Har købt ind til lidt lækkert smørrebrød som #341 - varmrøget laks med hvidløg, krebsesalat og lidt julefrokostagtigt karrysild toppet med en god øl. En lille middagslur skal gøre godt før Star Trek.
Jeg skal snart til at lave gammeldaws oksesteg med hvide kartofler, brun sovs og bønner. En ven kommer med ny kæreste, så man må jo skabe et godt indtryk. Der kommer fløde i sovsen!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Min søster blev konfirmeret i fredags, så den menuen står igen-igen på rester fra en fantastisk buffet. En argentinsk ven af mine forældre er ved at starte et catering-firma, så det prøvede vi og det er længe siden jeg har fået så god mad. Det var noget lidt andet end det klassiske konfirmationsmad med rejecocktail og steg, selv om der var både rejer (anrettet på blinis med kaviar og en form for dressing) og oksesteg (krydret). Masser af oliven, tzaziki, godt krydrede empanadas, spændende salater og alt muligt andet. Mmm, buffet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg har overtalt nogle kolegaer til at se Magnificent obsession på stor skærm hos en af mine kammerater på tirsdag. Vi skal selvfølgelig have lidt og spise og vi blev enige om at danske hvide asparges og nye danske kartofler skulle indgå og at det skulle være simpelt og let.
Forret :
hvide asparges med mousselinesauce og et par rejer
Hovedret: Oksefilet med kartofler, koldt smør og frisk hakket persille.
#346 -lyder dejligt simpelt...er stor fan af simple anretninger, hvor man kan smage de enkelte ting i stedet for at overpynte maden...og så er det jo en dejlig film også...
Laver en kødsauce med lidt kanel, chili og rødvin i...det tager 1½-2 timer ca...
#341 davenport 15 år siden
Leverpostej, tysk spegepølse, æg, kylling, skinke og den slags.
Ret godt som opvarmning til CL :)
#342 jessup 15 år siden
#343 davenport 15 år siden
Der kommer fløde i sovsen!
#344 jessup 15 år siden
#345 lagoni 15 år siden
#346 jessup 15 år siden
Forret :
hvide asparges med mousselinesauce og et par rejer
Hovedret:
Oksefilet med kartofler, koldt smør og frisk hakket persille.
#347 Skeloboy 15 år siden
Laver en kødsauce med lidt kanel, chili og rødvin i...det tager 1½-2 timer ca...
#348 Skeloboy 15 år siden
Saltimbocca med bønnesaute, råstegte kartofler og hvidvinssky
Krondyrfilet med waldorfsalat og grøntsagskompot
Chokolademousse
Rejebisque med rouille på brød
En mislykket gang pommes duchess med salat, vinagrette og en kedelig bøf <<< vores klart mest mislykkede omgang...
Vores meget maskuline klub...
#349 jessup 15 år siden
#350 Skeloboy 15 år siden