Var på arbejdermuseets madsted igår - det er i kategorien frokostrestaurant. Kortet er meget indbydende og jeg fik to gode retter: røget kartoffelmad med kyllingesalat og bacon, stegte sild klassisksmurt bla. med sennep dertil en af deres øl som de har eneret på. Kan klart anbefales - størrelsen på en af deres lune retter er sagtens en frokost i sig selv. Næste gang skal selve museet have en besøg.
Afvigelser: kun 200 gr. rejer (frosne), 75 ML. OLIE,frisk Spicy oregano (havde ikke frisk persille), kun ½ hvidløg.
En af min ynglings retter fra en spansk restaurant i KBH - jeg har lavet noget lignende uden opskrift før og det her er den bedste version(med afvigelser). Før har jeg lavet det i en brandvarm ovn og med forkogte rejer - pande og rå rejer er klart bedre. God ide med en lille pande hvis man laver lille portion - de skal syppe i det. Hvis man servere for gæster skal det helst stå på bordret være keramik,støbejern eller pladejern der holder sig varmt længere - og det skal være brandvarmt ved servering.
Jeg fik lidt hvidt brød til,salat og lavede udefra en basis mayonaise en hvidløgsdressing med paprika, grovkornet sennep og lidt chilli sovs. - jeg har lavet meget mayonaise selv men laver det kun selv fra bunden når jeg har brug for større portioner.
Apropos fond...er det besværet værd at lave sin egen fond? Har nemlig tit tænkt på, men det lyder bare tidskrævende og som om, at man ikke får særlig meget ud af det. Især ikke når man tænker, at en pakke terninger koster 10-15 kr...
#491 chronaden 15 år siden
Hvor meget karry, kylling, kokos og fløde snakker vi om til den opskrift?
Eller hvor meget af det hele ca? :P
#492 Skeloboy 15 år siden
2 fed hvidløg
1 rød chili
1 skefuld ingefær
1 porre
1 æble
4 gulerødder
280 g kylling
1 lille skefuld karry
og det var vel 1½ fløde og en ½ dåse stor kokosmælk...
Det har var til 2 dage dog
#493 chronaden 15 år siden
#494 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#495 Batsy 15 år siden
men det bare dyrt.
#496 Skeloboy 15 år siden
#497 jessup 15 år siden
http://www.arbejdermuseet.dk/index.php?option=com_...
#498 jessup 15 år siden
http://www.dr.dk/DR2/Spise%20med%20Price/Programme...
Afvigelser: kun 200 gr. rejer (frosne), 75 ML. OLIE,frisk Spicy oregano (havde ikke frisk persille), kun ½ hvidløg.
En af min ynglings retter fra en spansk restaurant i KBH - jeg har lavet noget lignende uden opskrift før og det her er den bedste version(med afvigelser). Før har jeg lavet det i en brandvarm ovn og med forkogte rejer - pande og rå rejer er klart bedre. God ide med en lille pande hvis man laver lille portion - de skal syppe i det. Hvis man servere for gæster skal det helst stå på bordret være keramik,støbejern eller pladejern der holder sig varmt længere - og det skal være brandvarmt ved servering.
Jeg fik lidt hvidt brød til,salat og lavede udefra en basis mayonaise en hvidløgsdressing med paprika, grovkornet sennep og lidt chilli sovs. - jeg har lavet meget mayonaise selv men laver det kun selv fra bunden når jeg har brug for større portioner.
#499 jessup 15 år siden
1 bornholmerhane udbenet(mest af alt for at kunne lave en god sovs og træning)
lavet fon af skrog
lavet Vindaloo lage til kødet af i bryst og to lår med rygstykke.
laver nu bryst og to vinger stegt med 5-6 fed hvidløg chilli. Skal have en skøn sovs (forhåbentligt) grønne asparges, rosenkål og kartofler til.
I morgen skal vindaloo kyllingen laves dertil ris.
Hold kæft der dufter god i lejligheden af karmaliseret fedt og alskens krydderier.
#500 Skeloboy 15 år siden