Gravatar

#461 lagoni 15 år siden

Kæresten og jeg prøvede i går at lave hvad vi kaldte dansk sushi. Bacon rullet om kartoffelmos med ærtepure eller bønner i midten. Det smagte rigtig godt, men udseendet var ikke optimalt. Anden omgang blev bedst, da vi der havde forstegt baconen og det derfor holdt formen lidt bedre. Det var ikke perfekt, men det har potentiale :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#462 Skeloboy 15 år siden

Skal (igen) lave en frokostpizza...prøver med rucola, serrano, grillet peberfrugt, soltørret tomat og frisk basilikum...
Gravatar

#463 Skeloboy 15 år siden

Så er den lavet og spist...

Rucola, frisk basilikum og serrano er jo ofte afprøvet, og kan altid anbefales.

Det kan soltørret tomat helt sikkert også, men de grillede peberfrugter er ikke noget specielt.

Sådan lavede jeg tomatsaucen:

Olivenolie
1 fed hvidløg
1 løg
½ chili
½ kop rødvin
1 ds Flåede tomater
1 lille ds. tomatpure
Oregano
Salt

Hvidløg, løg og chili hakkes fint og svitses sammen med oregano i olien. Rødvin tilsættes og når alt spritten er dampet væk, tilsættes tomatsnasken. Herefter skal det simre i ½ times tid, og smages til med salt.

Det vigtigste er den lange simretid, og har man tid til det, så er 1 time også fint.

Sådan lavede jeg bunden:
2 dl hvedemel
2 dl grahamsmel
8 tsk olivenolie
4 tsk salt
½ pakke gær
1-1½ dl vand

Bland mel, olie og salt. Opløs gær i vandet og tilsæt. Ælt, rul til kugle, rul dejen ud...den behøver ikke hæve...voila...superlet, og den bliver tynd og sprød og lige tilpas:)

Husk at serranoskinken kun skal med i 1 min, og basilikum og rucola skal på efter den er kommet ud af ovnen...

Gravatar

#464 Skeloboy 15 år siden

Skal i denne uge lave 2 tre-retters middage...de bliver i morgen(for 2):

Rejebisque med ising
Kalkunschnitzel med risotto og sprød skinke
Chokoladekonfektkage

På torsdag(til 4):
Salat med pære, parmesan og pistacier
Marineret kalkun med fyldte, bagte kartofler og ingefærmarinerede gulerødder
Panna Cotta med passionsfrugtcoulis

Har aldrig lavet risotto eller panna cott før, så hvis I har nogle tips og tricks, så sig endelig til:)
Gravatar

#465 MOVIE1000 15 år siden

mmm #464 torsdags menuen lyder lækker:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#466 jessup 15 år siden

Fik grydestegt kylling fyldt med persille igår - en klassiker fra min barndom - dejligt.
This is just until June
Gravatar

#467 chronaden 15 år siden

Hvad er egentligt forskellen i smag osv når vi snakker ovnstegt vs grydestegt?
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#468 jessup 15 år siden

Den er brunet i fedt og står og sypper i lidt væske. Den er kamaraliseret og halvkogt istedet for stegt i ovn - sovsen bliver bedre, men ellers er det selvfølgelig en smagssag.
This is just until June
Gravatar

#469 DarkLight 15 år siden

Skeloboy (464) skrev:
Har aldrig lavet risotto

Rør og rør. Rigeligt med hvidvin, og smag endelig til. Alt efter hvilke vin det er, skal der nemlig mere i end der står i opskriften. Nå ja... og rør ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#470 Skeloboy 15 år siden

Der stod ikke noget med hvidvin i min opskrift...men den blev fandeme god alligevel:)

Havde så også købt en parmesan til 85 kr for 500 gram...(på tilbud til 60)...en skidegod parmeggiano reggiano...

Resten af maden blev også helt fantastisk. Sådan en rejebisque er utrolig let at lave, men er meget fin i det:)

Skriv ny kommentar: