Gravatar

#351 jessup 15 år siden

Fik duchess til en julekrost med trøffel - ikke specielt dyrt hvis man er nogle stykker. til 16 mennesker var udgiften til trøffel et pænt stykke under 100 kr. - man bruger meget trøffelolie.

Krondyrretten ser rigtig god ud.
This is just until June
Gravatar

#352 Skeloboy 15 år siden

#351 - og kan lige love dig for, at den filet fik lige tilpas:)
Gravatar

#353 jessup 15 år siden

Til dem der gerne vil have nye danske kartofler og nye danske hvide asparges kan det godt betale sig at vente et par uger. Jeg viste godt det var dyrt men: 150 kr. kiloet for kartofler og 200 kr kiloet for asparges!!
This is just until June
Gravatar

#354 Skeloboy 15 år siden

Har de to sidste dage spist utrolig simpelt:

Kæmpegrillpølser med pasta og tomatsnask:

svitz løg, hvidløg og chili...hæld en stor dåse tomatpuré over og lidt mælk...kog det lidt...bland sammen med pastaen

Grill pølsen...
Gravatar

#355 davenport 15 år siden

Hæ hæ - grill pølsen ;D

Igår lavede jeg en gennemrød flanksteak med nogle ret vellykkede kartofler til.
Jeg snittede dem i overfladen begge veje, så der i ovnen kommer små firkanter på dem. Det ser sjovt ud.. Men de blev sat ind på en bund af olie og løg, og så krydret med groft salt og hvidløgspebermix.
Og så lige en flødesovs til, da :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#356 jessup 15 år siden

Kylling i ovn idag. Halvere en lille kylling smør den med en marinade(det er smurt lige inden den kom i ovnen så det er karmaliseringen på skindet og sovsen - i øvrigt er det tør marinering der trænger bedst ind i kødet med mindre man bruger noget med syre der mørner) af knuste korianderfrø, frisk timian, svampe soja, olivien olie - marinaden bliver sort og kyllingen ligeså men hvis man har fået Cajun cooking e det ikke noget nyt.

Den ene ½del skal bruges til at lave kyllingsalat.
This is just until June
Gravatar

#357 davenport 15 år siden

Jeg har lige sat lasangerester i ovnen fra igår.
Nu må det godt snart blive den første, for køleskabet er ved at være ligeså tom som min konto!
Jeg er dog typen, der kan lave mad af stort set alt, og opnå et udemærket resultat. Det kom sig af at være fattig i mange år. Så bliver løg og puré pludselig lavet om til en glimrende suppe. Tricket er en skefuld sukker ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#358 elwood 15 år siden

Skal ha The Wire, og se Tacos...

Ahh jeg mener self. spise The Wire og se Tacos... hehe silly me 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#359 enfilmnørd 15 år siden

Tager det lidt nemt. Panerede Svinekoteletter.

Lidt kogte ris, stegt på panden med lidt appelsinsaft, blandet med fristke grønne asparges, der lige har fået et hurtigt opkog. flydende tilbehør bliver rød peberfrugt, bagt let i ovnen, og blendet.

Hurra for mad på 20. min.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#360 Skeloboy 15 år siden

Laks med citron, hvidvin, dild og hvidløg

Dertil sauterede squash, gulerod og mango

Og brune ris

Skriv ny kommentar: