Gravatar

#1851 jessup 13 år siden

Skal på Kokkeriet i aften med to kammerater og vi kan ikke rigtig blive enige om drikkevarene så det ender måske med, det noget ukonventionelle, 2 flasker chapagne til maden.

Menu:

Torsk
Rødbede, peberrod & bacon

Grønlangkål
Kammusling, glaseret & geleret skinke

Røget ål
Smag af risalamande

Waldorf
Brissel, selleri, druer & æble

Milion bøf
And, løg & cremet kartoffel

Blommer i Madeira
Mørk chokolade & marcipan

This is just until June
Gravatar

#1852 Skeloboy 13 år siden

#1851 - så det med at skære ned på restauranter, hvordan går det? ;)

Min tante fortalte om en ret, hun har fået på en restaurant på Djursland(har glemt navnet). Kokkene skulle prøve noget nyt, så hun var prøveklud.

De havde taget sener, fedt og alt andet væk fra noget lammerester med en gaffel. Derefter stoppede de det ned i et stålrør og pressede det sammen og til sidst en tur med gasbrænderen.

Jeg tror, jeg vil prøve noget lignende, for det lyder som noget, der virkelig kan udvikles. Jeg har gasbrænderen, men jeg mangler et rør, der kan bruges. Nogen, der har ideer?

Tror man kan bruge hvilket som helst dyr til det, men lam og fjerkræ er nok bedst. Desuden kan man jo putte en masse friske krydderurter og andre frække ting i også.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#1853 jessup 13 år siden

#1852 - ih altså købte det for over ½ år siden - har heller ikke planer om noget større i nærmeste fremtid.

Men det var en god oplevelse i går. Torsk og røget ål var fremragende især torsken - hovedretten med and er som så ofte på de dyrere resturanter knapt så interessant. Vi fik 2 flasker champagne til maden en frisk Blanc de Blancs, Cuvée Speciale Les Chetillons, Pierre Peters- 2000 med god syre og en noget mere fed Les Échansons Grand Cru, Mailly - 1999 primært sat til anden. I forhold til vinen skulle et par af retterne være byttet om men ellers en god ide.

Skal gasbrænderen bruges på røret eller eller på massen efter den kommer ud af røret? sidsnævnte er ikke udsædvanligt. Du kunne rulle massen i sølvpapir og brænde det det er jo rester så hygienen skulle være på plads - du kunne evt. bruget et par lag sølvpapir.

Lidt urter og fedt af en art ville være lækkert.
This is just until June
Gravatar

#1854 Skeloboy 13 år siden

#1853 - jeg mener, at gasbrænderen skal uden på røret.

Rester var et forkert ord. Men du ved, nede i bunden af sådan en lammeskank eller andet stykke kød, er der noget, der ligger skjult under fedt og scener, som kan skrabes fri.

Men ja, sølvpapir til at forme den, og så en gasbrænder uden på, det kunne man også.
Gravatar

#1855 elwood 13 år siden

Jeg skal til en lille fest her på Fredag, hvor det er buffet, med Italien som Tema, og ville da lige høre, om nogen havde nogle gode forslag til, hvad man ku lave og tage med, hvis man lige ser bort fra lasagne, og Pizza som mange sikkert tager med, Pizza er self. aldrig i vejen, men tænkte jeg ville prøve noget andet.

Risotto, er nok ikke så godt da det jo helst skal spises straks, så det blir nok lidt svært da jeg skal køre lidt til stedet en 20-30 min.

Men pt. prøver jeg blot og finde inspiration, til hvad man kunne tage med, kager/bageværk med mindrer det er brød af en art er ikke noget de gør så meget i er min opfattelse.

Men ja forslag til en hovedret og tage med, eller måske dessert, jeg høre gerne forslag herinde fra, hvis nogen har meget styr på det italienske 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1856 Skeloboy 13 år siden

Dessert: Tiramisu!

Gnocchi kan du også tage

Eller du kan tage en noget antipasto med
Gravatar

#1857 davenport 13 år siden

En tyk tomatsuppe med hjemmelavede kødboller?

Og et hjemmebagt brød, der skiveskæres, pensles med olie, påføres ost, hvidløg, store tomatskiver og oregano?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1858 Skeloboy 13 år siden

Bruschetta hedder det!
Gravatar

#1859 elwood 13 år siden

Takker keep'em comming, så ser jeg på det når jeg kommer hjem.

Men takker so far, tænkte nok der var nogen der ku forslå andet end salat herinde hehe.

Tror jeg holder mig fra suppen, da jeg ikke tænker vi skal ha så amnge forskellige tallerkner (læs en) men den føjes da lige til min personlige liste til en anden dag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1860 HelmerJ 13 år siden

Ved ikke 100% om det er Italiensk, men Tapanade eller tomat salat, tror nok det hedder Capres eller deromkring. Fyldte peberfrugter, måske.

Fennikel og appelsin salat er lidt speciel men god
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: