Kunne eddermame også godt æde noget junkfood efter alt det julemad.. Det værste er, at alt det vi har i køleskabet er rester. Magter ikke mere and og flæskesteg!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så er Nytår 2010-menuen klar - og det bliver eddermame godt!
Appetizer: Grissini med tapanader af oliven og soltørret tomat
Forret: Ristede kammuslinger med kartoffelskum og Alba-braiseret fennikel
Ganerenser: Champagnesorbet
Hovedret: Langtidsbraiseret svinekæber med pommes anna, rodfrugter og portvinssauce Dessert: Chokolademousse på mandelbund med slør, appelsin/safran-sauce, jordbærcoulis og vaniliecreme
#1423 - jeg er også blevet mere interesseret i forret og dessert. Har ikke mad-skills nok til de vilde hovedretter, og derfor bliver det ofte det samme: kød, sauce og kartoffel på en eller anden måde.
Kransekagen og chokoladetrøflerne bliver selvfølgelig også hjemmelavet. og det gør grissinierne også.
For noget tid siden fik jeg kammuslinger med røget benmarv på(på restuarant) - det var helt eventyrligt godt.
Kød sauce og kartofler er, når der er lagt arbejde i det, altid et hit. Og jeg synes det er et godt valg med kæberne - det røde kød kan man altid lave(selvom det sikkert er det jeg selv ender med:)
Kartoffler Ovnstegt oksesteg. Med masser af grønt til. Frugtsalat Chips, nødder, rester af julekonfekterne også en hjemmelavet kage med jordbærgrød, creme og flyde (sukkerfri)
Der skal en masse vin, øl og sodavand på bordet.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#1427 - har ikke en opskrift på portvinssauce. Stykker den bare lidt sammen af stegesky fra svinekæberne, fløde og evt. lidt bouillon...måske endda et kraftben.
#1421 davenport 14 år siden
#1422 Skeloboy 14 år siden
Appetizer: Grissini med tapanader af oliven og soltørret tomat
Forret: Ristede kammuslinger med kartoffelskum og Alba-braiseret fennikel
Ganerenser: Champagnesorbet
Hovedret: Langtidsbraiseret svinekæber med pommes anna, rodfrugter og portvinssauce
Dessert: Chokolademousse på mandelbund med slør, appelsin/safran-sauce, jordbærcoulis og vaniliecreme
Aften: Kransekage og chokoladetrøffel
#1423 jessup 14 år siden
#1424 Skeloboy 14 år siden
Kransekagen og chokoladetrøflerne bliver selvfølgelig også hjemmelavet. og det gør grissinierne også.
#1425 jessup 14 år siden
Kød sauce og kartofler er, når der er lagt arbejde i det, altid et hit. Og jeg synes det er et godt valg med kæberne - det røde kød kan man altid lave(selvom det sikkert er det jeg selv ender med:)
#1426 MOVIE1000 14 år siden
I aften får vi gæster og vi skal have.
Kartoffler
Ovnstegt oksesteg.
Med masser af grønt til.
Frugtsalat
Chips, nødder, rester af julekonfekterne
også
en hjemmelavet kage med jordbærgrød, creme og flyde (sukkerfri)
Der skal en masse vin, øl og sodavand på bordet.
#1427 chronaden 14 år siden
Kan jeg få din opskrift på portvins sauce og pommes anna? :)
#1428 Skeloboy 14 år siden
Vi bruger nok denne opskrift til Pommes Anna
#1429 DarkLight 14 år siden
Jeg tager grov Grissini med svampecreme og krydderurtemaro, samt kammusling-ceviche med æble/peberrodscreme på ristet rugbrød.
#1430 chronaden 14 år siden
Ah, så man kan bare lave den efter normal rødvins sauce opskrift?
Og med samme mængde portvin som man bruger rødvin normalt?