Gravatar

#1801 knipsknips 13 år siden

Min egen pasta ret

Bacon i tern/skiver steges på panden, de må ikke stege helt færdige.
Hvidløg og jalapenos bliver hakket og smit på panden sammen med baconen.
Tomat puré'en brændes af på panden og blandes sammen med bacon, hvidløg og jalapenos.

Efter 2-3 min. kommer 2 store tsk. chilipesto i, derefter hældes der mælk eller fløde (hvad man lige har) efter øjemål, på panden.

Når retten har den konsistens man ønsker er retten færdig.

Frisk pasta er, at foretrække til retten.
Gravatar

#1802 Skeloboy 13 år siden

knipsknips (1801) skrev:
erefter hældes der mælk eller fløde (hvad man lige har) efter øjemål, på panden.

For at få det cremet eller til en sovs?

Dagens mad:

Frikadeller med pandestegte kartofler, rodfrugter i ovnen og sennep/honning-dressing
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#1803 knipsknips 13 år siden

Skeloboy (1802) skrev:
For at få det cremet eller til en sovs?

Dagens mad:

Frikadeller med pandestegte kartofler, rodfrugter i ovnen og sennep/honning-dressing

For, at få en cremet sauce :). Jeg brugte mælk, så det skulle have lidt længere på panden, end hvis jeg havde brugt fløde. Skulle næsten have postet et billede, det smagte fremragende,
Gravatar

#1804 jessup 13 år siden

Lidt middag blev stykket sammen i aften af en eller anden

Dampet Heleflynder - sortiment af fennekel blaquette sauce med Rømø reher
Vin: Clos Floridene, Graves 2010

Kylling fra Sødam - Skorzonerrod og bolognese af indmad
Vin: Amiral de Beychevelle 07&05

Iberico Gris - Ristede svampe og svampebouillon med røget olie
Vin: Brulieres de Beychevelle 07&05

Ryg af kronhjorttt & Ragout af kølle - løg vitelotte kartofler
Vin: Ch Beychevelle 07&05

Udvalg af oste
Vin: Ch Beychevelle 02&05

Dessert af pære og Hassel - med lakridscreme
Vin: ch. Dárche, Sauternes 2003

Især 05(blev dog vurderet af alle andre som for ung)superlækkermen havde et eller andet sted måske håbet på en større oplevelse på Kong Hans.
This is just until June
Gravatar

#1805 jessup 13 år siden

jessup (1804) skrev:
Lidt middag blev stykket sammen i aften af en eller anden

Dampet Heleflynder - sortiment af fennekel blaquette sauce med Rømø reher
Vin: Clos Floridene, Graves 2010

Kylling fra Sødam - Skorzonerrod og bolognese af indmad
Vin: Amiral de Beychevelle 07&05

Iberico Gris - Ristede svampe og svampebouillon med røget olie
Vin: Brulieres de Beychevelle 07&05

Ryg af kronhjorttt & Ragout af kølle - løg vitelotte kartofler
Vin: Ch Beychevelle 07&05

Udvalg af oste
Vin: Ch Beychevelle 02&05

Dessert af pære og Hassel - med lakridscreme
Vin: ch. Dárche, Sauternes 2003

Især 05(blev dog vurderet af alle andre som for ung)superlækkermen havde et eller andet sted måske håbet på en større oplevelse på Kong Hans.

Har nok fået et glas for meget - 05 vinen til kronhjorten, selve retten og grisen (alene)var skide gode.
This is just until June
Gravatar

#1806 Skeloboy 13 år siden

#1805 - hehe...lyder også mere interessant end lækkert...men sådan synes jeg det meste "moderne" mad lyder efterhånden...har desværre ikke lige pengene til at smage det
Gravatar

#1807 jessup 13 år siden

#1806 - det er en af de hér winemakers dinners (som har været populært i et par år) hvor man får det noget billigere dvs. at jeg har fået fået vinen "billig" - bonden er med til arrangementet og jeg vil tror at Løgismose/Konghans får vinen næsten gratis. Arrangementet koster 1395 (stadig mange peneg)og jeg fik for ihvertfald 1000 kr. vin udsalgspris(ikke vinkortspris). Arrangementet er ikke så meget for vinsnopper men mere venner/par/kollegaer der ønsker en festelig aften med kvalitet.

Resturantens udfordring er at de normalt ikke servere for 40-70 mennsker på samme tid og skal derfor selvfølgelig retterne konstrueres til den forudgivne vin. Udfordringen for mig er ikke at drikke for meget vin så det går ud over madoplevelsen.

Kong Hans er nok den mest traditionelle danske gourmet resturant og er klart på den fransk side - ingen sfære, sne og meget andet i vores aften(sevom de sikkert også har den slags ting en gang imellem). Synes bestemt det var lækkert - mange ting som man meget svært selv kunne lave. Men jeg synes ikke rigtigt det var skarpt. Jeg tror man skal regne med den anden side af 2000 dkk pr. næse hvis man hava et velkomstglas,mad+vin menu og din prisklasse er der nok bedre resturantbesøg i københavn.

Skal på Kokkeriet om en måned - i en af de der kupon ting har jeg fået 6 retter for 350 dkk.
This is just until June
Gravatar

#1808 knipsknips 13 år siden

Så fik jeg lavet mine egne Chili Cheese Tops:

smeltede ved smag varme 250 g rød cheedar i en gryde.

Hakkede 3/4 af et glas jalepenos i grove stykker.

Blandede ost og jalepenos sammen i gryden og lod det simpre ved smag varme i et par minutter.

Tilsatte ca. i dl rasp som blev rørt sammen med massen, så den blev mere fast i det.

Satte "klumpen" 10 min. i fryseren.

Lavede 15 kugler af massen, rullede dem i mel og så 10 min. i fryseren igen.

Derefter blev de paneret med æg og rasp. I fryseren indtil de skulle bruges.

Friteret i en gryde med ½ L Solsikke olie, PAS PÅ med for høj varme, de skal ikke kun varmes uden på.

Lad dem trække i 10-15 min for den bedste smag.
Gravatar

#1809 HelmerJ 13 år siden

ctrl+c
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#1810 Skeloboy 13 år siden

#1808 - !...det lyder satme godt...og noget jeg 100% skal lave i weekenden :)

Dog - brænder osten ikke fast, når du bare smelter den? Selvom det er ved svag varme? Tænkte, at man måske skulle tage lidt væske af en art at smelte det i

Skriv ny kommentar: