Vores nytårsmenu bestod af følgende (og det smagte fandme godt):
Forret ½ hummer tilberedt med urter Reje / hummersalat Friske rejer på variation af salater med råmarineret gulerod Friske pil-selv rejer Krydderurtecreme
Hovedret Rosmarinstegt oksemørbrad Pommes ducheese og hvidløgssmør Sauté af porre, selleri, bacon og tranebær Citrussyltede skalotteløg Timbale af persillerod Portvinssauce
Vores mad blev rigtig godt, dog: Jeg lavede for meget laks, så man kunne slet ikke smage østers
Vores Bøf Wellington havde fået lidt for meget. Vores plan var også, at vi ville lave en prøvemiddag, men det nåede vi ikke. Så havde vi vidst, at den IKKE skulle trække(som der stod i opskriften).
Ærgerligt med de spildte østers. Har selv haft held med østers i diverse marinader.
Sædvanlig vintermad for mig. Købte en billig lille ribbensteg deler den op og får ribbenteg med blandet rodfrugter og lidt hvide asparges. Den anden del har jeg sat sværene af bliver forstegt og brugt til hurtig retter til frokost de næste par dage.
#681 dyg 14 år siden
Forret
½ hummer tilberedt med urter
Reje / hummersalat
Friske rejer på variation af salater med råmarineret gulerod
Friske pil-selv rejer
Krydderurtecreme
Hovedret
Rosmarinstegt oksemørbrad
Pommes ducheese og hvidløgssmør
Sauté af porre, selleri, bacon og tranebær
Citrussyltede skalotteløg
Timbale af persillerod
Portvinssauce
Dessert
Choko / kokos fondant
Drambuieparfait
Syltede ananas
Brombærcoulis
Passionsfrugt og ananaskirsebær
#682 Skeloboy 14 år siden
Vores mad blev rigtig godt, dog:
Jeg lavede for meget laks, så man kunne slet ikke smage østers
Vores Bøf Wellington havde fået lidt for meget. Vores plan var også, at vi ville lave en prøvemiddag, men det nåede vi ikke. Så havde vi vidst, at den IKKE skulle trække(som der stod i opskriften).
#683 jessup 14 år siden
Sædvanlig vintermad for mig. Købte en billig lille ribbensteg deler den op og får ribbenteg med blandet rodfrugter og lidt hvide asparges. Den anden del har jeg sat sværene af bliver forstegt og brugt til hurtig retter til frokost de næste par dage.
#684 Skeloboy 14 år siden
Amerikanske pandekager med ahornsirup til morgenmad(det vil sige fik det ved en 14-15 tiden)
Old-school deller med old-school brun SOVS og asparges-kartofler
I dag er jeg begyndt på dagen som sund(tror jeg nok):
Morgenmad: Musli med yoghurt naturel
Frokost: grovboller med salat, tomat og tunmousse
Aftensmad: skinkeschnitzel med rodfruger i hvidvin og honning/sennepsdressing
Senere: rodfrugtechips med resten af honning/sennepsdressing
Ok, ikke rigtig sundt, for har så spist ½ l 18% creme fraiche i dag..:)
#685 davenport 14 år siden
#686 wimmie 14 år siden
#687 Skeloboy 14 år siden
#688 wimmie 14 år siden
Det var ondt... :(
#689 davenport 14 år siden
#690 wimmie 14 år siden
Nej! FY!