Gravatar

#2281 jessup 11 år siden

Ok, madsvin:)

Lavede forholds nem mad. Parpadelle med tomatsovs(løg, gulerødder, hvidløg, tomat eddike frisk rosmarin, oliven olie, chilli, hakket tomater på dåse - stavblendet - smager bedst med friske tomater om sommeren - står ikke og bobler længe - plejer at lave det med flere grøntsager som måske hænger lidt, men har en forholdsvist tomt køleskab) og oksepølser fra Grambogård.

Har ikke spist meget pasta men er begyndt de senere måneder (spiser pasta med højt indhold af æg og spiser mindre kød)og har fundet frem til at man skal betale spidsen af en jetjager for frisk pasta hvis det skal være i samme kvalitet som middelpris tørret pasta. Meeen jeg har sikkert meget at lære.
This is just until June
Gravatar

#2282 knipsknips 11 år siden

Var på mit første besøg hos Brødrende Price (den ved Nørreport st.)

Vi var to afsted, og skulle af med 900 kr.

Bøf stroganof
Peber bøf 300 g
lille pommes
kartoffelmos
creme bruleë
citrontærte

2 speciel fadøl
1 americano

Det smagte fremragende og betjeningen var rigtig god.
Gravatar

#2283 dyg 11 år siden

Var i skoven her til middag, hvor jeg fik plukket 1kg ramsløg. Blev virkeligt overrasket over mængden af ramsløg, der er at finde i Riskov.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2284 davenport 11 år siden

Ok: Jeg får en kok til aftensmad i morgen... Er i rare at komme med nogle forslag? Jeg er lidt blank på menuen, for det skal selvfølgeligt være i orden, men det skal først og fremmest være billigt!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2285 Skeloboy 11 år siden

Braiseret oksetyksteg med svampesauce og hvad du nu kan lide af tilbehør.

Skal på Sortebro Kro i aften:
Sprængt Skank i Terrin

Stenbiderrogn & Letrøget laks – Sprøde Kartofler – Peberrod – Brøndkarse

Råkost

Cote de Bouf af Angus – Skorzonerrødder

Bagte Rabarber – Vanilje parfait – Karamel

Rabarber Gele – Sorbet – Rugkiks Crumble – Fløde
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2286 jessup 11 år siden

Skal på Alsace i aften og det bliver nok østers til forret og jeg er ikke helt fast på hovedretten endnu men bliver en bøf(lidt en skam på dette sted) eller salade Gourmandise. Man skal komme for de gode råvare og ikke nyopfindelser.

#2285 det ser rigtig godt ud. Måske jeg selv ryger på senbidder rognen i aften. Ligner en menu hvor man ikke går sulten i seng:)

Jeg skal på AOC om et par uger og menu med vin ser sådan ud( Winemakers Dinner):

Aperitif
2012 Casa Sauvignon Blanc Lapostolle

1. ret
2010 Canto de Apalta Lapostolle
Makrel & porrer
2. ret
2011 Cuvee Alexandre Merlot Apalta Vineyard Lapostolle
2011 Cuvee Alexandre Cabernet Sauvignon Apalta Vineyard Lapostolle
Majroe & morkelsauce
3. ret
2011 Cuvee Alexandre Carmenere Apalta Vineyard Lapostolle
2009 Cuvee Alexandre Syrah San José de Apalta Vineyard Lapostolle
Grisebryst & hestebønner
4. ret
2010 Clos Apalta Lapostolle
2007 Clos Apalta Lapostolle
Sommerbuk & rødbeder
5. ret
2011 Chardonnay Cuvée Alexandre Lapostolle
Thybo ost fra Thiese mejeri

Vine der falder i min smag og jeg vil gerne en tur på AOC.

This is just until June
Gravatar

#2287 Skeloboy 11 år siden

jessup (2286) skrev:
#2285 det ser rigtig godt ud. Måske jeg selv ryger på senbidder rognen i aften. Ligner en menu hvor man ikke går sulten i seng:)

Absolut ikke :) - og så til 495 kr/person.

Det bedste er nu, at det hele er på gavekort!

Har aldrig været på Sortebro Kro, men det skulle være en oplevelse. Det ligger i Den Fynske Landsby, midt i en af Odenses smukkeste områder, og bygningen er fra 1805 med dertilhørende lavt til loftet, skæve vægge osv.

http://images.fyens.dk/52/1614852_608_608_0_115_41...

Gravatar

#2288 jessup 11 år siden

#2287 - det hele lover godt.

Kiggede forleden dag på om jeg kunne sammenstrikken en tur til Fåviken madmagasinet i Sverige, som nogle regner for den bedste resturant i norden (Noma og Geranium inklusiv). Al mad bliver produceret på baggrund af nærmiljøet (DJämtland, Tröndelag og Kallbygdenet)men kommer dog til at blive en meget dyr tur da det ligger midt i ingenting ca1200 km oppe i Sverige og man er tvunget (det ser meget hyggeligt ud men det fordyre turen)overnatte samme sted. Med tog eller fly bliver sådan en tur 6000 dkk. Pr. Person og det er selvfølgeligt alt for mange penge.

Links:

http://favikenmagasinet.se/maten/

This is just until June
Gravatar

#2289 jessup 11 år siden

Skeloboy (2285) skrev:
Braiseret oksetyksteg med svampesauce og hvad du nu kan lide af tilbehør.

Skal på Sortebro Kro i aften:
Sprængt Skank i Terrin

Stenbiderrogn & Letrøget laks – Sprøde Kartofler – Peberrod – Brøndkarse

Råkost

Cote de Bouf af Angus – Skorzonerrødder

Bagte Rabarber – Vanilje parfait – Karamel

Rabarber Gele – Sorbet – Rugkiks Crumble – Fløde

Hvordan var det?

Noma ikke længere "verdens bedste restuarant". El Celler de Can Roca er tidligere 2 er og er nu nr. 1.

http://www.cellercanroca.com/menu/menu_a.html

This is just until June
Gravatar

#2290 Skeloboy 11 år siden

jessup (2289) skrev:
Hvordan var det?

Det var helt suverænt. Min erfaring med fine restauranter er dog meget lille...har kun Rudolf Mathis i Kerteminde at sammenligne med samt et par lidt mindre fine.

Et lille minus var, at vi havde "kontakt" med 5 personer: 4 tjenere og 1, der præsenterede deres brød. Det var på sin vis lidt stressende, at der var så mange til at betjene en.

Men stemningen i kroen er helt suveræn. Total 1800-tals indretning og bygning. Jeg drikker ikke vin, så jeg bestilte en af deres øl - en øl fra Bøgedal, som kun laver 30.000 flasker om året i produktioner á 800. Og den har var brygget specielt til Sortebro Kro. Den var vildt god(men kostede også 195 kr).

Maden kan jeg absolut ikke udsætte noget på. Præsenteret og tilberedt til perfektion. Og så var der lige lidt hjemmelavede søde snacks til allersidst(profiteroles og macarons - to ting, jeg elsker!).

Anbefalelsesværdigt, og vi kom af med 1224 i alt kun. 495/person for maden(man skal bestille 6-retters menuen til hele bordet og på forhånd).

Skriv ny kommentar: