Jeg kan godt huske at du lavede en gang sidste år og at du var begejstret for det, men jeg gider ikke rigtigt at stå med det og nøjes med Løgismoses vertion som er ganske lækker. - Jeg skal også til julefrokost i morgen og jeg forudser en lidt begrænset entusiasme i madlavningen:)
#673 - det lyder satme godt...men bladguld, det er nok lidt overdrevet:) Bladguld er vel kun til pynt, ik?
Har lige fået at vide, at den ovn vi skal bruge i aften ikke virker så godt...den varmer nogen gange for meget, andre gange for lidt...det er lidt et gamble med en Bøf Wellington til ca. 400 kr...men med et stegetermometer i ovnen, så kunne man nok regulere det.
Confit (French) (pronounced "Con-fee") is a generic term for various kinds of food that have been immersed in a substance for both flavor and preservation. Sealed and stored in a cool place, confit can last for several months. Confit is one of the oldest ways to preserve food,[citation needed] and is a speciality of southwestern France.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Man salter anden (delene) dagen inden man steger det i et par timer i andefedt (ved svag varme) med urter, man ligger derefter anden(delene) i en beholder og hælder fedtet over og sterilisere hvis man vil opbevare det i længere tid. Kan derefter varmes i ovn og spises - utroligt lækkert og sprødt. Eller bruges i videre retter. His man laver confitteret andelår til en julefrokost er det uden tvivl et hit.
I min lokale Superbest kan man købe dem - 4-5 stykker i en metal dåse.
#671 jessup 14 år siden
#672 Skeloboy 14 år siden
Vi valgte også at købe frosent butterdej til Wellington...men glæder mig satme til maden...har aldrig smagt Wellington, men det lyder bare lækkert
#673 jessup 14 år siden
Varmrøget lakssalat med rucula og honningvinaigrette og gorgonzola(som for min skyld var et tilvalg)
Perlehønebryst med bacon, kartoffelmos med trøffler, bagte vintergrøntsager og skysovs.
Chokoladekage med bladguld og pære sorbet. (det er velsagtens passeret det komisk vulgære og gået over i decideret pjat)
Gode vine og portvin til maden - en god middag.
#674 Skeloboy 14 år siden
Har lige fået at vide, at den ovn vi skal bruge i aften ikke virker så godt...den varmer nogen gange for meget, andre gange for lidt...det er lidt et gamble med en Bøf Wellington til ca. 400 kr...men med et stegetermometer i ovnen, så kunne man nok regulere det.
#675 jessup 14 år siden
Der var også det store ostebord til middagen i går som jeg dog sprang over.
Godt nok noget lort med ovnen - godt med et stegetermometer.
Fik selv det jeg ville have til min middag i aften så det skal nok blive godt.
#676 jessup 14 år siden
#677 Skeloboy 14 år siden
#678 lagoni 14 år siden
#679 dyg 14 år siden
#680 jessup 14 år siden
I min lokale Superbest kan man købe dem - 4-5 stykker i en metal dåse.