Men det kan laves på mange måder. Generelt er ragout vist bare et ord for en ret med kød, væske og jævning...så du tager bare noget kød, bruner det, hælder mel over, tilsætter væske og derefter hvad du ellers vil have i.
Oksekød i tern, rødvin og rodfrugter er altid en sikker vinder :)
Var så svinsk at tage en røget ål(ikke opdræt) på et kilo med hjem til mine forældre og den smager dejligt:) jeg ville ikke købe det til mig selv eller en julefrokost da jeg kan forstå det svare til at spise en af de genudsatte bævere.
Ved i om der er andre dyr som vi spiser og er at finde i gængs handel som er udsatte eller truede? fisk er det velsagtens efterhånden kun sild man kan spise med god samvittighed.
Skulle lave lidt pasta med stegt kylling forleden dag og valgte at lave lidt suppe på stykkerne først (2 ryg stykker + 2 lår). Jeg kogte det ikke i smadder og brugte vinterens grøntsager (de lidt mere slatne fra køleren), andefedt og bacon,div krydderier (lime blade, fenniklen frø, korianderfrø lidt chilli med mere). Ikke den store portion kylling at lave det på men det blev ganske udemærket - jeg frys det ned. Kyllingen blev plukket og stegt i lidt kyllinge fedt fra det skind jeg havde stegt til svær. Lidt "sovs" blev lavet på tomater,vin, eddike, fløde og vintergrøntsager mm.
Benytter lige et næsten tomt hus ved at stå i køkkenet. Det er ind til videre blevet til en porre, kartoffel, løg og hvidløgssuppe med chilli. Den er pænt krads, og spædet op med kødboller.
Og et batch hvedekiks taget på slump.
Ved ikke om det næste er æbleflæsk, da jeg har 600 gr. skivet Bacon..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1841 Skeloboy 13 år siden
Men ellers smagte det fint nok, og den blanding af timian, peber og hvidløg, der var som drys, var rigtig god!
#1842 lagoni 13 år siden
#1843 Skeloboy 13 år siden
http://www.aarstiderne.com/Opskrifter/Opskrift/oks...
Men det kan laves på mange måder. Generelt er ragout vist bare et ord for en ret med kød, væske og jævning...så du tager bare noget kød, bruner det, hælder mel over, tilsætter væske og derefter hvad du ellers vil have i.
Oksekød i tern, rødvin og rodfrugter er altid en sikker vinder :)
#1844 jessup 13 år siden
Ved i om der er andre dyr som vi spiser og er at finde i gængs handel som er udsatte eller truede? fisk er det velsagtens efterhånden kun sild man kan spise med god samvittighed.
Skulle lave lidt pasta med stegt kylling forleden dag og valgte at lave lidt suppe på stykkerne først (2 ryg stykker + 2 lår). Jeg kogte det ikke i smadder og brugte vinterens grøntsager (de lidt mere slatne fra køleren), andefedt og bacon,div krydderier (lime blade, fenniklen frø, korianderfrø lidt chilli med mere). Ikke den store portion kylling at lave det på men det blev ganske udemærket - jeg frys det ned. Kyllingen blev plukket og stegt i lidt kyllinge fedt fra det skind jeg havde stegt til svær. Lidt "sovs" blev lavet på tomater,vin, eddike, fløde og vintergrøntsager mm.
#1845 Skeloboy 13 år siden
#1846 Kochie 13 år siden
#1847 Skeloboy 13 år siden
Så laver du vel Bacon på den frække måde? Altså...i ovnen, skærer det ud i små stykker, på en pande med lidt smør, sukker og balsamico? :)
#1848 davenport 13 år siden
For helvede!!!!!!
#1849 HelmerJ 13 år siden
#1850 davenport 13 år siden
Og et batch hvedekiks taget på slump.
Ved ikke om det næste er æbleflæsk, da jeg har 600 gr. skivet Bacon..