Gravatar

#1721 Skeloboy 14 år siden

Det lyder ikke helt dumt.

Har overvejet noget selleri af en art til. Og stikkelsbærsauce med syrlige æbler. Og en brændt porre...men de hjemmesyltede rødbeder er sgu ikke tosset!

Det er vel stadig nødvendigt med kartoffel til, bare sådan lidt...så har lejet med tanken om nogle helt små kartofler - pommes noisette i størrelsen, men tilberedt som normale smørstegte kartofler.

Jeg vil lave noget brød til også, og vil gerne have mønster i...altså, med en grov og en normal dej blandet sammen. Tror måden, jeg vil gøre det på, er ved at lave begge deje lidt klistret, og så simpelthen bygge det op i en form...
Gravatar

#1722 jessup 14 år siden

Det der "marmorbrød" eller hvad man skal kalde det har jeg fået flere gange i forskellige vesioner på restuaranter og det er virklig pænt - har også været tilsat forskellige ting som bla. kanel.

Brændt porre hvad ener du præcist med det?
This is just until June
Gravatar

#1724 jessup 14 år siden

Tror ikke jeg har fået det eller været bevidst om det. Linket virker ikke så jeg regner med du henviser til dette:

http://www.kokkekniven.com/opskrifter/braendte-por...

This is just until June
Gravatar

#1725 Skeloboy 14 år siden

#1724 - bortset fra, han ender med at lave det til pulver. Det vil jeg ikke gøre.

Skal dog have leget lidt med maltodextrin på et tidspukt...f.eks. lave andefedt eller bacon til pulver.

Jeg er dog ikke så meget inde i det med at sammensætte en ret.
Langtidsstegt svinekam med rosmarin og hvidløg, pommes rissollees, stikkelsbærsauce, brændte porre og selleripure(som nok bliver til nogen selleritoppe i stedet - der lige skal koges i mælk)...

Der mangles ligesom noget sødt her...
Gravatar

#1726 Skeloboy 14 år siden

On a different note...til oktober vil jeg købe Grundkøkken af Nikolaj Kirk og Mikkel Maarbjerg
Gravatar

#1727 jessup 14 år siden

Hvad form skal det så være? et andet link laver det til grundbestantdelen i en olie.

Also on a different note skal en af mine venner til at lege med liquid smoke. Umiddelbart synes jeg først at det var noget syntetisk pjat, men efter at have læst lidt på nettet kunne jeg også selv være fristet til at købe et par flasker på ebay hvor det bestemt er til at betale. En del produkter findes på det danske marked som indeholde røgaroma men jeg har ikke set noget med liquid smoke.

Har selv kigget lidt på Meyers Almanak som har fået en del ros og hvis opbygning tiltaler mig - man spiser efter sæsones bedste råvare :

http://www.almanak.nu/
This is just until June
Gravatar

#1728 Skeloboy 14 år siden

#1727 - det bliver ikke nogen form. Bare en almindelig brændt porre, der kommer til at ligge hen over tallerken.

Almanak ser også ret god ud, men i Grundkøkken tror jeg, at der er god information om basal madlavning, som jeg faktisk mangler viden om :)
Gravatar

#1729 jessup 14 år siden

Skeloboy (1728) skrev:
#1727 - det bliver ikke nogen form. Bare en almindelig brændt porre, der kommer til at ligge hen over tallerken.

Almanak ser også ret god ud, men i Grundkøkken tror jeg, at der er god information om basal madlavning, som jeg faktisk mangler viden om :)

Glæder mig til at høre om middagen og evt. billeder.
This is just until June
Gravatar

#1730 jessup 14 år siden

Skal lave lidt "wok" idag - til 2 dage:

Steges:
strimlet cuvette
1 chilli
2 store enkeltfedshvidløg.
1porre
Tørret shitake ca. 10 gram(har brugt tørret svampe flere gange men der går så lang tid imellem at jeg har glemt min "erfaring".)
1 - 2 gulerødder
1 paprika
1-2 blade bladselleri

Sovs:
tørrede citrongræs
fiskesovs
svampesoya
1 hel tørred lime revet (havde glemt jeg havde dem - let bitre)
en ½ terning
jævnet

Grønne linser
This is just until June

Skriv ny kommentar: