Gravatar

#1441 Skeloboy 14 år siden

Har nu forsøgt mig med kransekage to gange...det er ikke lykkedes...så nu må jeg give den opgave videre til en anden i morgen...:)
Gravatar

#1442 jessup 14 år siden

Skeloboy (1441) skrev:
Har nu forsøgt mig med kransekage to gange...det er ikke lykkedes...så nu må jeg give den opgave videre til en anden i morgen...:)

Det lyder nervepirrende - laver du selv marcipanen eller er det andet der knaser? Ikke at jeg kan hjælpe, men er nysgerrig.
This is just until June
Gravatar

#1443 Skeloboy 14 år siden

#1442 - første gang gik det helt galt med at bage kransekage-ringene...har ingen form til det. Anden gang lavede jeg selv en fejl...glemte at køle massen ned, før jeg smed den i en sprøjtepose...:)

Men er dæleme glad for, jeg har købt sådan en fætter i dag
Gravatar

#1444 jessup 14 år siden

Var massen så for flydennde eller kunne posen ikke tage varmen?

I alt fald kan jeg ikke se hvordan din nye erhvervelse skulle hjælpe:)
This is just until June
Gravatar

#1445 jessup 14 år siden

Skal have en bøf idag med kartofler, gulerødder og en kraftig sovs der er lavet på en fond af stegemen fra svin (skulder - fik det i julen fort første gang i 20 år)
This is just until June
Gravatar

#1446 Skeloboy 14 år siden

#1444 - hehe, min nye erhvervelse har intet at gøre med kransekagen...den er droppet til i morgen :)
Gravatar

#1447 MOVIE1000 14 år siden

Kransekage :P, der må jeg så være den nærmeste som expert, hvis der ingen bager er til stede??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1448 DarkLight 14 år siden

Skeloboy (1446) skrev:
#1444 - hehe, min nye erhvervelse har intet at gøre med kransekagen...den er droppet til i morgen :)

Det bliver ellers ikke lettere. Har netop sat min dej på køl:

500 gram marcipan
150 gram flormelis
40-50 gram æggehvide( 1 bæger)

Bland sammen og køl en nat. Run ensformligt ud og mas det til en trekant. Bag i 14-18 minutter til gylden.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1449 Skeloboy 14 år siden

hmm...det der med en dag i køleskabet, det har jeg nok overset
Gravatar

#1450 davenport 14 år siden

Koger 2.1 kg hamborgryg, der senere skal glaseres og med til den rolige fest i aften. Det er det eneste vi skal ha med, og så er der en masse andet mad. (Oberstens familie er ikke brødflove!!!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: