I går: Fyldte grøntsager med flanksteak til: Udhul bøftomat og courgette, gem indmadden. Kog risene. Lav en tomatsauce af løg, hvidløg, rødvin, basilikum, hakkede tomater samt indmadden og bouillon. Bland med ris, fyld grøntsagerne, gratinere dem i ovnen.
I dag: Engelsk bøf med ovnkartofler og rødvinssauce
Lidt atypisk spise(typisk vintermad for mig) idag - ovnstegt kylling med kartofler,gulerødder, ovnbagte løg og grønne bønner - og det dur selvfølgelig ikke uden sovs.
Var lige til mad ved de grå, hvilket bestod af en gammeldaws flæskesteg med ad libitum, våd som tørt. Jeg er forundret over at jeg nu er en åbenbart bedre kok end min mor, som har en uddannelse i faget. <min sovs kan kølhale hendes any day!!! "She taught me everything, but now she must subcumb to my expertice!"
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#431 Skeloboy 15 år siden
I går:
Fyldte grøntsager med flanksteak til:
Udhul bøftomat og courgette, gem indmadden. Kog risene.
Lav en tomatsauce af løg, hvidløg, rødvin, basilikum, hakkede tomater samt indmadden og bouillon. Bland med ris, fyld grøntsagerne, gratinere dem i ovnen.
I dag:
Engelsk bøf med ovnkartofler og rødvinssauce
#432 jessup 15 år siden
#433 MOVIE1000 15 år siden
#434 davenport 15 år siden
Jeg er forundret over at jeg nu er en åbenbart bedre kok end min mor, som har en uddannelse i faget. <min sovs kan kølhale hendes any day!!!
"She taught me everything, but now she must subcumb to my expertice!"
#435 jessup 15 år siden
#436 davenport 15 år siden
#437 Skeloboy 15 år siden
#438 Skeloboy 15 år siden
Kartofler, mango, gulerødder og forårsløg i små tern, stegt i olivenolie og hvidvin, salt, peber og hvidløg
Laks stegt i rigelig olivenolie med dild, citron, salt og peber
Simpelt, sundt og pissegodt
#439 jessup 15 år siden
#440 Skeloboy 15 år siden
Desuden suger laksen ikke så meget fedt...og man skal faktisk have alle slags olier, mest vegetabilsk dog...:)