Endeligt skal der gang i grillen igen! Det bliver første gang i år, at der skal indtages hjemmegrillet kød.
Det bliver dog en ganske simpel omgang: 800g ribeyes fra den lokale slagter Mango/æble salat med mozzarella og lime-saft Grillspyd med grøn/gul peber, squash og cherrytomater
Til dessert er der kiwi, jordbær og bananer dyppet i smeltet chokolade med kokos og pistacienødder.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Nå, det blev til jalapeno-marineret flanksteak med små kartofler i stegesoen blandet med løg og frisk basilikum. Dertil en lækker tomatsalat lavet fra bunden med eddike osv. og en bearnaise til. (Den grå fik almindelige kartofler, smørsovs og to frikadeller fra delikatessen) Masser af vin, is til dessert, men jeg kunne satme ikke lokke en Limfjords Porter i den grå. (Dog fik jeg hældt en Gambinus fra Hancook på ham!) Nu er jeg ved at drikke rester...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Man kan ikke stole på mænd, der ikke kan drikke en limfjordsporter! :) Lyder skønt, Davenport, og jeg elsker hvordan du gik fra "salt og peber er eksotisk" til "jalapeno-marineret" :D
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Hvide asparges med vinaigrette og rogn Ballotine af unghane med cremet perlebyg, nødder og hønsefumé Stegt multe med brændende kærlighed, porre og brunet smørsauce Kalvepavé med variation af gulerod, estragon emulsion og grøn olie Braiseret oksespidsbryst med sprødstegt pommes Anna, pastinak puré, kirsebær og lang peber sauce Kaffe og påskeæg
resturant : han var så venlig at pege at gennemsnittet lå på 15,5 % i vinen - intet med kvalietet at gøre men lidt at gøre med udmattelse. Danm jeg er sengeklar- Super middag.
Hvide asparges med vinaigrette og rogn Ballotine af unghane med cremet perlebyg, nødder og hønsefumé Stegt multe med brændende kærlighed, porre og brunet smørsauce Kalvepavé med variation af gulerod, estragon emulsion og grøn olie Braiseret oksespidsbryst med sprødstegt pommes Anna, pastinak puré, kirsebær og lang peber sauce Kaffe og påskeæg
Med massere af vin i top klasse - super-
Det var fanme lækkert især var foretten i al sin enkelthed virklig lækker. Løjrom,lakserogn lidt almindelig æg, dild estragon og tidlige franske asparges - fantastisk. Også kalvepaven var sublim. Vinene var gode og især duellen mellem Syrah Old Bastard 2007og Cabernet Sauvignon Patel 2008 til sidst var fornøjelig og heldigvis var der et par glas af hver.
#1571 dyg 14 år siden
Det bliver dog en ganske simpel omgang:
800g ribeyes fra den lokale slagter
Mango/æble salat med mozzarella og lime-saft
Grillspyd med grøn/gul peber, squash og cherrytomater
Til dessert er der kiwi, jordbær og bananer dyppet i smeltet chokolade med kokos og pistacienødder.
#1572 davenport 14 år siden
Masser af vin, is til dessert, men jeg kunne satme ikke lokke en Limfjords Porter i den grå. (Dog fik jeg hældt en Gambinus fra Hancook på ham!)
Nu er jeg ved at drikke rester...
#1573 DarkLight 14 år siden
Lyder skønt, Davenport, og jeg elsker hvordan du gik fra "salt og peber er eksotisk" til "jalapeno-marineret" :D
#1574 jessup 14 år siden
Hvide asparges med vinaigrette og rogn
Ballotine af unghane med cremet perlebyg, nødder og hønsefumé
Stegt multe med brændende kærlighed, porre og brunet smørsauce
Kalvepavé med variation af gulerod, estragon emulsion og grøn olie
Braiseret oksespidsbryst med sprødstegt pommes Anna, pastinak puré, kirsebær og lang peber sauce
Kaffe og påskeæg
Med massere af vin i top klasse - super-
#1575 Skeloboy 14 år siden
Og hvad fanden er lang peber sauce? :)
#1576 jessup 14 år siden
#1577 jessup 14 år siden
Det var fanme lækkert især var foretten i al sin enkelthed virklig lækker. Løjrom,lakserogn lidt almindelig æg, dild estragon og tidlige franske asparges - fantastisk. Også kalvepaven var sublim. Vinene var gode og især duellen mellem Syrah Old Bastard 2007og Cabernet Sauvignon Patel 2008 til sidst var fornøjelig og heldigvis var der et par glas af hver.
Fik fjæsing og ikke multe.
#1578 Skeloboy 14 år siden
Der er var en 150 g entrecote i Lidl, og resten havde jeg...i aften bliver det til:
Entrecote
Råstegte kartofler
Langtidsbagte tomater
Honningbagte gulerødder
Og en hvidvinssauce - lettere improviseret
#1579 jessup 14 år siden
God, men jeg spurgte ikke ind til den - kan ikke hjælpe videre:)
#1580 Skeloboy 14 år siden
hehe...nu brugte jeg selvfølgelig google...
Lang peber er skarp som peber, men har herudover en sødmefuld duft og krydrede toner af enebær