Gravatar

#2171 davenport 12 år siden

Mørbradgryde med ris her. Tænk at skulle spise ris, men familien har en forkærlighed for dette dyrefoder...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2172 Kochie 12 år siden

davenport (2171) skrev:
Mørbradgryde med ris her. Tænk at skulle spise ris, men familien har en forkærlighed for dette dyrefoder...

Ha ha. Jeg laver præcist det samme. Der er bacon i min mørbradgryde, er der det i din?
Gravatar

#2173 Skeloboy 12 år siden

Brændende kærlighed her! Og ja, Bacon bliver stegt i smør...!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2174 davenport 12 år siden

Nope, men det er der næste gang!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2175 HelmerJ 12 år siden

Mørbradgryde uden bacon.. er det ikke lidt som sex uden fisse
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2176 HelmerJ 12 år siden

Lavede forresten marinerede kyllingefiléter med dampede grønsager. Det var to af kyllinge stykkerne der var noget galt med. Aldrig i mit liv har jeg været i selvskab med kylling der lugtede så grimt, men det var først da det tykke stykke af brystet blev skåret over at stanken gav sig til kende. Så vi måtte jo lige skære de sidste over, fandt nummer to på den måde. Det værste ved det var nok, vi var halvvejs igennem middagen da det blev opdaget..
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2177 Skeloboy 12 år siden

Har lidt haft det krav, at hvis jeg skulle med min kæreste og hendes venner nytårsaften, skulle jeg stå for maden. Går ikke så meget op i pænt tøj og fancy cigar, men vil meget gerne bruge nytårsaften til at lave lidt finere mad. Men skal desværre planlægge menu med en, der ikke er på samme ambitionsniveau som mig...

Her er mine forslag - som vi skal diskutere i morgen:

Appetizer:
Grisini med to slags dyppelse. Champagne med friskpresset appelsinjuice

Forret:
Consomme af oksekød med svamperavioli
Jordskokkesuppe med kammuslinger(serranoskinke til Jakob) og rodfrugtchips
Confiteret kyllingelår med urteskum, hjertesalat og grillede porre

Ganerenser:
Æblegranite
Rucolaslush
Champagnesorbet

Hovedret:
Beef Wellington med pommes anna, portvinssauce og grillet hjertesalat
Saltimbocca med pommes duchesse, rødvinssauce og bønnekompot
Hjortemørbrad med nødderagout og pommes risolles

Dessert:
Mandel-panna cotta med safranpære
Tredelt kage(mandelbund, chokoladekage og jordbærmousse) med chokoladeslør og bær
Citronpandekager med citroncreme

Kl. 24:
Kransekage og hjemmelavet konfekt

Heller selv til denne kombo:
Consomme af oksekød med svamperavioli
Hjortemørbrad med nødderagout og pommes risolles
Tredelt kage(mandelbund, chokoladekage og jordbærmousse) med chokoladeslør og bær
Gravatar

#2178 jessup 12 år siden

Det ser alt sammen lækkert meget lækkert ud og jeg ville som gæst nok have det samme som dine vlag undtagen forret hvor jeg helle ville få anden. Hvis gæsterne ikke har fået den slags and før kan det også være lidt af en wowoplevelse at få anden sådan.

This is just until June
Gravatar

#2179 Skeloboy 12 år siden

#2178 - forretten ville jeg utroligt gerne have lavet til noget jomfruhummer-consomme, men en af deltagerne...arrangøren, faktisk, kan ikke lide fisk eller skaldyr(derfor der står serranoskinke til Jakob i parentes). Og ja, det skulle selvfølgelig have været and, ikke kyllingelår til forretten.

Håber dog på, at hun går med på consommen, for det har jeg aldrig lavet før.

Tror vi får lidt svært ved at blive enig, for hendes første forslag var en simpel suppe på porre, ost og bouillon...
Gravatar

#2180 Skeloboy 12 år siden

Nå, det blev en lidt anden menu...men det bliver sådan her:

Velkomstdrink:
Champagne med friskpresset appelsinjuice

Appetizer:
Grissini med 2 slags hjemmelavet pesto

Forret:
Kammuslinger, Baconkaviar, gulerodspuré og beurre blanc samt spinatblade

Ganerenser:
Granatæble-shot

Hovedret:
Saltimbocca med pommes rissolees, champignonsauce og salat af rødkål, cashewnødder, hjertesalat og appelsin/honning dressing

Dessert:
Små bidder af citronpandekager, vanilleis, chokoladekonfektkage, og passionsfrugtsmousse

Dog lige med et par undtagelser: en kammusling skal være kylling samt der kommer en muslim med, så den ene saltimbocca skal være med noget andet end svinekød. Nogen, der har en ide?

Skriv ny kommentar: