Jeg skal hjem til forældrene i julen med diverse problemer med helbredet lever de forholdsvist sundt og jeg tager gerne lidt gode fyldte chokolader med hjem. Jeg har fået den ide at jeg skal lave mine egne fyldte chokolader i år. Jeg forestiller mig ikke det er specielt svært men måske tager jeg fejl - er der nogen der har prøvet det ? og er kan i anbefale en side på nettet - for nybegyndere?
Har købt ind til lidt gæster imorgen, bliver til Ribeye's med smørstegte nye små kartofler, hjemmelavet rødvinssauce, grønt og ciabatta til. Fyldte peberfrugter til forret.
#611 - har aldrig prøvet at lave slik selv(udover bolscher). Jeg kunne forestille mig det krævede nogle forme.
Det blev en rigtig lækker gang aftensmad...alt var supervelsmagende og samtidig var det en frisk og let menu...det ville også virke som en frokostret, hvis man tog de brunede væk.
#614 - den skal jeg klart prøve. Men den kan vel bruges til alle større stykker kød?
#614 det lyder som en god fremgangsmåde hvis bøfferne er minimum en tomme tyk. Folk steger ofte ved alt for lave temperature (kødet koger istedet)og hvis man er glad for stegt kød skal man have en jernpande(carbon) eller støbejernspande (som du også siger)- en billig investering i forhold til en "x"ply stål/alu pande.
#611 jessup 15 år siden
#612 chronaden 15 år siden
#613 jessup 15 år siden
#614 chronaden 15 år siden
tag den ud af køleren en ½ time før, så den kan få stuetemperatur, nemmere at tilberede da den ik er stenkold i midten
GODT med groft salt og friskknust peber, bemærk jeg mener GODT, for det meste falder af i panden.
Skru godt op for en jern-pande, først olie på når panden er meget varm.
1-1.5 på hver side i olien, så den får farve, farve = smag
tilsæt en god gang usaltet smør og så 2-3 minutter på hver side i smør/olie blandingen, brug en ske og hæld blandingen over din steak et par gange
væk fra pande og hvil i 3-5mins under sølvpapir mens du laver sovs af pandesafterne :)
#615 Skeloboy 15 år siden
Det blev en rigtig lækker gang aftensmad...alt var supervelsmagende og samtidig var det en frisk og let menu...det ville også virke som en frokostret, hvis man tog de brunede væk.
#614 - den skal jeg klart prøve. Men den kan vel bruges til alle større stykker kød?
#616 jessup 15 år siden
#617 chronaden 15 år siden
#618 davenport 15 år siden
#619 Skeloboy 15 år siden
#620 HelmerJ 15 år siden