 50-70 kr. kiloet er for meget.

det hele kogt i 15-20 min. og stavblendet.

tilbehør: valnøddebolle med smør.
This is just until June
Gravatar

#137 lagoni 15 år siden

Jeg omformulerer mit indlæg i #134:

Nu I snakker madtips, er der så nogen der kan sige mig om man kan fryse, derefter optø og så vellykket bruge de små bægre med pasteuriserede æg? Jeg får sjældent brugt alle seks.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#138 davenport 15 år siden

Det var bedre!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#139 jessup 15 år siden

Jeg har ikke megen personlig erfaring med pas... æg - men arla siger de kan fryses:

http://www.arla.dk/C1256FA800483D00/O/blank-111111...

This is just until June
Gravatar

#140 Skeloboy 15 år siden

#139 - hvis man skal ordkløve lidt, så står der faktisk ikke, at pas. æg kan nedfryses, hvis man læser på Danæg...jeg ved ikke om der er en forskel på pas.æg der er forfrosne og så selv fryse dem ned...det er det sikkert, men jeg er også uddannet kværulant:)

Skriv ny kommentar: