Kødgryde: løg, chili, hvidløg, hakket oksekød, Bacon, cocktailspølser, peberfrugt, purerede tomat, bouillon, salt, peber, karry og kanel kogt sammen...skal også have det i morgen
Det blev sku til "mad-light" i aften. Gider simpelthen ikke lege kok lige nu, men det blev trods alt til en hvidløgskamsteg med pomfritter og Karolines rødvinssovs til. Den lille skal dog ikke lide under min manglende lyst til køkken, og der er saat over til en god omgang grøntsager og rodfrugter, der forvandler sig til en (iøvrigt fantastisk) kartoffelmos, når der tilsættes smør og sødmælk.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Har lige skrællet en omgang nye kartofler. Helt nyopgravede. Og så fandt Obersten 2 bakker med fisk og tigerrejer, der vidst kaldes en "sommerpakke", selv om jeg jo mener rejer hører alle årstider til! Det skal sådan set bare fortæres, og så er det i seng!
Ja, men de var ret beskidte og der var mange humbler på, så en skrælning var nødvendig. Obersten og DKSBF er heller ikke særlig vild med skræl, så det må nogle gange være et skrælkompromis..
Er der iøvrigt nogen, der ved meget om hvad man kan æde fra haven? Jeg mener, de ting man normalt ikke lige ved at man kan spise? Jeg ved ca. bjælde om det, så en evt. side kunne være nyttig. Jeg har nemlig en ret opvokset have, og hvis jeg nu kunne æde noget af det, skulle jeg ikke til at klippe hæk osv...
#421 davenport 15 år siden
Og så nogle nuggets med fisk fra Royal Greenland, som Rema har til en 20er. De er satme gode.
Jeg smider lige en klat smør over kartoflerne og så lidt persille på, og så er der æde!
#422 Skeloboy 15 år siden
Kødgryde: løg, chili, hvidløg, hakket oksekød, Bacon, cocktailspølser, peberfrugt, purerede tomat, bouillon, salt, peber, karry og kanel kogt sammen...skal også have det i morgen
#423 davenport 15 år siden
Gider simpelthen ikke lege kok lige nu, men det blev trods alt til en hvidløgskamsteg med pomfritter og Karolines rødvinssovs til.
Den lille skal dog ikke lide under min manglende lyst til køkken, og der er saat over til en god omgang grøntsager og rodfrugter, der forvandler sig til en (iøvrigt fantastisk) kartoffelmos, når der tilsættes smør og sødmælk.
#424 jessup 15 år siden
Dertil salat med dressing af stegte hvidløg, knust fennikelfrø og olie eddike og en dejlig Nils Osacar stout.
#425 davenport 15 år siden
#426 davenport 15 år siden
Og så fandt Obersten 2 bakker med fisk og tigerrejer, der vidst kaldes en "sommerpakke", selv om jeg jo mener rejer hører alle årstider til!
Det skal sådan set bare fortæres, og så er det i seng!
#427 chronaden 15 år siden
BLASFEMI!
Nye kartofler skal ikke skrælles men skrubbes og tilberedes med skræl på.
#428 davenport 15 år siden
#429 chronaden 15 år siden
#430 davenport 15 år siden
Er der iøvrigt nogen, der ved meget om hvad man kan æde fra haven? Jeg mener, de ting man normalt ikke lige ved at man kan spise?
Jeg ved ca. bjælde om det, så en evt. side kunne være nyttig. Jeg har nemlig en ret opvokset have, og hvis jeg nu kunne æde noget af det, skulle jeg ikke til at klippe hæk osv...