Så står der en gammeldaws oksesteg i den sorte gryde, med champion, rød peber, løg, gulerødder og forårsløg. Her dufter himmelsk. Vi har inviteret de gustne over til mad, så det skal nok blive hyggeligt. Og så landskamp og vin... Perfekt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har været en uge på Korsika. Den stod bla. på :
æselpølse,vildsvinpølse i charcutteri afdelingen, lokale vine i alle farver, vildsvin terriner og gyderetter med vilsvin, div. afskygninger(bla. den lokale version fiadone) af creme bule ofte med kastanie, diverse fisk/fiske supper. Da rejsen desværre ikke kun handlede om mad var frokosten desværre temmelig basic og mange spænende lokale retter gik desværre min næse forbi, men vi sluttede af på en lokal michelin restaurant som er noget billigere end at besøge en i DK.
ja man kan virkelig mærke at den gamle har fået kræfterne tiulbage idag var han på arbejde og det skulle åbenbart fejres med Carbonader , kartofler, gullerødder og ærter sovs, og broccoli
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#481 davenport 15 år siden
Vi har inviteret de gustne over til mad, så det skal nok blive hyggeligt. Og så landskamp og vin... Perfekt!
#482 Skeloboy 15 år siden
250 g pasta
Laks:
2 stk. laksefilet
Dild
Salt
Citronsaft
Olivenolie
1: Dup de optøede laksestykker med køkkenrulle. Krydr med dild og salt
2: Hæld rigelig med olivenolie på panden og varmt det godt op
3: Steg laksen ved den høje varme på hver side og tilsæt tilsidst citronsaft.
Cremet grønt:
1/8 Brocolli
3 stk. forårsløg
2 gulerødder
1/4 grøntsagsbouillon
1 dl hvidvin
1 dl fløde
Salt
Olivenolie
1: Skær gulerødderne i fine strimler. Hak forårsløgene fint. Skær brocolli ud i små stykker. Kog det meget kort
2: Svits grøntsagerne på panden, drys salt over
3: Tilsæt en kvart bouillonterning og hvidvinen
4: Når hvidvinen er godt reduceret, tilsæt fløde og giv lad det simre indtil det er cremet.
5: Smag til med salt og peber og bland med den friske pasta.
Sådan...en superlet og lækker ret:)
#483 jessup 15 år siden
æselpølse,vildsvinpølse i charcutteri afdelingen, lokale vine i alle farver, vildsvin terriner og gyderetter med vilsvin, div. afskygninger(bla. den lokale version fiadone) af creme bule ofte med kastanie, diverse fisk/fiske supper. Da rejsen desværre ikke kun handlede om mad var frokosten desværre temmelig basic og mange spænende lokale retter gik desværre min næse forbi, men vi sluttede af på en lokal michelin restaurant som er noget billigere end at besøge en i DK.
#484 jessup 15 år siden
#485 MOVIE1000 15 år siden
#486 davenport 15 år siden
Jeg lavede en roastbeef igår, og fedtet sprøjtede op på min arm, så jeg har en lettere forbrænding på venstre ekstremitet...
#487 tiany 15 år siden
#488 Skeloboy 15 år siden
I aften bliver det til kylling i karry med ris...det er en klassiker, men den går heller aldrig galt...især ikke når man har frisk ingefær og chili:)
Og nok hjemmelavet salsa med chips senere
#489 davenport 15 år siden
#490 Skeloboy 15 år siden
Man skal lige forberede tre ting først:
1: Hak hvidløg, ingefær, chili fint, læg på en tallerken
2: Snit gulerod, porre og æble, læg på en tallerken
3: Skær kylling i tern.
Varm ½ smør, ½ olie på pande...svits karry, derefter kylling.
Tag kyllingen af, svits hvidløg, chili, ingefær, når det har fået lidt, læg grøntsager i...når porren er blevet lidt slatten, smid kyllingen i...
Derefter til sidst, kokos og fløde...halv af hver, men husk, det skal ikke søbes ind.
Smag til med salt og peber...nammenam