Prøvede at lege med sushi for første gang igår, ris blev ligt klæge og det var ikke verdens nemmeste ting at rulle maki hånden så de bliver ordentlige, men mon ikke øvelse gør mester
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
1 svineskank ca. 700-800 gram (de har to for 49 i Lidl) koges i ca 1½ time (skal være mør men ikke falde fra hinanden) med grøntsager, koriander korn, persille mm. Derefter skal den køles af og steges meget hårdt i ovnen i ca ½ time, væden skal skimmes og sis og koges ind.
Kæresten er her, min ene fætter på 17 kommer snart og min anden fætter på 31 samt hans kone kommer også til noget aftensmad.
Det bliver stille og roligt: Cuvette med honningbagte gulerødder, pomfritter og champignonsauce og is med chokoladedrys og lidt sauce af ananassaft, stjerneanis og vaniliesukker.
Havde jeg haft penge til en forret, var det blevet nogle stegte kæmperejer med sprød salat og avocado-creme.
#1921 HelmerJ 13 år siden
#1922 Skeloboy 13 år siden
To spørgsmål:
1) hvordan laver man mønster med et karamelslør? :)
2) Skal kalveinderlår(i strimler eller en kødklump) bestilles i forvejen?
#1923 HelmerJ 13 år siden
Kan du ikke bare bruge en sprøjtepose (ved ikke om det virker) men så kan du tegne på bagsiden af et stykke bagepapir som skabelon
#1924 HelmerJ 13 år siden
#1925 davenport 13 år siden
#1926 Kochie 13 år siden
#1927 Skeloboy 13 år siden
Nej, det kan man ikke. Det smeltede sukker er alt for varmt til at komme i en pose og holde om den, og det vil også størkne for hurtigt...
Har du et link?
Jeg kan altid lave et mønster af chokolade, men karamelslør er mere blæret ;)
#1928 jessup 13 år siden
1 svineskank ca. 700-800 gram (de har to for 49 i Lidl) koges i ca 1½ time (skal være mør men ikke falde fra hinanden) med grøntsager, koriander korn, persille mm. Derefter skal den køles af og steges meget hårdt i ovnen i ca ½ time, væden skal skimmes og sis og koges ind.
Lidt ovnstegte grøntsager til også.
Dertil
#1929 Kochie 13 år siden
20 minutter inde
Jeg aner ikke, om det er samme teknik, men du kan jo gøre et forsøg : )
#1930 Skeloboy 13 år siden
Det bliver stille og roligt: Cuvette med honningbagte gulerødder, pomfritter og champignonsauce og is med chokoladedrys og lidt sauce af ananassaft, stjerneanis og vaniliesukker.
Havde jeg haft penge til en forret, var det blevet nogle stegte kæmperejer med sprød salat og avocado-creme.