Som jeg skrev til Skelo forleden, så skal jeg på team-building torsdag. Denne gang gider vi ikke køre gokart, spille golf eller skyde på hinanden med uciviliseret maling.. Næh du, vi skal lave mad!
Vi taget ud til Tennegaarden i Grundfør, hvor vi sammen med en kok skal lave en 4-retters menu bestående af: • Ragout af jomfruhummer og muslinger med rødbedefrit • Carpaccio af røget gåsebryst med salat og syltede løg • Rådyrekølle med bagte æbler, rodfrugter, kartofler, timian og sauce • Creme Brulle med frugt og vanillie is
Og derefter skal det spises.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg var ikke så sulten her til aften så en gang kæmperejer i hvidløg var passende (men det mætter nu ellers pænt) - det blev skidegodt, men der skal sindsygt mange hvidløg til - det bliver fordoblet til næste gang(fra 5-6 til 10 fed). Dertil brød og hvidløgs mayo (blancheret hvidløg, sennepskorn og lidt chillisovs).
I dag blev det igen tomatsuppe...fordi: 1) jeg er pissegod til at lave:), 2) det mætter rigtig godt, 3) det er megasundt(vand, grøntsager, krydderi, mælk), 4) man kan lave det til flere dage, 5) synes det smager rigtig godt.
Senere bliver det nok til noget frugtsalat eller pandekager
Jeg aner ikke hvad jeg fik til aftens mad. min far havde for 5. gang i denne måned lavet frikadeller og der sagde jeg fra, jeg tog min cykel, cyklede ud (i garagen) og kiggede efter pantflasker/dåser, da jeg havde fundet nok cyklede jeg ned i Fakta fandt en pakke nudler (kyllinge smag) et glas sur sød sovs, en pakke skinke (strimler) og en dåse hakkede tomater. da jeg kom hjem blandede jeg alt i en gryde, det var lidt tynd synes jeg så jeg tog en ske fuld (sådan en man hælder mel med) i og det blev lidt tykt men nøøøøøj jeg blev mæt af halvdelen (eller blev træt af den mærkelige ret) så jeg tog også nogle af min fars gode frikadeller i steder :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#591 MOVIE1000 15 år siden
#592 dyg 15 år siden
Vi taget ud til Tennegaarden i Grundfør, hvor vi sammen med en kok skal lave en 4-retters menu bestående af:
• Ragout af jomfruhummer og muslinger med rødbedefrit
• Carpaccio af røget gåsebryst med salat og syltede løg
• Rådyrekølle med bagte æbler, rodfrugter, kartofler, timian og sauce
• Creme Brulle med frugt og vanillie is
Og derefter skal det spises.
#593 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#594 jessup 15 år siden
#595 chronaden 15 år siden
#596 cyberzed 15 år siden
#597 wimmie 15 år siden
2 poser nudler med kyllingesmag (smid vedlagte krydderiposer ud)
- Kog nudlerne
- Put dem på panden/wok'en
- Hæld hjemmelavet stir fry sauce over (soyasauce, risvin, fiskesauce, østerssauce, sesam-chiliolie, lidt ingefær)
Mums
#598 jessup 15 år siden
#599 Skeloboy 15 år siden
Senere bliver det nok til noget frugtsalat eller pandekager
#600 MOVIE1000 15 år siden
min far havde for 5. gang i denne måned lavet frikadeller og der sagde jeg fra, jeg tog min cykel, cyklede ud (i garagen) og kiggede efter pantflasker/dåser, da jeg havde fundet nok cyklede jeg ned i Fakta fandt en pakke nudler (kyllinge smag) et glas sur sød sovs, en pakke skinke (strimler) og en dåse hakkede tomater. da jeg kom hjem blandede jeg alt i en gryde, det var lidt tynd synes jeg så jeg tog en ske fuld (sådan en man hælder mel med) i og det blev lidt tykt men nøøøøøj jeg blev mæt af halvdelen (eller blev træt af den mærkelige ret) så jeg tog også nogle af min fars gode frikadeller i steder :)