"min metode" bliver ikke fedt fri, men den reducere fedt væsentligt. Ved ikke om du kender tricket, men hvis man lige giver den en lille skvat kulør som det første, pisker og lader det falde til ro, er det ret ment at se hvor saften og fedtet laget skiller.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Sovsen fra Politiken blev ret god, faktisk...og den kan godt bruges til flæskesteg og en masse andet også. Men det havde været bedre med en rigtig flæskesteg sovs :)
Sovs fra steg er grissevæde, jævnet med fløde og kulør. Og dem med mavesår må ikke få noget. Sådan er det! Jeg har også sukkersyge og må ikke æde slik, og så er den ikke længere. Man kan ikke forvente hensyn med sovs!! Så må man jo tage til Indien og købe en ny mavesæk!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Er enig med Helmer det er ikke svært at få fedten fra. Man kan evt hælde det over i en genstand med mindre overflade for at gøre det nemmere - et glas. For dem der tror smagen kommer primært fra fedtet kan man jo undersøge fedtprocenten på fonder.
Vi lever fanme godt for tiden! De har en kick-ass kantine på arbejde, hvor der hver dag er fisk i flere afskygninger, både stegt og ferskt, brød med mange slags pålæg (bla. Dyrlægens Natmad, min favorit) 2 lune retter fx. medister, steg, kylling osv. + en salatbar til tøserne. Og så kommer man hjem, og skal tænke på børnene, og laver mad igen. (Skal til at stege tykstegsbøffer om lidt ;))
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gammeldaws dyreryg (til perfektion) i ovnen med jævning på.- medium stegt. Med kartofler og waldows salat.
Skulle også selv lave lidt mad. Vietnameisisk suppe til forret og og marineret svinekæber lidt alla beuf de bourgonge med hjemmelavet pomfritter. Old school pomfritter har jeg aldrig selv lavet på egen hånd, men svært er det ikke hvis de frituresteges af to omgange - måske ikke perfekte i en connoisseurs øjne men jeg synes de var fandens gode. Desserten blev en fransk mandelkage som jeg havde købt færdigt - en lækker lille sag uden mel og 32 % mandler.
#2161 HelmerJ 12 år siden
"min metode" bliver ikke fedt fri, men den reducere fedt væsentligt. Ved ikke om du kender tricket, men hvis man lige giver den en lille skvat kulør som det første, pisker og lader det falde til ro, er det ret ment at se hvor saften og fedtet laget skiller.
#2162 Babushka 12 år siden
#2163 Skeloboy 12 år siden
Har endnu ikke bestemt mig for, hvordan jeg vil gøre det...:), men tror det ender med politikens opskrift.
#2164 davenport 12 år siden
#2165 Skeloboy 12 år siden
#2166 davenport 12 år siden
#2167 jessup 12 år siden
#2168 davenport 12 år siden
Og så kommer man hjem, og skal tænke på børnene, og laver mad igen.
(Skal til at stege tykstegsbøffer om lidt ;))
#2169 HelmerJ 12 år siden
#2170 jessup 12 år siden
Gammeldaws dyreryg (til perfektion) i ovnen med jævning på.- medium stegt. Med kartofler og waldows salat.
Skulle også selv lave lidt mad. Vietnameisisk suppe til forret og og marineret svinekæber lidt alla beuf de bourgonge med hjemmelavet pomfritter. Old school pomfritter har jeg aldrig selv lavet på egen hånd, men svært er det ikke hvis de frituresteges af to omgange - måske ikke perfekte i en connoisseurs øjne men jeg synes de var fandens gode. Desserten blev en fransk mandelkage som jeg havde købt færdigt - en lækker lille sag uden mel og 32 % mandler.