Havde noget Mou klar kyllingesuppe i fryseren og købte kylling på vejen hjem og skulle så få en fornuftig aftensmad ud af det.
Suppen tilsat:
Stegt kylling fra 1/4 kylling + stegte hvidløg.
Asiatisk inspireret: Fiskesovs, tørred citrongræs, knust korianderfrø, chillipaste, boullion. Der skal nok noget til før der er smag, men man kan jo også bare lave det selv fra bunden eller købe en anden variant.
Et par skiver brød.
Jeg vde det meste i forvejen og derfor satdig en billig ret.
Tomatsuppe, der har kogt siden kl 13. Porre, løg, tomat, selleri, persillerod, peberfrugt, gulerod og hvidløg. Jeg har 3 bulliontern i en 3 liters gryde, og der er nu tilsat 2 dåser flåede tomater og 2 dåser pure. Når det er ved at være færdigt skal det sies, og jeg laver små spagettinudler og kødboller til. Samt flûtes med olie, ost og oregano. Det dufter ret godt, selv om Obersten insisterede på at jeg brugte emhætte. (Hader det larmende apperat, der frarøver huset duften af mad.)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Tomatsuppe, der har kogt siden kl 13. Porre, løg, tomat, selleri, persillerod, peberfrugt, gulerod og hvidløg. Jeg har 3 bulliontern i en 3 liters gryde, og der er nu tilsat 2 dåser flåede tomater og 2 dåser pure. Når det er ved at være færdigt skal det sies, og jeg laver små spagettinudler og kødboller til. Samt flûtes med olie, ost og oregano. Det dufter ret godt, selv om Obersten insisterede på at jeg brugte emhætte. (Hader det larmende apperat, der frarøver huset duften af mad.)
Lyder sku lækkert ! Ikke noget bedre end en god suppe der er lagt hjerte og sjæl i.. :)
#1461 tiany 14 år siden
Men hver mand sin smag... man kan jo godt bruge normale kartofler.
#1462 jessup 14 år siden
Suppen tilsat:
Stegt kylling fra 1/4 kylling + stegte hvidløg.
Asiatisk inspireret: Fiskesovs, tørred citrongræs, knust korianderfrø, chillipaste, boullion. Der skal nok noget til før der er smag, men man kan jo også bare lave det selv fra bunden eller købe en anden variant.
Et par skiver brød.
Jeg vde det meste i forvejen og derfor satdig en billig ret.
#1463 jessup 14 år siden
Det ser rigtigt lækkert ud. Var kæberne tilberedt lige i øjet ?- jeg tænker man godt kunne give dem for meget.
Når man ser din dessert kunne du godt have gjort lidt mere ud af at anrette for- og hovedret lidt mere smukt:)
#1464 Skeloboy 14 år siden
Svinekæberne var perfekte. Jeg tror sgu det er svært at give dem for meget.
#1465 jessup 14 år siden
Hvis de bliver hurtigt tørre efter de er kommet op af væsken har de fået for meget.
#1466 MOVIE1000 14 år siden
#1467 davenport 14 år siden
#1468 Skeloboy 14 år siden
Pasta med rød pesto og to stk. venø-steaks, jeg havde i fryseren...
Men senere: nachos!
#1469 davenport 14 år siden
Porre, løg, tomat, selleri, persillerod, peberfrugt, gulerod og hvidløg. Jeg har 3 bulliontern i en 3 liters gryde, og der er nu tilsat 2 dåser flåede tomater og 2 dåser pure. Når det er ved at være færdigt skal det sies, og jeg laver små spagettinudler og kødboller til.
Samt flûtes med olie, ost og oregano.
Det dufter ret godt, selv om Obersten insisterede på at jeg brugte emhætte. (Hader det larmende apperat, der frarøver huset duften af mad.)
#1470 knipsknips 14 år siden
Lyder sku lækkert !
Ikke noget bedre end en god suppe der er lagt hjerte og sjæl i.. :)