Gravatar

#1531 jessup 14 år siden

Man skal vist ikke drikke juice overhovedet - spise frugt ikke drikke frugt:)
This is just until June
Gravatar

#1532 Skeloboy 14 år siden

nu stopper I sgu! Friskpresset juice er sundt, men som alt andet frugt, kan man ikke bare kampspise det pga. sukkerindholdet.

Og bananer er også sunde...I har vel hørt om 6 om dagen? Den holder stadig
Gravatar

#1533 jessup 14 år siden

Skeloboy (1532) skrev:
nu stopper I sgu! Friskpresset juice er sundt

Ja, hvis man går fra en kur der består af romkugler og spejderhagl.
This is just until June
Gravatar

#1534 lagoni 14 år siden

Jeg tror jeg er for gammeldags til at være på rigtig kur. Jeg vil nok aldrig helt kunne forstå at man skal undgå brød o.l. og ikke få for meget frugtsukker, det virker helt ulogisk og ekstremt for mig. Brød mætter og frugt smager godt og det er ikke chips, sådan regner jeg sundhed ud :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1535 tiany 14 år siden

Ja jeg har aldrig helt forstået det der med kværnet frugt vs frugt - hvordan kan en frugt blive mere usund af at den får en tur i blenderen ???

Jeg forstår det ikke.
Valar morghulis
Gravatar

#1536 Skeloboy 14 år siden

#1533 - men hvorfor er det ikke sundt? det må du gerne forklare mig?
Gravatar

#1537 jessup 14 år siden

Jeg joker selvfølgelig lidt og følgende var tankegangen bag et tidligere vægtab for mig. Kodeordet her er at man gør det ene istedet for noget andet - dvs. at man f.eks skal spise fisk men samtidig med samtidigt at sløjfe noget kød (hvis man spiser meget af det)- altså ikke spise en masse kød + fisk men mindre kød og fisk.

Med hensyn til juice så er der ligesåmange kalorier i juice som i frugten og det mætter ikke så hvis man primært indtager sine vitaminer gennem væske istedet for at skifte noget usund mad ud med frugt så gå man glip af en nem måde at nedsætte sit kalorie indtag. Hvis du plejer at drikke cola om morgenen er juice bedre. Med den kost du beskriver herinde tror jeg du får massere af vitaminer og at det er vigtigere at skifte noget af det usunde ud med sundt.
This is just until June
Gravatar

#1538 Skeloboy 14 år siden

#1537 - ah, ok.

Jeg er ikke som sådan på slankekur, vil bare spise lidt sundere generelt. Hvilket også vil sige lidt flere måltider, men mindre hver gang. Det er jo også kun juice af 2 appelsiner og ikke andet.

Spiser generelt ok sundt aftensmad, selvom jeg nok kun skære smørret væk...men det er stadig bedre end olivenolie til madlavning :)
Gravatar

#1539 jessup 14 år siden

Skeloboy (1538) skrev:
#1537 - ah, ok.

Jeg er ikke som sådan på slankekur, vil bare spise lidt sundere generelt. Hvilket også vil sige lidt flere måltider, men mindre hver gang. Det er jo også kun juice af 2 appelsiner og ikke andet.

Spiser generelt ok sundt aftensmad, selvom jeg nok kun skære smørret væk...men det er stadig bedre end olivenolie til madlavning :)

Smør er også vigtigere end bacon:) uden at viden præcis hvad filosofien baf "6 om dagen " er ved jeg at antallet skifter fra land til land. Men man skal leve meget usundt hvis det giver mening at udskifte drikkevand med frugterne omsat til f.eks. juice på 500 ml =ca 250 kalorier ekstra om dagen.
This is just until June
Gravatar

#1540 jessup 14 år siden

Jeg skal ud og spise hos en af mine kollegaer i morgen og han har lovet en menu fra tyskland hvor han kommer fra - det bliver spænende og se hvad det er.

Søndag skal jeg ud og spise på indisk resturant. Jeg ved ikke om andre i københavnsområdet har prøvet de hjemmsider hvor man får et tilbud om dagen til ca. 50% rabat? jeg er tilmeldt 3 af disse sider og det giver mig muligheden for at prøve noget nyt til en billig penge. 125 kr. for 5 retter indisk er billigt. Jeg skal også på Nouvel (jeg har været der før og det er en god resturant) hvor 3 retter koster lige under 150 dkk igennem en af disse sider..
This is just until June

Skriv ny kommentar: