Gravatar

#2481 HelmerJ 10 år siden

Så blev der lige lavet ca 20L ramsløgs eddike. Resten af bladene blev lagt i dehydrator og skal blandes med salt når de er udtørrede
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2482 Allan Jacobsen 10 år siden

Skal have mig en pizza til frokost på Mama's i Odense, så i aften skal det være lidt sundere mad...det bliver linse-dahl, en opskrift fra Suveræne Salater - Året Rundt

Det er med:
Karry
Kardemomme
Røde linser
Grøntsagsbouillon
Hvidløg
Pastinak eller persillerod
Spinat

og toppet med mango, kokos, mynte eller koriander...ved ikke lige helt endnu, hvad det bliver til...
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#2483 HelmerJ 10 år siden

Fik den lækre tak for hjælpe gave af min kammerat i dag.
Lækker værktøj
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2484 davenport 10 år siden

Det er et lækkert våben! Persille bliver aldrig det samme igen!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2485 T. Nielsen 10 år siden

Skal afholde madklub, for første gang, sammen med 3 gutter. Vi lægger ud med noget nemt, så maden bliver Meatloaf burger supreme på grill. Burgerbollerne laver vi så selv, så der er lidt mere udfordring i det trods alt. 'Opskriften' på burger suprême har vi (jeg) fra siden BBQ Pitboys (hed den vist:)
Baby, it's cold outside
Gravatar

#2486 jessup 10 år siden

HelmerJ (2481) skrev:
Så blev der lige lavet ca 20L ramsløgs eddike. Resten af bladene blev lagt i dehydrator og skal blandes med salt når de er udtørrede

Kunne du fortælle lidt om framgangsmåde?

#2483 fin kniv har selv valgt en lidt mere rustik udgave af samme type.
http://www.paulsfinest.com/Moritaka-Supreme-Nakiri...
This is just until June
Gravatar

#2487 jessup 10 år siden

Var til privat middag i fredags med Østrigs rødvins tema(ikke inkluderet deserten)Lidt fjollet har jeg ikke en detailjeret vinliste, men her er maden:

1. Ret
Paneret rødtunge, hestebønner, hvide asparges og hollandaise.
Moric Blaufrankisch 2012

2. Ret
Hummer ragut i blauer zweigell, svampe og små løg.
En pinot fra 2009

3. Ret
Risotte med karl Johan, østershatte og aubergine.
Weingut Sepp Muster Graf Zweigelt 2007

4. Ret
Citron tærte, æblesalat vanilieis
En super lækker eiswein med nogle år på bagen.

Lækker middag og zweigelten og dessertvinen var særlig gode.
This is just until June
Gravatar

#2488 HelmerJ 10 år siden

eddiken er ret nem alt lave, åben eddike dunk, held lidt ud fyld op med skyllede ramsløg.
salten er lidt nemmere, bland salt og tørret ramsløg. Hvis man ikke lige ligger inde med en dehydrator så smid bladene i ovnen natten over ved 50grader

Snittede den anden dag 2,5kg Porto Bello, som nu er ved at blive dehydreret til en ordentlig gang svampesalt. Super drys på en god bøf
Gravatar

#2489 jessup 10 år siden

Det er også sådan jeg laver eddike men det er jo ikke lavet på ramsløgene de er tilsat. Jeg har eddike med løvstikke, citron timian,estragon mm. Og har også gjort det med ramsløg.
This is just until June
Gravatar

#2490 davenport 10 år siden

Det er pisselækkert at sautere i ramsløgseddike. Lige en håndfuld gennemskårne cherrytomater vendt i eddike, sukker, salt og peber og to dråber olie.
Godt til fx. fisk.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: