Ved bare ikke hvad jeg skal lave til aften... Kæresten (Obersten) har fødselsdag, og krybben fattes mad... Der er noget spegepølse, toastbrød, frosne bønner og isterninger... Har ikke engang penge til at handle ind, så det ser sku sløjt ud... Men da jeg før har været fattig, skaber jeg efter alt sandsynlighed en gourmet middag af det her.. Det er en spidskompetence!
Vender tilbage med resultatet... Skal rode i den anden fryser...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#374 - olie og krydderier har du vel?...og andre sådan basisvarer? Så kan det aldrig gå helt galt
Laver en kødsauce med masser af hvidløg, lidt chili, lidt cayennepeber og lidt kanel i, og selvfølgelig rødvin, samt gulerod,løg og rød peberfrugt...den har nu kogt i en god time, og er snart klar...
#376 - yes, kanel...det er faktisk slet ikke så underligt igen. I moussaka og stifado fra Grækenland bruger man også kanel, og i diverse mexicanske kødretter. Du skulle prøve det. Det skal ikke være særlig meget, men det får en rigtig god smag af det...og nej, ikke af risengrød eller andet juleagtigt:)
bruger ofte kanel stænger i chili con karne - man skal dog være påpasselig at det ikke bliver for julet og jeg tager dem da også op når jeg synes det er nok.
Skal have hjemmelavet kartoffel salat i aften - eller det vil sige karry mayonaise med kartofler i. Dertil et par store pølser og tomatsalat.
#371 lagoni 15 år siden
#372 davenport 15 år siden
#373 filmzkim 15 år siden
#374 davenport 15 år siden
Har ikke engang penge til at handle ind, så det ser sku sløjt ud... Men da jeg før har været fattig, skaber jeg efter alt sandsynlighed en gourmet middag af det her.. Det er en spidskompetence!
Vender tilbage med resultatet... Skal rode i den anden fryser...
#375 Skeloboy 15 år siden
Laver en kødsauce med masser af hvidløg, lidt chili, lidt cayennepeber og lidt kanel i, og selvfølgelig rødvin, samt gulerod,løg og rød peberfrugt...den har nu kogt i en god time, og er snart klar...
#376 chronaden 15 år siden
#377 davenport 15 år siden
#378 Skeloboy 15 år siden
#379 jessup 15 år siden
Skal have hjemmelavet kartoffel salat i aften - eller det vil sige karry mayonaise med kartofler i. Dertil et par store pølser og tomatsalat.
#380 davenport 15 år siden
Nok noget med Bacon og porre, ved det ikke præcist endnu.