Jeg har kæbt Arboro-ris til 40 kr/kg, men har læst at normal grødris kan bruges. Ved dog ikke hvor godt det bliver. Og så skal parmesan være en rigtig parmeggiano reggiano...IKKE Gran Padano eller andet.
Kyllingen er såmænd bare vendt i æg først, derefter en blanding af rasp, cheddar, sesam, salt og peber og så stegt på en pande.
Havde lidt forskellige ting, så det blev til noget flødesnask med bacon og parmesan, en paneret kyllingefilet og pasta...
flødesnasken består af en bouillonterning og hvidvin indkogt med gulerod og forårsløg, dertil en hel masse fløde og parmesan og til sidst stegt bacon i tern...
Var på GOMA, Sushi-restaurant i Odense. Havde kun fået det en gang før, hjemmelavet, og det var ikke en succes. Men for satan, det her var lækkert. Og en af de bedste betjeninger jeg har oplevet.
De der bønner der som appetizers…
Starters med alt bl.a. tun tataki, laks i sesamolie osv.
3 slags Nigiri med laks, reje og blæksprutte 5 slags maki, kan ikke lige huske hvad
Og fordi vi jo ikke var særlig mætte…så var der lige
Lamb chops, marineret
Kylling teriyaki
+3 flasker hvidvin. Vi var 5 mennesker og det blev lidt over 2500 kr(men chefen betalte)
#471 MOVIE1000 15 år siden
det er en kødsovs som man selv bestemmer (plejer at tage hakket oksekød) i et fad dækket med kartoffelmos også ind i ovnen
#472 davenport 15 år siden
Hvide, rene champion
Rød peber
Løg
Forårsløg
Hvidløg
Rødspættefilet
Tigerrejer
Bare rolig, det bliver godt!!!!
#473 Skeloboy 15 år siden
I dag vil jeg prøve at lave risotto med æble, pære og hvidvin. Dertil kylling paneret i mel og sesamfrø...
#474 chronaden 15 år siden
#475 Skeloboy 15 år siden
http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Opskrifter/200708...
Jeg har kæbt Arboro-ris til 40 kr/kg, men har læst at normal grødris kan bruges. Ved dog ikke hvor godt det bliver. Og så skal parmesan være en rigtig parmeggiano reggiano...IKKE Gran Padano eller andet.
Kyllingen er såmænd bare vendt i æg først, derefter en blanding af rasp, cheddar, sesam, salt og peber og så stegt på en pande.
#476 wimmie 15 år siden
#477 Skeloboy 15 år siden
#478 wimmie 15 år siden
#479 Skeloboy 15 år siden
flødesnasken består af en bouillonterning og hvidvin indkogt med gulerod og forårsløg, dertil en hel masse fløde og parmesan og til sidst stegt bacon i tern...
Panering er sesam, rasp, salt og peber
#480 Skeloboy 15 år siden
De der bønner der som appetizers…
Starters med alt bl.a. tun tataki, laks i sesamolie osv.
3 slags Nigiri med laks, reje og blæksprutte
5 slags maki, kan ikke lige huske hvad
Og fordi vi jo ikke var særlig mætte…så var der lige
Lamb chops, marineret
Kylling teriyaki
+3 flasker hvidvin. Vi var 5 mennesker og det blev lidt over 2500 kr(men chefen betalte)