Jeg har fundet retten til hovedret: Langtidsbraiseret svinekæber med portvinssauce, pommes anna og så en eller form for nogen frække rodfrugter - få lavet et eller andet fedt ud af selleri og rødbede.
Har dog ingen rigtig ideer til forret eller dessert endnu. Jeg mangler lige inspirationen.
Hos en ven fik jeg fredag Ribbensteg med hejmmelavet rødkål og kartofler.
Lørdag var jeg på Gl Mønt og fik den lille "julefrokost":
Alt er hjemmelavet.
Maderia sild med røget kartoffel og creme fraise. Karry sild Rødspætte filet remulade, graved laks og røget laks med en creme fraise krem af en eller andet art. Tillæg: hummersalat Medister og stuvet grøn langkål, flæskested og and med svesker og æbler Ris ala mande med en super portvin til.
Søndag blev det til 2 entrecote, aspargeskartofler, dampet porre - stegte persillerod, æbler, hvidløg i kraftig olivien olie og balsamisk tomateddike. Sovsen var en blanding af en kyllingsovs fra tidligere på ugen smagt til med rødvinsovs og tidligere fra ugen - grundet eddiken skulle det ikke være for syrligt - kogt kraftig ind og smagte dejligt.
Jeg laver nogle hjemmelavede grissinier til appetizers og noget dyppelse til.
Og det bliver også en ganerenser, som jo nok bliver myntesorbet.
Desserten har jeg udtænkt i form, men ikke helt indhold: hjemmelavet orange is, chokolademousse på en lille firkantet kikseting, noget trekantet samt grønt slør og noget syrligt, rødt dyppelse.
Det irriterer mig lidt, at vi er tre om at lave maden, faktisk. For jeg vil meget gerne stå for det hele...:)
jeg var også nede tidligere og få en pizza sandwich. På nær en rest ris ala mande og 1 julefrokost mere er det også ved at være slut med julemaden for mig.
Er ikke den store nytårsnørd og overvejer kraftigt at gå på arbejde og buge pengene til et besøg på Geranium med en af mine venner.
#1411 Skeloboy 14 år siden
Jeg har fundet retten til hovedret:
Langtidsbraiseret svinekæber med portvinssauce, pommes anna og så en eller form for nogen frække rodfrugter - få lavet et eller andet fedt ud af selleri og rødbede.
Har dog ingen rigtig ideer til forret eller dessert endnu. Jeg mangler lige inspirationen.
#1412 jessup 14 år siden
Hos en ven fik jeg fredag Ribbensteg med hejmmelavet rødkål og kartofler.
Lørdag var jeg på Gl Mønt og fik den lille "julefrokost":
Alt er hjemmelavet.
Maderia sild med røget kartoffel og creme fraise. Karry sild
Rødspætte filet remulade, graved laks og røget laks med en creme fraise krem af en eller andet art.
Tillæg: hummersalat
Medister og stuvet grøn langkål, flæskested og and med svesker og æbler
Ris ala mande med en super portvin til.
Søndag blev det til 2 entrecote, aspargeskartofler, dampet porre - stegte persillerod, æbler, hvidløg i kraftig olivien olie og balsamisk tomateddike. Sovsen var en blanding af en kyllingsovs fra tidligere på ugen smagt til med rødvinsovs og tidligere fra ugen - grundet eddiken skulle det ikke være for syrligt - kogt kraftig ind og smagte dejligt.
#1413 Skeloboy 14 år siden
Jeg laver nogle hjemmelavede grissinier til appetizers og noget dyppelse til.
Og det bliver også en ganerenser, som jo nok bliver myntesorbet.
Desserten har jeg udtænkt i form, men ikke helt indhold: hjemmelavet orange is, chokolademousse på en lille firkantet kikseting, noget trekantet samt grønt slør og noget syrligt, rødt dyppelse.
Det irriterer mig lidt, at vi er tre om at lave maden, faktisk. For jeg vil meget gerne stå for det hele...:)
#1414 DarkLight 14 år siden
Forresten er Skalddyrscocktail med hummer og muslinger.
Hovedretten er kalvemørbrad med madeira-sauce og kartoffelpure med bacon og blåskimmelost
Desserten er enten mandelkager med bær og hvid chokolade eller blodappelsin med varm rosmarin og sichuan-honning.
#1415 Skeloboy 14 år siden
Jeg har desserten nu...
Små nøddekurve med syrlige bær. Appelsin-is med grønt slør. Hjemmelavede chokoladetrøfler.
Så mangler jeg bare forretten og at overtale de andre til, at vi skal lave det, som jeg siger:)
#1416 DarkLight 14 år siden
Kyllingen til tarteletterne i morgen er nu kogt.
Fremad det går.
#1417 jessup 14 år siden
#1418 Skeloboy 14 år siden
Forretten til nytårsaften bliver noget med kammuslinger...det er jo dejligt
#1419 jessup 14 år siden
Er ikke den store nytårsnørd og overvejer kraftigt at gå på arbejde og buge pengene til et besøg på Geranium med en af mine venner.
#1420 Skeloboy 14 år siden