Gravatar

#311 Skeloboy 15 år siden

apropos kartofler...dem jeg nævnte i 309 var forkogte, vendt i flydende smør, tilsat røget havsalt og så i ovnen...namnamnam
Gravatar

#312 elwood 15 år siden

Haha stakkels brøderne Price 8-)

Argg jeg blir hel lækkersulten.

Den søtunge så satme lækker ud!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#313 Skeloboy 15 år siden

Glemte at se det i dag...men hele den menu ser jo helt vildt lækker ud...

I dag blev det til en let omgang tomatsovs med pasta og en salat med vinaigrette, og så en dessert med ananas vendt i sukkerlage med stjerneanis og vanilie, og noget orangechokolade til...:)
Gravatar

#314 elwood 15 år siden

Hehe ja, selv om jeg nu sagtens ku nøjes med bare en af tingene, mit køkken er desværre ikke så stort igen, har sågar kun en mini ovn 8-(
Gravatar

#315 Skeloboy 15 år siden

Søtungen skal helt klart prøves på et tidspunkt...og deres bøf også, men det er nu ikke så kompliceret...
Gravatar

#316 elwood 15 år siden

kompliceret nok for mig 8-)

Gravatar

#317 Skeloboy 15 år siden

Hehe...rødvinssauce er sindssyg let at lave: kraftig kalvefond og rødvin mixes, laurbærblade og finthakket skattelog kommes ved, evt. lidt honning for at gøre det sødere. Det hele koges gevaldigt ned(ud af en ½ l væske skal der være 1½-2 dl tilbage)...det er i alt sin enkelthed bare det...
Gravatar

#318 jessup 15 år siden

Til Aften : laks i ovn med sesam, ris og grøn salst.

Igår til frokost: karry pølse, tomat/agurk salat(olie og mildt syret chianti eddike) med slikærter.

#317 ang. fond - hvad bruger du - evt mærke og købssted? producere du selv? Uden sammenligning med selvproduceret bruger selv Irmas boullioner - smager af mere kød mindre salt.
This is just until June
Gravatar

#319 Skeloboy 15 år siden

Det kommer an på hvad jeg skal lave...til supper, kødsauce osv. bruger jeg bare billige terninger, men ellers bruger jeg enten Oscars eller den der flydende fra Brugsen, som jeg dæleme ikke lige kan huske hvad hedder lige nu...XXX & YYY er det tætteste jeg kan komme på:)

Men laver egentlig ikke særlig tit mad, hvor der skal bruges fond.

Har ikke prøvet Irmas, men det vil jeg da gøre...de er altid garant for kvalitet...
Gravatar

#320 tiany 15 år siden

Min aftensmad i dag bestod af en salat med følgende indhold:
Tomat
Agurk
Iceberg salat
Broccoli
Majs
Champignon
Soltørrede tomater
Hvidløgs croutoner
Bøffelmozzarella