Gravatar

#1811 knipsknips 13 år siden

Skeloboy (1810) skrev:
#1808 - !...det lyder satme godt...og noget jeg 100% skal lave i weekenden :)

Dog - brænder osten ikke fast, når du bare smelter den? Selvom det er ved svag varme? Tænkte, at man måske skulle tage lidt væske af en art at smelte det i

Det frygtede jeg også, havde mælken klar, men havde mit blus på 3 og der var ingen problemer når jeg rørte rundt ofte.

Kan klart anbefale denne lille appetit vækker, de smagte mindst ligeså godt som dem på McD, hvis ikke bedre. (Smager altid bedre når man selv har lavet det) :)
Gravatar

#1812 davenport 13 år siden

+1
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1813 lagoni 13 år siden

Andre der bruger en römertopf/stegeso? Jeg har en enkelt brugt den og fik en supergod kylling ud af det, men vil nu gerne prøve med en form for oksekød, fx en oksebov. Kan dog ikke helt gennemskue hvor lang tid sådan noget skal have.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1814 davenport 13 år siden

Smid stegen i med en masse af årstidens grøntsager og en halv flaske rødvin. Du skal lige brune stegen af først. Gi det et par timer eller 3 indtil det er vildt mørt. Lav sovs af væden og du er gourmet of the day :)
Gravatar

#1815 DarkLight 13 år siden

lagoni (1813) skrev:
Andre der bruger en römertopf/stegeso? Jeg har en enkelt brugt den og fik en supergod kylling ud af det, men vil nu gerne prøve med en form for oksekød, fx en oksebov. Kan dog ikke helt gennemskue hvor lang tid sådan noget skal have.

Ja, jeg bruger den hyppigt til kylling og no-knead-bread. Jeg så for nyligt denne opskrift på oksebov. Måske det var noget?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1816 lagoni 13 år siden

DarkLight (1815) skrev:
Ja, jeg bruger den hyppigt til kylling og no-knead-bread. Jeg så for nyligt denne opskrift på oksebov. Måske det var noget?

Det ligner en god opskrift, tak. Hvordan laver du det brød?
Gravatar

#1817 DarkLight 13 år siden

Sådan her

Det anbefales dog at man ikke bager og laver andet mad i samme stegeso.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1818 lagoni 13 år siden

Jeg har knap nok plads til én stegeso, så tror jeg dropper brødbagningen indtil jeg finder et større køkken :) Man tak for opskriften, det ser lækkert ud.
Gravatar

#1819 DarkLight 13 år siden

Jeg har lavet brødet et par gange, og har ikke kunne smage noget :) Men hvis den er rimelig ny, kunne du jo starte med at teste brødet et par gange, før soen fik smag for okse ;)
Gravatar

#1820 davenport 13 år siden

Kan det virkeligt blive så godt brød? Det lyder utrolig simpelt, især med så lidt gær..

Skriv ny kommentar: